Arabische Islamitische wereld

Gestart door Aqsil, 04/12/2003 om 20:49:33

AFRA

#15
wat wil jij daarmee zeggen ,lopende lach.

IBEROMAURUS

#16

CiteerDe arbieren die voor ismael  (RA) leefden werden, ‘ariba arab’ genoemd. Zij bestonden uit vele stammen zoals; aad, thamoed, joerhoem , tasam, jadis, amin en anderen. De moesta’riba arab waren nakomelingen van islmael (RA). Ismael was de eerste die arabisch sprak, omdat hij het arabisch overnam van de joerhoemstam die dichtbij zijn moeder hadjar (AS) leefde in het heiligdom van mekka. Allah liet ismael heel vloeiend arabisch spreken net als de profeet Mohammed vzmh.

Allah loofde Ismael op meer dan 1 plaats in de heilige Qor’aan zeggende;

“En noem in het boek Ismael. Waarlijk! Hij was waarachtig aan wat hij beloofd had, en hij was een boodschapper (en) een profeet. Hij legde aan zijn familie en zijn volk de Salaat op en de zakat en zijn Heer was trots op hem”. (Qor’aan 19;54 â€" 55)


ga toch heen met je Islam, meisje.

Elke keer halen jullie die sektereligie erbij

Y._Touzani

#17
Azul,

de "arabische wereld" bestaat hiet. de arabieren spreken vaak van de "arabische wereld" als het om negatief dingen gaat:

-de vrouwen in de "arab.wwereld" hebben geen rechten
- in de "arabische werl" wemelt het van het analfabetisme
- geen mensen rechten in de"arab.wereld"
- geen democratie in de "arab. wereld"
- alle jongeren van de "arab. wereld" willen immigreren naar het westen
- de macht in de "arab. wereld" is  altijd in de hand van de despoten
- het onderwijs in de "arab. wereld" is waardeloos.
- de "arab.wereld" importeert alles uit het westen m.n. de amerik. soldaten.
- in de "arab.wereld" wemelt het van de armen.
- de "arab. wereld" wordt voortdurend door israel vernederd!
- geen vrijheid in de "arab. wereld"
- geen creativiteit in de "arab. wereld"
.
.
.
uzid uzid

dan vraag ik mij af: waarom willen de marokkanen graag bij een "arab. wereld" horen die helemaal niet deugt en waardeloos is?? een wereld die ons alleen maar problemen bezorgt.


Dora

#18

Citeerwat wil jij daarmee zeggen ,lopende lach.
nou heel simpel dat Mohammed SWS niet de eerste profeet was die het arabisch sprak. de profeet ismael AS kon ook vloeined arabisch spreken...het begon zelfs al bij de profeet adam AS, Al boechari vertelde op gezeg van aboe hoeraira dat de profeet vzmh zei; "Allah schiep adam met een lengte van 60 el (weet eigenlijk niet wat ze bedoelen met el). toen zei Hij tegen hem, "ga en groet de engelen en luister naar hun antwoord. dit zal jou groet zijn en de groet van je nakomelingen. Hij (Adam) zei; as-salamoe 'alaikoum (vrede zij met jullie)". waarop de engelen antwoorden  wa 'alaika al-salamoe wa rahmatoellah (moge de vrede en barmhartigheid van Allah met je zijn).......

goed ook dit was dus in het arabisch, of adam AS ook daadwerkelijk arabisch sprak dat weet ik eigenlijk niet....en Allah weet het beste!!

Dora

#19

Citeerdan vraag ik mij af: waarom willen de marokkanen graag bij een "arab. wereld" horen die helemaal niet deugt en waardeloos is?? een wereld die ons alleen maar problemen bezorgt.
nou ja zeg, dit is niet wat ik van jou gewend ben. ik ga niet zeggen dat ik een voorstander ben van de arabieren maar om zo zwart op wit te zeggen dat zij de oorzakers zijn van alle wereldse problemen dat gaat me te ver. weet dat er ook een grijze vlak is!!!

MBTiza

#20
ik denk dat vele in het achterhoofd zoiets hebben van hoe meer hoe sterker we staan en we als het ware een soort blok kunnen vormen tegen europa of amerika.

de zgn. arabische blok is ook in mijn ogen waardeloos, de mensenrechten zijn ver te zoeken, eigen kennis over technologie is er niet of nauwelijks en ga zo maar door.

als de westerlingen er niet waren, dan wisten die achterlijke arabieren in het midden-oosten niet wat ze met hun overvloeden aan olie moesten doen en als ze uberhaupt weten hoe het uit de grond moeten boren, ze zouden het beschouwen als de zand van de woestijnen.

MBTiza

#21
lopende_lach,

wou jij dan het tegendeel beweren? (van touzani), dus dat die wereld wel deugt.

een wereld waar het verschil tussen arm en rijk heel duidelijk te zien, een wereld waar de mensenrechten niet worden gerespecteerd, een wereld waar de minderheden worden onderdrukt en geen eigen stem hebben, een hypocriete wereld etc.

een tijdje terug was er een hele kritiche geluid te horen op een reportage, deze man (zelf arabisch) was de eindredacteur van de zender al jazeera, hij was zeer negatief over de arabische wereld en haar leiders en haar mentaliteit.

Dora

nogmaals je kan niet zo zwart op wit zeggen of een volk wel of niet deugd voor de wereld. en kom aub niet met de opmerkingen dat het in de arabische wereld er zo slecht aan toe gaat met de mensen rechten....ik verwijs je dan naar landen waar het net zo erg is of misschien wel erger. bv; rusland, china, japan, korea, india, (laat ik het zo zeggen heel azie)....daarnaast heel midden en zuid afrika...zuid amerika!!....kan je daar van gelijkheid praten??

MBTiza

#23
nee maar dat ik nergens beweerd!

MBTiza

#24
china, india, japan??, korea zijn wel landen die qua technologie zo'n 100 jaar op de arab. wereld voorlopen maar ja daar hebben we het niet over.

Aqsil

Citeernou heel simpel dat Mohammed SWS niet de eerste profeet was die het arabisch sprak. de profeet ismael AS kon ook vloeined arabisch spreken...het begon zelfs al bij de profeet adam AS, Al boechari vertelde op gezeg van aboe hoeraira dat de profeet vzmh zei; "Allah schiep adam met een lengte van 60 el (weet eigenlijk niet wat ze bedoelen met el). toen zei Hij tegen hem, "ga en groet de engelen en luister naar hun antwoord. dit zal jou groet zijn en de groet van je nakomelingen. Hij (Adam) zei; as-salamoe 'alaikoum (vrede zij met jullie)". waarop de engelen antwoorden  wa 'alaika al-salamoe wa rahmatoellah (moge de vrede en barmhartigheid van Allah met je zijn).......
Arabische taal is een moderne taal. In Saoedie Arabie waren tientallen dialecten en deze zijn verenigd door een Iraniër na de dood van de profeet. De Arabische taal van nu is anders dan de Arabische taal van de profeet. Als je Arabisch spreekt, dan kan je dit zelf nagaan.
Dat Ismail en Adam Arabisch spraken is niet meer dan een kletskoek. Of gebakken poep.
Ik ben zelf ook Moslims, maar als Alboekhari zegt dat Adam sprak Arabisch of Ismail Arabisch spreekt, dan lult Alboekhari uit zijn achterwerk.
Door stomme, achterlijke, naïeve en idioot sprookjes zoals die van je hier te posten, zorg je dat velen de Islam verlaten. Het is voor iedereen bekend dat Arabische en de Hebreeuws splitsingen zijn van een taal van Abraham.
Als je voor de Arabische taal wilt propaganderen, dan kan je beter een ander site bezoeken, mrRight!

Aqsil

#26
Lees dit om je geheugen schoon te maken van de Arabische nationalistische gif:

http://www.geocities.com/jan_beeckman/arab1.htm

Dora

CiteerArabische taal is een moderne taal. In Saoedie Arabie waren tientallen dialecten en deze zijn verenigd door een Iraniër na de dood van de profeet. De Arabische taal van nu is anders dan de Arabische taal van de profeet. Als je Arabisch spreekt, dan kan je dit zelf nagaan.
Dat Ismail en Adam Arabisch spraken is niet meer dan een kletskoek. Of gebakken poep.
Ik ben zelf ook Moslims, maar als Alboekhari zegt dat Adam sprak Arabisch of Ismail Arabisch spreekt, dan lult Alboekhari uit zijn achterwerk.
Door stomme, achterlijke, naïeve en idioot sprookjes zoals die van je hier te posten, zorg je dat velen de Islam verlaten. Het is voor iedereen bekend dat Arabische en de Hebreeuws splitsingen zijn van een taal van Abraham.
Als je voor de Arabische taal wilt propaganderen, dan kan je beter een ander site bezoeken, mrRight!
om te beginnen vind ik je argumenten nergens op gebaseerd..ik zou dan graag willen weten wie die iranier is, welke periode hij geleefd heeft en welke dialecten hij verzameld heeft tot het arabisch van nu. daarnaast is het werk van al boucharie en muslim 1 van de betrouwbaarste werken van overleveraars in de hele geschiedenis.

 * het is voor iedereen bekend dat arabisch en het hebreeuws splitsingen zijn van de taal van abraham*

zoals je weet is de profeet ismael AS de zoon van ibrahim AS, waarom zou hij dan geen arabisch spreken nu zijn vader een taal sprak volgens jou dat een "moedertaal" van het arabisch is???

MRight???.....die komt hier volgens mij niet meer helaas.
daarnaast propagandeer ik helemaal niets..ik wijs je alleen op feiten!!

Dora

#28

CiteerArabische taal is een moderne taal. In Saoedie Arabie waren tientallen dialecten en deze zijn verenigd door een Iraniër na de dood van de profeet. De Arabische taal van nu is anders dan de Arabische taal van de profeet. Als je Arabisch spreekt, dan kan je dit zelf nagaan.
Dat Ismail en Adam Arabisch spraken is niet meer dan een kletskoek. Of gebakken poep.
Ik ben zelf ook Moslims, maar als Alboekhari zegt dat Adam sprak Arabisch of Ismail Arabisch spreekt, dan lult Alboekhari uit zijn achterwerk.
Door stomme, achterlijke, naïeve en idioot sprookjes zoals die van je hier te posten, zorg je dat velen de Islam verlaten. Het is voor iedereen bekend dat Arabische en de Hebreeuws splitsingen zijn van een taal van Abraham.
Als je voor de Arabische taal wilt propaganderen, dan kan je beter een ander site bezoeken, mrRight!
om te beginnen vind ik je argumenten nergens op gebaseerd..ik zou dan graag willen weten wie die iranier is, welke periode hij geleefd heeft en welke dialecten hij verzameld heeft tot het arabisch van nu. daarnaast is het werk van al boucharie en muslim 1 van de betrouwbaarste werken van overleveraars in de hele geschiedenis.

 * het is voor iedereen bekend dat arabisch en het hebreeuws splitsingen zijn van de taal van abraham*

zoals je weet is de profeet ismael AS de zoon van ibrahim AS, waarom zou hij dan geen arabisch spreken nu zijn vader een taal sprak volgens jou dat een "moedertaal" van het arabisch is???

MRight???.....die komt hier volgens mij niet meer helaas.
daarnaast propagandeer ik helemaal niets..ik wijs je alleen op feiten!!

Dora

#29
oeps...