Islamitische  Amazigh Partij!!!!!!

Gestart door moh26, 25/09/2003 om 17:56:21

AFRA

#90
azul

ik denk dat het onderwerp om de politiek ging maar nu zie ik iets anders ,hoe komt dat dat we nog niet concreet kunnen zijn?en waarom moeten we altijd rond de pot draaien??

  dwanni dnatta

AFRA

#91
azul

jawel,het zou kunnen dat ik er geen gelijk in heb,maar wat zeg jij als ik zou zeggen dat we denken erover wat we zouden doen nadat de imazighen erkend zouden worden?ook zijn er leden die die erkenning(die ze nog niet hebben)op prijs stelln.

ik denk dat er iets gedaan moet worden voordat we juichen.

misschien heb ik gelijk!!!!!!!!!

   wat denken jullie??

Zian

#92
Imazighen zijn slecht georganiseerde, maar dit begint te veranderen. Imazighen in Frankrijk doet het beter dan die van de rest van Europa.
Imazighen in Nederland komen in de derde plaats.
Als Imazighen in België (Vlaanderen en Wallonië) een paar  organisaties gaan oprichten, kunnen we in de toekomt een grote Amazigh netwerk oprichten in Benelux. Daarna kunnen we aansluiten bij Imazighen van Frankrijk en Spanje. Ik heb begrepen dat er ook Amazigh organisaties zijn in Zweden, Denmark, Italië en Duitsland.
Als we in staat zijn om deze organisaties aan elkaar te koppelen, dan hebben we een grote kracht. Men zal dan spreken van een grote Amazigh netwerk in Europa.

Arabieren in Noord Afrika zijn helemaal niet bang van de Amazigh organisaties in Tamazgha, maar wel van die in Europa.
Denk bijvoorbeeld aan Koemeini regime, Lenin en Stalin, Palestijnse autoriteit, enz. Deze hebben hun strijd uit het buitenland gevoerd.


Wasilla tarifest

#93

CiteerImazighen zijn slecht georganiseerde, maar dit begint te veranderen. Imazighen in Frankrijk doet het beter dan die van de rest van Europa.
Imazighen in Nederland komen in de derde plaats.
Als Imazighen in België (Vlaanderen en Wallonië) een paar  organisaties gaan oprichten, kunnen we in de toekomt een grote Amazigh netwerk oprichten in Benelux. Daarna kunnen we aansluiten bij Imazighen van Frankrijk en Spanje. Ik heb begrepen dat er ook Amazigh organisaties zijn in Zweden, Denmark, Italië en Duitsland.
Als we in staat zijn om deze organisaties aan elkaar te koppelen, dan hebben we een grote kracht. Men zal dan spreken van een grote Amazigh netwerk in Europa.

Arabieren in Noord Afrika zijn helemaal niet bang van de Amazigh organisaties in Tamazgha, maar wel van die in Europa.
Denk bijvoorbeeld aan Koemeini regime, Lenin en Stalin, Palestijnse autoriteit, enz. Deze hebben hun strijd uit het buitenland gevoerd.



Vertel aub waarom de imazighen van frankryk het beter doen? Op welk gebied? En waaruit blykt dat?

Zian

CiteerVertel aub waarom de imazighen van frankryk het beter doen? Op welk gebied? En waaruit blykt dat?
Bijna Alle Amazigh vergaderingen vonden plaats in Frankrijk. Imazighen van Canarische eilanden komen zelfs naar Frankrijk om met hun broeders te discussiëren over de toekomst van hun land.

De burgemeester van Parijs stuurde zelfs een brief naar deze Amazigh organisaties om ze te feliciteren met hen Amazigh nieuwe jaar.

Ik las in syphax dat er een Amazigh netwerk in Frankrijk aan het oprichten is. Mensen uit Canarische eilanden, Rif, sous, Lakbayel, Neger enz. zullen zich aan dit netwerk aan sluiten.

De invloed van Imazighen daar is heel grote, waardoor Frankrijk de Arabische regeringen dwingt om Tamazight te erkennen.
Aboe jahjah beseft dit ook en schreef in zijn boek dat het voor hem makkelijk was om Nederland en België te veroveren. Maar hij zei dat Frankrijk moeilijk wordt. Hij weet dat Tamazight daar wordt zelfs op school onderwijzen en Imazighen in Frankrijk zijn net als de Joden in Nederland

Wasilla tarifest

#95

CiteerBijna Alle Amazigh vergaderingen vonden plaats in Frankrijk. Imazighen van Canarische eilanden komen zelfs naar Frankrijk om met hun broeders te discussiëren over de toekomst van hun land.

De burgemeester van Parijs stuurde zelfs een brief naar deze Amazigh organisaties om ze te feliciteren met hen Amazigh nieuwe jaar.

Ik las in syphax dat er een Amazigh netwerk in Frankrijk aan het oprichten is. Mensen uit Canarische eilanden, Rif, sous, Lakbayel, Neger enz. zullen zich aan dit netwerk aan sluiten.

De invloed van Imazighen daar is heel grote, waardoor Frankrijk de Arabische regeringen dwingt om Tamazight te erkennen.
Aboe jahjah beseft dit ook en schreef in zijn boek dat het voor hem makkelijk was om Nederland en België te veroveren. Maar hij zei dat Frankrijk moeilijk wordt. Hij weet dat Tamazight daar wordt zelfs op school onderwijzen en Imazighen in Frankrijk zijn net als de Joden in Nederland



Nou dan hebben die imazighen in frankryk heel weinig gehad aan het onderwys in het tmazight, want de meeste mensen vandaar kunnen haast of helemaal geen tmazight spreken het frans vergaat ze makkelyker.

bedankt voor je uitleg!

moh26

#96
Assalam oualaikom allemaal,
beste mensen, mijn toekomstig partij is niet van plan europa in een islamitische land te veranderen, voor alle duidelijkheid!!!Wat ik eigenlijk wil en heel veel van jullie ook, dat ons stem ook mee gaat tellen, want wij worden over het hoofd gezien!!!!
Beste ZIAN, ik wil geen alcohool verbieden,ik leef in Nederland dus hoe moet ik alcohool in Nederland verbieden, als je zo denkt dan ben jij echt ver van het huis!!!!
Broer ARIAZ, ik vind je reactie volzinnig en ik denk dat ik naar zo'n persoon zoals jij op zoek ben, ik zou graag met jou in contact willen komen dan gaan we verder praten over hoe en wat!!! En hier is mijn 06-nummer, mocht jij contact met mij willen opnemen, te weten 06-41862687

PS. De deur van mijn toekomstig partij staat voor iedereen open, als je het maar goed bedoeld en je hebt lef en je durft de waarheid te zeggen en je houdt van anderen, afgezien van hun geloof, kleur, mening!!!!
tot schrijven,

IK HOU VAN MIJN ARIF, EN KOST WAT KOST, BLIJF IK TROUW VOOR MIJN ARIF.

Zian

#97
Hoe veel stemmen heb je nodig om in de tweede kamer te komen?
Denk je dat je de politiek in België kunt veranderen door 1 zetel?
In België hebben jullie kiesdrempel en als je dit niet haalt, ga je de kamer niet in.
Naar mijn zienswijze, kom je nooit in de kamer!!
Voordat je leden gaat verwen, moet je eerste vertellen wat je programma’s is en wat wil je bereiken!
Heb je een programma klaar over economie in België?

Als je een Islamitische partij wilt stichten, dan moet je alcohol verbieden en vrouwen dwingen om een hoofddoek te dragen?
Waarom het woordje 'Islam' dan als je de CHari'a niet wilt toepassen?

Imazighen zijn net als alle volkeren verdeelt in Ongelovigen, communisten, Moslim Extremisten, Liberalen, groenen, enz.
Ik denk niet dat er veel Imazighen zijn die op je partij gaan stemmen?

Dora

#98

CiteerIk denk niet dat er veel Imazighen zijn die op je partij gaan stemmen?

dit betwijfel ik zian. nu imazighen jahjah groot hebben gemaakt en zijn partij staande houden, denk ik juist dat als er een amazigh partij zou ontstaan ze massaal zullen overlopen. de imazighen kijken wie er met een partij komt waarin ze zich kunnen vinden, en met een amazighpartij zal dit geheid lukken. ik durf te wedden dat er een meerderheid in de AEL zit die waarschijnlijk niet eens arabisch spreekt.....

Zian

#99
Ik heb duidelijk verteld waarom een Amazigh partij gen succes zal boeken!!!
Dit geldt ook voor het geval wanneer alle Imazighen op die Amazigh moslim partij gaan stemmen!

Imazighen hebben AEL groter gemaakt voor de volgende reden:
·      Abou Jahja is een Arabier en veel Imazighen beschouwen Arabieren als heiligen. Als Jahjah een Amzigh was, dan had hij minder aanhangers.
·      Jahjah zegt in het openbaar dat hij tegen Israël is en Imazighen zullen niet in de media roepen dat ze tegen Israël zijn.
·      ER zijn veel Imazighen die hun cultuur en taal waardloos vinden. Ik ken velen van hen. Arabische beschouwen ze als de beste en de mooiste taal in de wereld. Tamazight beschouwen ze  niet als een taal, maar als een achterlijk manier van communicatie. Ik ken ook mensen die zo denken.

Veel aanhangers van AEL zullen het grappig vinden als ze hoeren van een Amzigh partij.

Zian

Ik heb duidelijk verteld waarom een Amazigh partij geen succes zal boeken!!!
Dit geldt ook voor het geval wanneer alle Imazighen op die Amazigh moslim partij gaan stemmen!

Imazighen hebben AEL groter gemaakt voor de volgende reden:
·      Abou Jahja is een Arabier en veel Imazighen beschouwen Arabieren als heiligen. Als Jahjah een Amzigh was, dan had hij minder aanhangers.
·      Jahjah zegt in het openbaar dat hij tegen Israël is en Imazighen zullen niet in de media roepen dat ze tegen Israël zijn.
·      ER zijn veel Imazighen die hun cultuur en taal waardloos vinden. Ik ken velen van hen. Arabisch beschouwen ze als de beste en de mooiste taal in de wereld. Tamazight beschouwen ze  niet als een taal, maar als een achterlijk manier van communicatie. Ik ken ook mensen die zo denken.

Veel aanhangers van AEL zullen het grappig vinden als ze horen van een Amzigh partij.

Mashakiel

#101

CiteerIk heb duidelijk verteld waarom een Amazigh partij geen succes zal boeken!!!
Dit geldt ook voor het geval wanneer alle Imazighen op die Amazigh moslim partij gaan stemmen!
och jongen toch, je brabbelt weer wat met je arme vocabulair, je doet alsof je de hele amazigh bevolking kent terwijl je niet eens 1% kent, de meeste imazighen die in europa wonen zijn moslim, ik spreek dan over minstens 70% en dit is de reden waarom velen voor ael hadden gekozen, omdat ael steeds zei dat ze islamitisch handelen (Allah oe a3lem in hoeverre dit in de praktijk zo was)
dus je bewering dat er vele imazighen niet zullen stemmen omdat 'islamitisch' er in voorkomt is pure zever, net het omgekeerde is waar

CiteerImazighen hebben AEL groter gemaakt voor de volgende reden:
·      Abou Jahja is een Arabier en veel Imazighen beschouwen Arabieren als heiligen. Als Jahjah een Amzigh was, dan had hij minder aanhangers.
·      Jahjah zegt in het openbaar dat hij tegen Israël is en Imazighen zullen niet in de media roepen dat ze tegen Israël zijn.
klets niet uit je nek jochie!
ik ken geen enkele amazigh die de arabieren als heilig beschouwen,
je moet eens eindelijk een beetje verstandiger worden en eens beseffen dat ISLAAM in de verste velden niet gelijk is aan ARABIER, want de imazighen vinden de islam heilig en niet de gewone arabier
(de arabieren vertegenwoordigen niet eens 15% van de totale moslimbevolking als ik me niet vergis)

Citeer·      ER zijn veel Imazighen die hun cultuur en taal waardloos vinden.
tweezak!
jij bent een van hen, want onlangs postte je (je zal dat wel ergens vinden hier op de site) dat je liever de amerikanen en de israeli's volgt dan je eigen volk,
nu is mijn vraag: waar blijft jouw AMAZIGH mening dan? gaat die dan gewoon teloor in die van de amerikanen?
wie is hier een shmaat, wie is hier diegene die zijn cultuur verwaarloosd en die van de anderen maar volgt?

CiteerIk ken velen van hen.
ik ken er ook een, inderdaad!

CiteerArabisch beschouwen ze als de beste en de mooiste taal in de wereld. Tamazight beschouwen ze  niet als een taal, maar als een achterlijk manier van communicatie. Ik ken ook mensen die zo denken.
de taal van de Koran is inderdaad een zeer mooie taal en is eigenlijk de mooiste taal omwille van zijn poëtische vermogen, maar dit wil zeker niet zeggen dat andere talen zoals het tamazight net het omgekeerde moet zijn, want zelfs met mijn gedachte dat de Loe9a L3arabia de mooiste taal is, spreek ik nog steeds perfect het tamazight, Elhamdolillah

CiteerVeel aanhangers van AEL zullen het grappig vinden als ze horen van een Amzigh partij.
ik denk dat ze juist blij gaan zijn, omdat ze dan uiteindelijk eenzelfde partij hebben maar die opgericht is door mensen die van dezelfde afkomst zijn (en dus een betere verstandhouding)
doch moet ik er bij vermelden dat de imazighen eigenlijk al hebben bewezen dat ze geen organisatorisch talent hebben, daar ze ten tijde van de held Abdelkrim Elkattabi mede verantwoordelijk waren voor de ondergang van
de rifrepubliek (ongeveer 64 amazigh stammen waren er en door deze diversiteit ontstond er een onenigheid maar dan het 64-voudige ervan!)


Zian

Hoi  Psychopaat (mashakiel)

Ik kan je niet helpen met je Mashakiel, het lijkt me verstandiger dat je een psychiater gaat bezoeken.
Je ijsbeert hier van het ene topic naar het andere op zoek naar mijn berichten om daarover te mopperen!
Je praat net als Gorilla die door Bin Laden in Tora Bora is geneukt.

Om je nog op te vrolijken, heb ik de volgende voor je:

Die Palestijnen zullen kort of laat uitsterven. Ik heb voorkomen vertrouwen in Bush en Sharon om dat met succes af te ronden.  En wat de Arabieren betreft zullen hetzelfde lot krijgen als die van de Byzantijnen, Romeinen, en Finiciers.
Amerika en Sharon zijn voor me helden, maar net niet superhelden want daarvoor moeten ze Palestijnen en de Arabieren vergassen.

amtlou3

#103

 met jou salaam oulaikoom  ga  je niet verder !
 ga beste wat kennis opdoen , verberied jou horizon .
 gebruik je eigen  verstand  .
 wij zijn niet hetzelfede  intelegentie is niet gelijk verspried onder de menslijkheid . wat jammer !
 
 UMATHWAM  AMAZIGH  IYAZOEN  X THIDAT !

moh26

#104
beste zian, wie zegt dat imazighen niet op mijn patij gaan stemen, en wie zegt dat iamzighen het niet durven op te nemen tegen Joden of wie dan ook!!!Dan moet jij jochie, de geschedeenis van imazighen gaan bestuderen.
Als mijn broederes Imazighhen niet op mij gaan stemen, dan weet ik tenminste wat ik aan hen heb!!!Maar ik moet het verdienen, ze moeten mij goed vinden, ik moet ze eerst overtuigen, want wij Imazighen zijn geen MEELOPERS!!!!
En wie zegt dat Imazighen niet trots zijn op hun taal!!!
Jongen, waar leef je, ik betreur dit, ik heb hier geen woorden voor,......!!!!
Ik zal iedreen wat zeggen: Ik doe mijn best, ik bedoel het goed en ik blijf strijden tot de laatste adem!!!
IK hou van iedereen, en vooral van mijn imazighen en VERGEET niet HET THAMIZGHT daar ben ik DOLTROTS op!!!!

IMAZIGHEN, STRIJD MEE, STRIJD NU!!!!
IMAZIGHEN ZIJN GEEN MEELOPERS en zullen het ook nooit woorden!!