Hoofdmenu

flamenco...flamenco...

Gestart door heleen, 08/10/2004 om 12:47:54

heleen

ik docente flamenco en choreograaf...in Utrecht, zoek nog naar meer titels in de arabische flamenco...heb nu alleen nog de cd EL LEBRIJANO...ooit een fantastische zangeres gehoord...naam vergeten...de combinatie : met flamenco...schitterend..natuurlijk best veel gezocht naar muziek..
een groet. www.flamencosite.tk

Isefrawen

#1
Flamenco


Chicaria

Rosella

Dit is een Amazigh band uit Spanje, genaamd Tamiz; ze zijn geinspireerd door muziek uit de hele wereld, ook flamenco...

ze mengen verschillende stijlen door elkaar heen, eerste nummer zal je wellicht aanspreken, andere twee zijn meer in de noemer van wereldmuziek te plaatsen.

Als je specifiek arabische flamenco zoekt raad ik je aan een arabische site te bezoeken, hier kom je geen Arabieren tegen, wij zijn Imazighen!

heleen

Dank je wel...schitterend! ga ik kopen...nog mooier! dan de flamenco solo...
Iman..the beat!  Rosella..passie en emotie.

trouwens::SOL Y LA LUNA...18 JUNI 2005  stadstheater de Flint Amersfoort.
033-4229229.50 dansers en flamencozang: Amparo Cortes..flamencogitaar Alain labrie en Oscar Guzman.

Lijkt me heel mooi, een :oud-bespeler...? ook als begeleiding..

almanzah

Misschien is dit wat je zocht ,Heleen

http://www.shammp3.us/forum_user/sunata2002/Marcel%20Khalife/

de nieuwe album  van Marcel Khalifa  uit (lebanon)

heleen

dank je wel Almanzah...de combinatie met flamenco...ik ga hem zoeken en kopen..Een groet Heleen.

Isefrawen


marcel khelifi maakt geen flamenco-muziek!! vooral niet op het nieuwe album!

in een wanhopige greep naar de aandacht van het westen dramt de zanger door in een mix van arabische gezemel met stijlen waar hij geen verstand van heeft!

en de oorsprong van flamenco komt uit noord-afrika, Tamazgha; en helemaal niet uit het midden-oosten! dat zijn een stelletje meelopertjes

VS

Citaat van: bAckdRaFtS_lcf op 08/10/2004 om 13:51:04
Flamenco


Chicaria

Rosella

Dit is een Amazigh band uit Spanje, genaamd Tamiz; ze zijn geinspireerd door muziek uit de hele wereld, ook flamenco...

ze mengen verschillende stijlen door elkaar heen, eerste nummer zal je wellicht aanspreken, andere twee zijn meer in de noemer van wereldmuziek te plaatsen.

Als je specifiek arabische flamenco zoekt raad ik je aan een arabische site te bezoeken, hier kom je geen Arabieren tegen, wij zijn Imazighen!
Heel kleurrijke muziek van deze Tamiz. Je hoort ook inderdaad verschillende stijlen door elkaar gemixt. Het ijkt heel erg veel op Indiase muziek. Volgens mij hoorde ik ook een Sitar in deze nummers, de Indiase luit. Alles beter dan de Arabische luit ;)

Isefrawen

Citaat van: VerbalSmaeel op 13/10/2004 om 16:20:45
Citaat van: bAckdRaFtS_lcf op 08/10/2004 om 13:51:04
Flamenco


Chicaria

Rosella

Dit is een Amazigh band uit Spanje, genaamd Tamiz; ze zijn geinspireerd door muziek uit de hele wereld, ook flamenco...

ze mengen verschillende stijlen door elkaar heen, eerste nummer zal je wellicht aanspreken, andere twee zijn meer in de noemer van wereldmuziek te plaatsen.

Als je specifiek arabische flamenco zoekt raad ik je aan een arabische site te bezoeken, hier kom je geen Arabieren tegen, wij zijn Imazighen!
Heel kleurrijke muziek van deze Tamiz. Je hoort ook inderdaad verschillende stijlen door elkaar gemixt. Het ijkt heel erg veel op Indiase muziek. Volgens mij hoorde ik ook een Sitar in deze nummers, de Indiase luit. Alles beter dan de Arabische luit ;)

Mass (van massa) & Ralla (van Rallabouya) Tamiz... echt een aanrader om in huis te hebben!

VS

Citaat van: bAckdRaFtS_lcf op 13/10/2004 om 16:22:20
Citaat van: VerbalSmaeel op 13/10/2004 om 16:20:45
Citaat van: bAckdRaFtS_lcf op 08/10/2004 om 13:51:04
Flamenco


Chicaria

Rosella

Dit is een Amazigh band uit Spanje, genaamd Tamiz; ze zijn geinspireerd door muziek uit de hele wereld, ook flamenco...

ze mengen verschillende stijlen door elkaar heen, eerste nummer zal je wellicht aanspreken, andere twee zijn meer in de noemer van wereldmuziek te plaatsen.

Als je specifiek arabische flamenco zoekt raad ik je aan een arabische site te bezoeken, hier kom je geen Arabieren tegen, wij zijn Imazighen!
Heel kleurrijke muziek van deze Tamiz. Je hoort ook inderdaad verschillende stijlen door elkaar gemixt. Het ijkt heel erg veel op Indiase muziek. Volgens mij hoorde ik ook een Sitar in deze nummers, de Indiase luit. Alles beter dan de Arabische luit ;)

Mass (van massa) & Ralla (van Rallabouya) Tamiz... echt een aanrader om in huis te hebben!
Ik ga er achter aan.
Ithri is trouwens ook een  Amazigh-band waar veel Flamenco-invloeden in terug te vinden zijn.Ze zingen ook voornamelijk in het Spaans en Tamazight.

Luister verder naar Tarik Banzi en ook Julia Banzi, twee rasechte flamenco muzikanten. Ze hebben zich verenigd in de Al-Andalus ensemble. Eigenlijk ook te vatten onder de noemer Wereldmuziek. Met verschillende Marokkaanse artiesten en Spaanse artiesten maken ze heel erg mystieke en verleidelijke muziek.

http://www.andalus.com/sounds/tangier.mp3

http://www.andalus.com/sounds/yomenamori.rm

Masja

Citaat van: bAckdRaFtS_lcf op 13/10/2004 om 16:19:38

marcel khelifi maakt geen flamenco-muziek!! vooral niet op het nieuwe album!

in een wanhopige greep naar de aandacht van het westen dramt de zanger door in een mix van arabische gezemel met stijlen waar hij geen verstand van heeft!

en de oorsprong van flamenco komt uit noord-afrika, Tamazgha; en helemaal niet uit het midden-oosten! dat zijn een stelletje meelopertjes

flamenco muziek of niet,(ben er overigens dol op) arabische stijl of niet, whatever....ik vind de muziek van marcel heel mooi, omdat het me raakt  ( "oumri" is toch ook van hem..?)

heleen

Oorsprong flamenco..uiteindelijk weet nog steeds niemand het fijne ervan.Wel is bekend, dat het vluchten van de Moren, omdat zij geen Christen wilden worden dit aangeduid werd : met FELAQUE MENGU, ( ik hoop dat dit de juiste schrijfwijze is)  :vluchtende boer, verbasteren tot flamenco..
Het woord flamenco zou ook kunnen komen  van de gevluchtte Vlamingen (Belgie).Uiteindelijk bestaat er een verband met zigeuners, waar ter wereld dan ook.. de zang , een Solear bijv; is een en al  lijden en eenzaamheid..
Minera de zang van de mensen die in de mijnen werkten. Alegria de cadiz, als de vissers van zee weer thuis kwamen, de vrouwen een vrolijk lied zongen (alegria..blijheid) Martinete: waar ter wereld dan ook, met hamer slaan op een aambeeld, de smid..
Ik denk! een erfenis van Joden, Moslims en Christenen.
Interessante boeken zijn :Duende van Ivo hermans(Belgie) en de poesia van Amparo Cortes (flamencozangeres)..een gitana die op haar 16e vluchtte uit Sevilla , de wijk;Cerro del Aguila...boek:Con la mona de jazmines..
Dan de Duende....de begeestering, bijna behekst....flamenco is een levensstijl, daar heeft iedereen de mond van vol.....nee, de zang, gitaar, oud, dans , cultuur pakt mij...maar ik ben geen gitana..Heleen.

heleen

 
vrijdag 15 oktober
Muhammad Faqir & Ensemble......Rasa Utrecht.

Isefrawen

#12

lees dit stuk over Marcel Khelifi

De hypocrise Marcel Khelifi

almanzah

#13
nogmaals  hier is het album van Marcel, ik merk dat de hierboven vermelde is verwijderd:
{geen flamenco dus ook niet relevant om de link te plaatsen}


een reactie op bAckdRaFtS_lcf:

tjah of het niet niet om echte flamenco gaat, boeien, muziekvan Marcel  klinkt  goed, het is ook duidelijk  te horen dat het om het mengen-van stijlen gaat,  al 3oud is daarin heel goed te horen

de groeten

Isefrawen



tja leuk dat je het "mooi" vindt, boeit niet! ga die troep ergens anders dumpen... dit is een Amazigh-site...