feminista draagt geen hoofddoek

Gestart door Dora, 18/10/2004 om 11:00:27

Lâle

Tamza

Citaat van: ayned_m op 18/10/2004 om 14:56:01
azul timgharin!

vrouwen met een baard hoeven geen heofdoek te dragen, vind ik, toch?
tanemmirt
ayned

Hahahahaha, inderdaad. Die baard is al soenna. ;D

student1980

En als je de broek uitrekt zie je de Taliban.

Dora

Citaat van: ayned_m op 18/10/2004 om 14:56:01
azul timgharin!

vrouwen met een baard hoeven geen heofdoek te dragen, vind ik, toch?
tanemmirt
ayned

is niet grappig ::)...hierbij gaat brussel niet meer door..

student1980

Citaat van: lopende_lach op 18/10/2004 om 13:31:34
Citaat van: student1980 op 18/10/2004 om 13:11:44
Citaat van: lopende_lach op 18/10/2004 om 12:02:21
waar blijven de mannen??....

Naar mijn mening is het principe van een hoofddoek in de westerse wereld een principe dat je overboord kunt gooien. De hoofddoek was/is bedoeld als bescherming voor de vrouw tegen de man. Wanneer elke vrouw deze zou dragen is het daadwerkelijk bescherming.

Ondertussen heeft de hoofddoek een verblijfsvergunning gekregen in Nederland. In Nederland leven ongeveer een miljoen moslims. Laten we voor de gemakkelijkheid zeggen dat de helft daarvan vrouw is en ongeveer een kwart daarvan draagt een hoofdddoek. DUS: JE VALT OP MET HOOFDDOEK.

Mij maakt het niet of je wel of niet een hoofddoek draagt. Maar de oorspronkelijke bedoeling is niet meer van deze tijd.
een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd...het is niet zeker of ze het blijven tolereren...nu de eu een eenheid wil vormen zullen ze overal 1 lijn in moeten trekken..dus als er al landen zijn die het verbod hebben ingevoerd wie kan ons garanderen dat de rest niet gaat volgen??..

kunnen we de wetten van het rechtssysteem ook tot "niet van deze tijd" bestempelen??...het lijkt er wel verdomd veel op dat de rechten die de burger had in onze wetboek niet meer gehandhaafd meer worden...

Ik ben blij als het een verblijfsvergunning van onbepaalde tijd is zolang het als een must wordt gezien.
We kunnen de wetten van een bepaald rechtssysteem zeker als niet van deze tijd zien, wanneer de rechten verouderd zijn.
Wat er dan gebeurt is dat wetten worden aangepast door de volksvertenwoordiging of door de rechter die er jurisprudentie van maakt.

Bij de Koran zou dit eigenlijk ook op een bepaalde manier ook moeten kunnen. We boeken ontwikkeling en religie moet daar in mee. Met moeten bedoel ik alleen voor degene die daar oren naar heeft.

Want nogmaals: het staat iedereeen vrij om zijn/haar religie in te vullen.

Dora

Citeer

Ik ben blij als het een verblijfsvergunning van onbepaalde tijd is zolang het als een must wordt gezien.
We kunnen de wetten van een bepaald rechtssysteem zeker als niet van deze tijd zien, wanneer de rechten verouderd zijn.
Wat er dan gebeurt is dat wetten worden aangepast door de volksvertenwoordiging of door de rechter die er jurisprudentie van maakt.

Bij de Koran zou dit eigenlijk ook op een bepaalde manier ook moeten kunnen. We boeken ontwikkeling en religie moet daar in mee. Met moeten bedoel ik alleen voor degene die daar oren naar heeft.

Want nogmaals: het staat iedereeen vrij om zijn/haar religie in te vullen.
Citeer
dat klopt en daar ben ik helemaal mee eens..maar behoort de hoofddoek daarbij is de vraag??..is het dan werkelijk zo "ouderwets"..????

Samariaan

Citaat van: tijdelijk op 18/10/2004 om 13:03:09

Joden, Christenen en Moslims moeten elkaar helemaal niet proberen te bekeren.
Soera 2:62
Soera 5:14
Soera 10:94
Soera 29:46
Soera 5:48b
Allemaal heel positieve soeras die dialoog/trialoog voorstaan. Kortweg, God gaat een weg met elke groep gelovigen, zal hen in de toekomst hun verschillen uitleggen, en ze kunnen van elkaar leren (als je als Moslim twijfelt kan je naar een Jood of Christen gaan omdat zij het Boek al voor jouw tijd lazen).

Deze opmerking klopt tot op zekere hoogte niet.

Wat je zegt, het is moslims niet toegestaan om de Koran de Christenen of andere op dwingen. Dit staat duidelijk in de Koran waarin Allah swt zegt dat er is geen dwang is in de godsdienst (2:256).

Alhoewel van moslims verwacht wordt dat ze de Joden en Christen met respect behandelen zijn ze ook gewaarschuwd hun niet als (harts)vrienden te nemen. Dit betekend niet dat Molisms niet hun niet met respect, en vriendelijkheid moeten behandelen. Maar het betekend wel dat Moslims persoonlijk advies moeten zoeken bij mede-moslims, en niet bij niet-moslims. Als een moslim dus twijfeld over iets in zijn godsdienst moet hij dus naar een moslim gaan voor advies. De Quran is zelf compleet, en bevat de oorsprongkelijke teksten van Torah en Oud Testament, al dan niet aangevuld door hadith van de Profeet saws. Allah swt waarschuwd verder in de Koran dat de Joden en Christenen pas blij met een moslim zullen zijn wanneer deze hun geloof overneemt (2:120). En zo zijn er een paar andere aya's waarin de zelfde waarschuwing naar boven komt, 2: 135-136, 5:51, 5:82

tijdelijk

Hoi Mo-UK,

Het kan dat ik deze soera verkeerd interpreteer, of dat het een vreemde vertaling uit het Arabisch is waardoor de zaak verward wordt.
Ik vond het heel mooi en zou hem ook andersom willen laten gelden, namelijk dat Jood en Christen aan Moslims om advies kunnen vragen.

Soera 10-94: Als jij in twijfel verkeert over wat Wij naar jou neer gezonden hebben, vraag dan aan hen die het Boek al van voor jouw tijd lezen. Tot jou is de waarheid van jouw Heer gekomen; trek het dus niet in twijfel.

En Soera 29:46: Zegt (tot de mensen van het Boek): Wij geloven in wat naar ons is neergezonden en in wat naar jullie is neergezonden. Onze God en jullie God is Een. En wij geven ons over aan hem.

Als buitenstaander zie ik dit als oproep tot dialoog en niet als oproep elkaar te bekeren maar van elkaar te leren.

Dat van geen hartsvriend in ander geloof hebben brengt me wat in verwarring. Een moslim man mag trouwen met een christen of joodse. Is je echtgenote dan geen hartsvriendin, nee zelfs veel meer dan dat?

Bij voorbaat dank voor je uitleg.

Tama

dresseldoos weet nog niet dat ze met het adveteren van hoofddoekjes haar oplage kan verdubbelen.kan ik iemand haar dat vertellen?het basisprncipe van een hoofddoekje is ontstaan uit het brein van 1 of andere woestijnrat die zijn machtsgeilheid niet kon bedwingen.deze woestijnrraten zouden misschien wel zonder de islam nog steeds baby meisje levend begraven.maar gelukkig heeft de islam de arabisch vrouw kunnen bevrijden en de rest  van de wereld,waar islamitsche wetten gelden,hebben de vrouwen alleen maar moeten inleveren.

voo zover ik weet dragen de meeste moslima'seen doorbruin burka en een gemiddelde feminste een voorbinddildo.ik kan me natuurlijk ook vergissen.

Dora

ow my God..mo heb je het toch geflikt...

ik zou persoonlijk ook niet zo snel naar een priester of rabijn gaan om "de waarheid" te vragen...maar ik zou ze absoluut wel als goede vrienden kunnen zien en beschouwen...nu een van mijn beste vriendinnen in mijn studie tijd een hindoestaanse en christelijke meisje waren..maar goed..

thalwiest; ik ga me kaalscheren..als protest op wat je hierboven zegt :(...

Lâle

Waarom zou je ze inderdaad niet als vrienden kunnen hebben? Ik ben het met mijn beste vriendinnen ook niet altijd eens, maar dat heeft niets met een eventueel geloof te maken.

Dora

Citaat van: Madelein op 18/10/2004 om 21:44:32
Waarom zou je ze inderdaad niet als vrienden kunnen hebben? Ik ben het met mijn beste vriendinnen ook niet altijd eens, maar dat heeft niets met een eventueel geloof te maken.

kan het af en toe beter vinden met ongelovigen dan met gelovigen, vreemd he...::)

tijdelijk

Een van de mensen met wie ik het heel goed kan vinden is zeer overtuigd atheiste. Waarom ook niet?

mara