Hoofdmenu

Allal, de rebelse sound...

Gestart door Isefrawen, 08/10/2004 om 21:02:28

Isefrawen

Je oorspronkelijke identiteit heeft men je ontnomen, je bent een lopende nummer zonder prijskaartje... Allal zingt over de nostalgie van alle Imazighen, de zoektocht naar je oorspronkelijke identiteit... met zijn filosofische teksten is hij een van schatten die Arif rijk is. Weer een artiest die door de commerciële monsters opzij is gezet.
De wansmaak die door Arif sluipt en politieke slachtoffers achterlaat...

Assemith

Lalla tamourt inou

Neccin Dimazighen

IIAwajie3erII

zeker masterlijke muziek en lyrics

allasian

Si mon,deze artiest heeft klasse.Dat wist ik meteen toen ik het hoorde.

ighes


Allal is zeker erg goed.

De tekst van "Rala tamurt inu" is van Omar Bumazzugh.

allasian

Hij was toch een leraar.Daarna heeft hij het leraarsvak opgegeven en heeft hij zich gericht op het maken van muziek.
Dat heb ik van iemand gehoord.

Isefrawen

#5

Waarom is het volgens jullie zo dat zulke artiesten zoals Allal en tifridjaas, Khalid Izri etc...  niet zo populair zijn bij het overgrote deel van Irifiyen... Khalid Izri is bijvoorbeeld veel populairder bij Iqbaylen dan bij de meeste Irifiyen... heb ik ooit op een Kbyle site gelezen... meeste Irifiyen die ik tegenkom kennen Khalid Izri niet, laat staan Hafid Tifridjaas of zelfs Allal; als je vraagt waarom ze niet bekend cq populair zijn krijg je te horen dat het 'saai' is of dat ze 'gek' (ibouhariyen) zijn: "ze zingen over zaken die niet bereikbaar zijn"... heeft dit met conservatisme te maken, zien veel  irifiyen deze muziek als godslas***** of heeft het gewoon met wansmaak en politiek te maken?

Artiesten zoals Ithran, Walied Mimoun, Khalid Izri, Hafid Tifridjaas en Allal hebben een veel hoger niveau dan de meeste artiesten die zijn doorgebroken uit Noord-Afrika.
Is deze muziek te lang ondergronds gebleven? 

IIAwajie3erII

x
#6
x

Isefrawen



met andere woorden, meeste Irifiyen zijn dus gewoon dom als het om hun eigen muziek gaat?

het conservatisme heeft dus diepe sporen achtergelaten... triest!


abrid

Hij is van beroep amsermed(leraar) en heeft 2 bandjes uitgegeven. Is een topper!!


*-RiFFijn0s-*

Allal is een van de beste artiesten uit de Arif.  Zijn muziek zet je aan het denken en het is echt rustgevend.  Ik hoop dat hij meer bandjes uit gaat brengen. Waar ligt zijn roots?

tannemiert


allasian

Citaat van: bAckdRaFtS_lcf op 09/10/2004 om 19:38:54

Waarom is het volgens jullie zo dat zulke artiesten zoals Allal en tifridjaas, Khalid Izri etc...  niet zo populair zijn bij het overgrote deel van Irifiyen... Khalid Izri is bijvoorbeeld veel populairder bij Iqbaylen dan bij de meeste Irifiyen... heb ik ooit op een Kbyle site gelezen... meeste Irifiyen die ik tegenkom kennen Khalid Izri niet, laat staan Hafid Tifridjaas of zelfs Allal; als je vraagt waarom ze niet bekend cq populair zijn krijg je te horen dat het 'saai' is of dat ze 'gek' (ibouhariyen) zijn: "ze zingen over zaken die niet bereikbaar zijn"... heeft dit met conservatisme te maken, zien veel  irifiyen deze muziek als godslas***** of heeft het gewoon met wansmaak en politiek te maken?
They don't want the truth.They just want to party.Daarom luisteren ze naar die zooi,denk ik.

CiteerArtiesten zoals Ithran, Walied Mimoun, Khalid Izri, Hafid Tifridjaas en Allal hebben een veel hoger niveau dan de meeste artiesten die zijn doorgebroken uit Noord-Afrika.
Is deze muziek te lang ondergronds gebleven? 
Jimmy hendrix is beste gitarist allertijden maar toch zijn er van die maricones die meer platen hebben verkocht dan Jimmy terwijl ze aan zijn niveau nooit zullen tippen.

Wasilla tarifest

Citaat van: allasian op 12/10/2004 om 15:59:21
Citaat van: bAckdRaFtS_lcf op 09/10/2004 om 19:38:54

Waarom is het volgens jullie zo dat zulke artiesten zoals Allal en tifridjaas, Khalid Izri etc...  niet zo populair zijn bij het overgrote deel van Irifiyen... Khalid Izri is bijvoorbeeld veel populairder bij Iqbaylen dan bij de meeste Irifiyen... heb ik ooit op een Kbyle site gelezen... meeste Irifiyen die ik tegenkom kennen Khalid Izri niet, laat staan Hafid Tifridjaas of zelfs Allal; als je vraagt waarom ze niet bekend cq populair zijn krijg je te horen dat het 'saai' is of dat ze 'gek' (ibouhariyen) zijn: "ze zingen over zaken die niet bereikbaar zijn"... heeft dit met conservatisme te maken, zien veel  irifiyen deze muziek als godslas***** of heeft het gewoon met wansmaak en politiek te maken?
They don't want the truth.They just want to party.Daarom luisteren ze naar die zooi,denk ik.

CiteerArtiesten zoals Ithran, Walied Mimoun, Khalid Izri, Hafid Tifridjaas en Allal hebben een veel hoger niveau dan de meeste artiesten die zijn doorgebroken uit Noord-Afrika.
Is deze muziek te lang ondergronds gebleven? 
Jimmy hendrix is beste gitarist allertijden maar toch zijn er van die maricones die meer platen hebben verkocht dan Jimmy terwijl ze aan zijn niveau nooit zullen tippen.

Heb je een link waar we van zyn muziek kunnen genieten

allasian

Ik neem aan dat je Jimmy bedoelt maar daar gaat deze topic niet over.

Wasilla tarifest

Citaat van: allasian op 12/10/2004 om 16:43:03
Ik neem aan dat je Jimmy bedoelt maar daar gaat deze topic niet over.

waarom begin je er dan over als het toch niks met dit te maken heeft. Ik wil graag zyn muziek horen