Rmaxen en Arif: is een verzoening mogelijk?

Gestart door ameziane, 10/10/2004 om 16:41:51

IIAwajie3erII

Citaat van: lopende_lach op 15/10/2004 om 11:11:33

Citeer
Wat bedoel je hiermee?
Citeer

nou aziz als waarheid commissaris en rabae als politieke vluchteling....zou dat samen gaan denk je???...een vluchteling die alles naar boven wil halen (dus ook de fouten van de koningen) > en hard en fel is tegen het belijd daaro...en aziz die alleen naar boven gaat halen wat er naar boven mag gehaald worden ( je denkt toch niet dat de gehele waarheid te zien zal zijn)...het zal me niets verbazen als het rapport eerst doorgelezen wordt door de koning....
juistem ! doorgestoken kaart met die honden (zoals altijd al)

ameziane

#16
Citaat van: lopende_lach op 15/10/2004 om 11:11:33

Citeer
Wat bedoel je hiermee?
Citeer

nou aziz als waarheid commissaris en rabae als politieke vluchteling....zou dat samen gaan denk je???...een vluchteling die alles naar boven wil halen (dus ook de fouten van de koningen) > en hard en fel is tegen het belijd daaro...en aziz die alleen naar boven gaat halen wat er naar boven mag gehaald worden ( je denkt toch niet dat de gehele waarheid te zien zal zijn)...het zal me niets verbazen als het rapport eerst doorgelezen wordt door de koning....
Aziz ben Azzouz is geen lid van de commissie.Hij is actief op het gebied van mensenrechten.

Over of de waarheid naar boven zal komen: daarom schreef ik ook dat het niet waarschijnlijk is dat de hele beerput opengaat.Zie mijn vorige bericht.

Dora

Citaat van: ameziane op 16/10/2004 om 15:16:05
Citaat van: lopende_lach op 15/10/2004 om 11:11:33

Citeer
Wat bedoel je hiermee?
Citeer

nou aziz als waarheid commissaris en rabae als politieke vluchteling....zou dat samen gaan denk je???...een vluchteling die alles naar boven wil halen (dus ook de fouten van de koningen) > en hard en fel is tegen het belijd daaro...en aziz die alleen naar boven gaat halen wat er naar boven mag gehaald worden ( je denkt toch niet dat de gehele waarheid te zien zal zijn)...het zal me niets verbazen als het rapport eerst doorgelezen wordt door de koning....
Aziz ben Azzouz is geen lid van de commissie.Hij is actief op het gebied van mensenrechten.

Over of de waarheid naar boven zal komen: daarom schreef ik ook dat het niet waarschijnlijk is dat de hele beerput opengaat.Zie mijn vorige bericht.

hmmm aziz is toch die manneke met die bril...maar alsnog ze3ma mensenrechten..hoe kunnen zij strijden voor mensenrechten als ze hun burgers niet als mensen zien????

ameziane

Citaat van: Tama op 14/10/2004 om 16:35:38
binnenkort een uitgebreid verslag van de conferentie.misschien kunnen we dan wat inhoudelijker gaan praten.
Tama/Diamantje,
waar blijft jouw verslag?

Isefrawen



ik heb dat verslag ook in huis... even kijken of ik het kan scannen...

ameziane

#20
De IER begint half december met de hoorzittingen waarin slachtoffers van de repressie hun getuigenis kunnen afleggen.Deze zittingen zullen 10 weken duren en 1 van de steden die de commissie aandoet om naar de getuigenissen te luisteren is Alhoceima.
Er zijn bijna 200 slachtoffers geregistreerd die hun woordje kunnen doen.
De commissie benadrukt dat elk slachtoffer vrij is de taal te gebruiken die hij wil.

Zie voor verdere info deze link
http://www.map.co.ma/mapfr/depeches_2004bis/ier_auditions.htm

In het Engels
http://www.map.co.ma/mapeng/home_dep/mad_1.htm

ameziane

#21
Onder de titel 'Marruecos acepta repatriar los restos del lider rifeno Abdelkrim' maakte het Spaanse dagblad El Pais agelopen zaterdag melding van het feit dat binnen enkele maanden Abdkrim in zijn geboorteplaats Ajdir herbegraven zal zijn.
Een uitgewerkt voorstel in die richting is voorgelegd aan twee dochters van Abdkrim tijdens een bezoek van 3 leden van de verzoeningscommissie IER aan Casablanca, waar de dochters wonen.
Ook zoon Said, die in Cairo verblijft, is over het voorstel geraadpleegd.
Een van de dochters, Aicha, heeft het idee geopperd om een museum ter ere van haar vader te openen.Volgens Driss el Yazami,een lid van de commissie, zal dat plan bestudeerd worden.

Als je het Spaans een beetje machtig bent, het artikel staat op pagina 5,met een grote foto erbij van Moulay Mouhand uit 1922.

student1980


Dora

jeetje wat goed..(Y)

maar uhhmm..wat gaan ze nu daar begraven dan??..

IIAwajie3erII

Heel triest , als die man aangaf nooit te willen begraven worden in een bezet land , dan zijn de gene die in de P.R stunt van de marokaanse mafia bende in Rabat steunen, verraders van de eerste orde !
Of deze nou famillie zijn of niet , echt een schande als het klopt wat er staat bah en nog eens bah !!

ameziane

#25
Citaat van: student1980 op 06/12/2004 om 17:58:33
WAT! Serieus?
Ja, het is serieus. Het zal een historische gebeurtenis worden.

Alleen moet de moderne Marokkaanse geschiedenis herschreven worden, zodat de legendarische leider de juiste plaats inneemt in de geschiedenisboeken.
Dus niet het beeld van separatist en rebel maar die van een leider die het gehele Marokkaanse volk wilde bevrijden van het juk van het Europese kolonialisme.

Verder was hij solidair met alle volkeren ter wereld, in het bijzonder de Islamitische,die streden voor vrijheid en tegen onderdrukking.

ameziane

Citaat van: lopende_lach op 06/12/2004 om 20:06:09
maar uhhmm..wat gaan ze nu daar begraven dan??..
Je moet je voorstellen: de man is al meer dan veertig jaar dood. Dus er is geen sprake van een lichaam dat overgebracht gaat worden, misschien vinden ze nog een botje van hem.

Die herbegravenis zal meer symbolisch van karakter zijn, echter met een grote betekenis.

abrid

Het schijnt dat ie een graf heeft gekregen die nog verhuisd kan worden. het is een stukje erkenning van de Rifijnse geschiendenis. (Volgens mij heeft Arafat ook zo'n graf om later naar al quds te verhuizen.)

Abd el Krim ad yarhem arebbi waha, netta qa imuth.

Tama

arif en abdelkrim verdienen idd wel wat symbolische erkenning.misschien een goede dag om de rifrepubliek te herdenken???

@Amezian: ik ben het verslag niet vergeten-->>ik zal me best doen om het hier geplaatst te krijgen.

Isefrawen



in het kader van: 'hoe zorg je ervoor dat de Riffijn zijn geld uit Algariedj op zijn rekening bij Banque Populair du Maroc blijft storten'

dit alles is zo oppervlakkig en achterlijk dat het makkelijk te doorzien is! Willen ze ons erkennen? Moet er een Riffijnse republiek komen! Wij willen niet bij dat schamele woestijnratjes horen!!