Arabische Islamitische wereld

Gestart door Aqsil, 04/12/2003 om 20:49:33

Zian

#45
De hardste klappen die Imazighen hebben gekregen, kwamen met name uit de Islamitische hoek. Ze zijn degenen die van het Arabische fascisme een Islamitische zuil hebben gemaakt.
Door het suggereren dat de eerste mens op aarde Arabisch sprak, pleegt men de grootste poging om de geschiedenis van de mensheid te vervalsen. Aboe jahja zelf beschreef Arabisch in zijn boek als ‘de jongste Semitische taal’.
Albogari was geen geleerd in de geschiedenis van talen. Hij kreeg geen boodschap van god over hoe het leven vroeger was.
Als de ‘profeet’ dit van god had vernomen, dan was het in de Koran te vinden en niet in het boek van AlBogari. Koran heet toch niet voor niets ‘het woord van Allah’!
De herders (Arabieren) gebruikten altijd imams als honden om de hoofden van de kudde (Imazighen) te prenten met fabels en onwaarheden.
Derhalve vind ik dat Imams geen recht van spreken hebben en men dient ze het zwijgen op te leggen!

Zian

Over de 'Sibaway' waar jullie het over hebben les je hier:
http://www.amazigh.nl/content/artlees.php?artid=199

Alles over Arabisch vind je hieronder, ook over Amr Bin Uthman bin Qunbor al-Harthi, bekend als Sibawayh :
http://www.arabicteacher.com/grammar.html

AFRA

hallo iedereen,

hoe gaat het met lopende lach,

adam sprak arabisch,en de andere profeten spraken arabisch.
als adam arabisch sprak dan is de wereld absoluut arabier is.
het paradijs is ook arabisch,want er werd daarin inhet arabisch geschreven,en plekken zijn ook in het arabisch genoemd.
volgens anderen zijn de negelen ook arabieren ,want ze stellen de vraag in het arabisch,de taal van het paradijs is het arabisch.
men zou met god in het arabisch spreken.
een vertaalde koeran is geen koeran meer(behalve bij Al'hanafiéen).
de profeet zei:ik ben arabier en wie de arabieren haat ,haat me ook.
de profeet zei:ik help mijn arabische vijand liever dan de vreemde vijand.

AFRA

iets wat wij vergeten ,is dat de duivel in het arabisch sprak, en de eerste profeten in het hebreeuws spraken ,en de joden waren de beste bevolking bij god,(nu niet meer blijkt te zijn na de islam).
en het arabisch is gewoon een taal dat met andere talen onstaat ,met hebreuws en tamazight...
maar omdat we Shiekhaat (dansende vrouwen met hun borsten)
zijn ,dansen we met de rythme van de arabische zangers.en lopende lach is een voorbeeld.

die kwetie van het grammatica maken  door de niet arabieren is een dorn in hun ogen,ze redeneren dat door te zeggen dat ze een arabisch opvoeding gekregen hebben .

ten slotte de arabieren zijn leeuwen in de kwestie van hun natioanlisme en we zijn shiekhaat(zie boven).

en lopende lach is het beste voorbeeld niet.

jammer genoed

AFRA

#49
een opmerking,

redenering met de koeran is niet geaccepteerd ,dat doen we in de moskee,en doen de anderen met hun boeken in de kerk.

en de meerderheid zijn christen en niet moslims dus gelieve de andere gelovigen te respecteren en probeer de mening van het heilige koeran  niet op te dwingen.

   dank u

allasian

#50

Citeerhallo iedereen,

hoe gaat het met lopende lach,

adam sprak arabisch,en de andere profeten spraken arabisch.
als adam arabisch sprak dan is de wereld absoluut arabier is.
het paradijs is ook arabisch,want er werd daarin inhet arabisch geschreven,en plekken zijn ook in het arabisch genoemd.
volgens anderen zijn de negelen ook arabieren ,want ze stellen de vraag in het arabisch,de taal van het paradijs is het arabisch.
men zou met god in het arabisch spreken.
een vertaalde koeran is geen koeran meer(behalve bij Al'hanafiéen).
de profeet zei:ik ben arabier en wie de arabieren haat ,haat me ook.
de profeet zei:ik help mijn arabische vijand liever dan de vreemde vijand.


Wie heeft jou dit allemaal wijs gemaakt??

AFRA

#51
okke,man,

de laatste,anders zal ik ook mijn talenten van onbeleefdheid ook laten zien.

gelieve iets zinvol te schrijven,jij onzin heb ik niet nodig.

en als jij iets persoonlijk tegen mij hebt dan kan jij dat in een prevé bericht te schrijven en zal ik je de misverstanden verklaren.

je zinnen maken me niet boos,maar in die gevallen moet jij ook beantwoorden,en geloof me dat mijn zinnen nog erger zijn.

MBTiza

#52
oooooooooh allasian,

hij daagt je uit, als je zo doorgaat dan zal hij ook heel onbeleefd uit de hoek komen.

Afra,

Adam sprak arabisch, terwijl de arabieren een nageslacht zijn van sem (mengelmoesje) en de arabische taal dus later is ontstaan (vanuit herbreeuws en nog een andere taal!)?? ik niet grijpe, jij mij uitlegge aub.

Mashakiel

#53

Citeerde laatste,anders zal ik ook mijn talenten van onbeleefdheid ook laten zien.

aah,
hierin schuilt jouw talent dus,
ik wist dat je enkel op dit gebied een talent hebt,
want op gebied van kennis en intelligentie ben je zeker niet uit het beste hout gesneden,
integendeel!

p.s.: om je even iets te zeggen: als je iets citeert wat onze Profeet (saw) zou gezegd hebben, dan zou je er wel referenties moeten bij vermelden,
want ik kan ook zeggen:
Zev Er Aar Van den Dom Oor Afra heeft gezegd:"AFRA is een puberige domoortje" dus nu moeten we dat allemaal gaan geloven, niet?

zie je wat ik bedoel?

:)

Mashakiel

#54

Citeereen opmerking,

redenering met de koeran is niet geaccepteerd ,dat doen we in de moskee,en doen de anderen met hun boeken in de kerk.

en de meerderheid zijn christen en niet moslims dus gelieve de andere gelovigen te respecteren en probeer de mening van het heilige koeran  niet op te dwingen.

 Â  dank u

kan je mij dan zeggen hoeveel christenen er zijn?
ik dacht eerder dat de islam de grootste godsdienst was,
met 1.3 miljard moslims op aarde, zowat 1/4 van de wereldbevolking

Zian

Citeerkan je mij dan zeggen hoeveel christenen er zijn?
ik dacht eerder dat de islam de grootste godsdienst was,
met 1.3 miljard moslims op aarde, zowat 1/4 van de wereldbevolking
Eerste beweer je dat Allah en Adam Arabisch spraken en toen het blijkt dat het niet het geval is, ben je van naam verandert. Nu kom je weer met een ander grap: Islam is de grootste godsdienst.
Als je geen kennis hebt, dan moet je anderen niet verwijten dat ze geen kennis hebben.

Christendom is de grootste godsdienst.  
Deze christenen zijn lid van een kerk. In de werkelijkheid is Islam de vierde of de vijfde godsdienst, want  de meerderheid van mensen in de Islamitische wereld zijn geen moslims meer. Bovendein zijn Alavieten, Aymey’s en Doerz geen echte moslims, ondanks dat ze wel in Allah geloven.

lees dit:
http://oud.refdag.nl/kl/010515kl04.html
http://www.elia.nl/islam.html


SAMADIE

#56
1 miljaard
agjoer  

CiteerMen gaat van uit dat er ongeveer 2 miljard moslims in de wereld wonen. Maar dit getal klop niet.
Tot die 2 miljard rekent men miljoenen christenen in de Arabische wereld, Miljoenen boeddhisten in Pakistan en Afghanistan, miljoenen Joden en miljoenen ongelovigen.
Zo zegt men dat in Algerije 33 miljoen moslims wonen en tegelijkertijd zeggen ze dat er ook 33 mensen wonen.
Ze vergeten dat 2 procent van hen zijn christenen, 8 procent zijn Joden en duizenden of misschien miljoen ervan zijn ongelovig.


Wasilla tarifest

#57

CiteerEerste beweer je dat Allah en Adam Arabisch spraken en toen het blijkt dat het niet het geval is, ben je van naam verandert. Nu kom je weer met een ander grap: Islam is de grootste godsdienst.
Als je geen kennis hebt, dan moet je anderen niet verwijten dat ze geen kennis hebben.




Zian hy zegt ook ik dacht, hy zegt niet ik weet het zeker ofzo. En wat betreft die kennis daar heb je wel gelyk in.

Ariaz

#58
Touzani ik vind je tekst echt reuze goed


Wallah ik geef je al mijn complimenten


zo'n goed onderbouwde tekst echt de max

Ariaz

Citeerhallo iedereen,

hoe gaat het met lopende lach,

adam sprak arabisch,en de andere profeten spraken arabisch.
als adam arabisch sprak dan is de wereld absoluut arabier is.
het paradijs is ook arabisch,want er werd daarin inhet arabisch geschreven,en plekken zijn ook in het arabisch genoemd.
volgens anderen zijn de negelen ook arabieren ,want ze stellen de vraag in het arabisch,de taal van het paradijs is het arabisch.
men zou met god in het arabisch spreken.
een vertaalde koeran is geen koeran meer(behalve bij Al'hanafiéen).
de profeet zei:ik ben arabier en wie de arabieren haat ,haat me ook.
de profeet zei:ik help mijn arabische vijand liever dan de vreemde vijand.



het tamazight is zelfs ouder dan het arabisch en herinneren jullie niet wanneer een Amazigh delegatie gegaan is naar de Kalief Omar om te zeggen: Val ons land niet binnen, want wij zijn Imazighen en wij spreken AWAL AMAZIGH  dus wij hadden in die tijd al een eigen taal, met een eigen leger, een eigen douane , een eigen structuur, een eigen identiteitsbesef, wij hadden een eigen beschaving, wij hadden onze eigen steden met markten, met eigen architectuur, wij hadden een eigen parlement,  en nu moeten wij terugkeren naar die tijd,