Islamitische  Amazigh Partij!!!!!!

Gestart door moh26, 25/09/2003 om 17:56:21

Isefrawen

#60

gatverdamme, wil je weer eens wat met onze identiteit doen, kom je dit weer tegen. TFUUUUU!!!


Yuba

#61
        hallo pro-imazighische identitiet

ik heb een groot aantal berichten gelezen,en hoewel ik niet helemaal nederlands kan berijpen ,want ik ben een nieuwekomer,kon ik ontdekken dat veel bijdragers in de war zijn(isl.ama.partij of een ama.partij zoder relegie).
daarover wil ik zeggen dat we allemaal moslims zijn(dat moet niet van mij),en zoals we weten is de islam veilig
terwijl de amazighische identiteit niet zo is.ook kon ik beseffen dat de islam de imazighen motiveert om mee te doen,maar we zouden ons daarna nooit kunnen voorstellen als imazighen want men denkt dat elke moslim een arabier is.dus dat dient de imazighen nergens toe,wat een islamitisch partij betreft kan ik vanaf nu voorspellen dat zo'n partij oneffectief zou zijn omdat het doelpunt zou vaag voor velen zijn ,doordat men zich alleen met het islamitische aspect meebezig zou zijn,wat die partij in de toekomst kan laten schenden,,,,dan zouden we toen naar nul terugtrekken,en dat willen we niet.
mijn mening is niet helemaal bestudeert maar toch moeten we er aandacht aan besteden .

     groetjes aan iedere pro-amazighische identiteit.

Mashakiel

#62
er bestaan tal van amazigh partijen maar ik ken er geen een de 'het' heeft gehaald
allen zijn uitgemond in het behartigen van individuele belangen en de collectiviteit verdween stilletjes aan maar zeker weg,
hopelijk zullen jullie daarin wel lukken en gaat er echt iets van komen,
hopelijk blijft het niet enkel bij woorden, laat me iets weten bij een officiële opening van deze nog fictief zijnde organisatie

cinderella

#63

Citeerer bestaan tal van amazigh partijen maar ik ken er geen een de 'het' heeft gehaald

oja?? amazigh partijen die imazhien willen vertegenwoordigen??
noem ze eens op, ik ken ze niet...

Dora

#64

Citeer        hallo pro-imazighische identitiet

ik heb een groot aantal berichten gelezen,en hoewel ik niet helemaal nederlands kan berijpen ,want ik ben een nieuwekomer,kon ik ontdekken dat veel bijdragers in de war zijn(isl.ama.partij of een ama.partij zoder relegie).
daarover wil ik zeggen dat we allemaal moslims zijn(dat moet niet van mij),en zoals we weten is de islam veilig
terwijl de amazighische identiteit niet zo is.ook kon ik beseffen dat de islam de imazighen motiveert om mee te doen,maar we zouden ons daarna nooit kunnen voorstellen als imazighen want men denkt dat elke moslim een arabier is.dus dat dient de imazighen nergens toe,wat een islamitisch partij betreft kan ik vanaf nu voorspellen dat zo'n partij oneffectief zou zijn omdat het doelpunt zou vaag voor velen zijn ,doordat men zich alleen met het islamitische aspect meebezig zou zijn,wat die partij in de toekomst kan laten schenden,,,,dan zouden we toen naar nul terugtrekken,en dat willen we niet.
mijn mening is niet helemaal bestudeert maar toch moeten we er aandacht aan besteden .

 Â    groetjes aan iedere pro-amazighische identiteit.
ik zal je heel eerlijk zeggen dat ik je helaas wel gelijk moet geven. en helaas in de context van jammer dat we geen 1heid vormen als imazighen. je hebt verschillende soorten gedachtengangen bij de imazighen.bv;
* radicale imazighen die niets van de arabieren willen weten (muziek niet luisteren, taal niet spreken, niet in contact willen komen met ze)
* imazighen die wat makkelijker zijn. zij zien arabieren niet als vijanden en zullen misschien zelfs zo ver gaan door hun te verdedigen en alles goed te praten.
* imazighen die zichzelf arabieren noemen. ze spreken hun taal niet meer en voeden hun kinderen dus ook in het arabisch op (ze noemen zichzelf ook arabier, zie west en midden marokko)
* imazighen die erg gelovig zijn en alles doen via islamitische oogpunt.
* imazighen die vrijdenkend zijn, noemen zichzelf moslim maar zijn niet praktiserend.
* en tot slot de imazighen die helemaal niet (meer) geloven.

kan jij hierin een 1 heid vormen?????

Y._Touzani

Azul,

sommige berbers vinden het niet leuk om een eigen politiek-partij op te richten. Ze willen niemand (lees arabieren) uitsluiten. Ze willen geen eigen staat stichten omdat ze niemand(lees arabieren) willen uitsluiten.

En omdat ze weigeren te doen wat tot de menselijke ras behoort dan grijpen de buitenlanders zo'n historische kans dit wel te doen.
Dus:
-de politieke partijen in marokko hebben allemaal een arabische karakter.
-het paralement is arabisch
-de tv-zenders zijn arabisch
-het onderwijs is arabisch
-het volk is arabisch (marokko is lid van de arabisch liga)
-marokko is officieel een arabisch land

De berbers weigeren anderen (de buitenlanders) uit te sluiten en nu worden ze door diezelfde buitenlanders uitgesloten. Ze zijn zelfs zigeuners geworden!!

Ze blijven koppig geloven dat ze gelijk hebben!!

WAT EEN VERVLOEKTE OPVOEDING KRIJGEN DIE MENSEN!

Ariaz

#66
Hewa touzani laten we tot daden komen, laten we iets doen, ikbedoel je weet alles, alles zit in je voorhoofd en achterhoofd en nu gebruik die kennis, laten we starten met een TARIFITZENDER, als je mij wilt helpen laat iets weten, stuur een bericht of zo, ik wil iets organisreren,





Ibn_Toemart

#67
Wat zouden jullie denken van een organisatie die we TARWA UMUNI noemen (kinderen van het samengaan) voor het tamazight en voor ons bewustzijn.We mogen daarom niet alleen partij kiezen voor het rif-volk maar voor alle imazighen in Noord-Afrika als een allusie op het portail du peuple amazigh. Kabyle.com dat zich meer bezighoud met de Iqbayliyen dan met alle Imazighen. Maar swat we zijn er en we moeten in actie schieten met in het achterhoofd dat iedere beweging klein is begonnen, maar ik hoop dat jullie inzien dat we voor elke amazigh moeten instaan wat zijn cultuur en taal betreft incha allah. We hebben capaciteiten en moeten het commentaar opzijzetten om een organisatie te lanceren  die niet zal afzwakken naar individuele ambities maar zal evolueren tot de spreekbuis van elke amazigh.

Azul let's stand on our feet


Mashakiel

#68

Citeeroja?? amazigh partijen die imazhien willen vertegenwoordigen??
noem ze eens op, ik ken ze niet...

men heeft er al eentje vernoemd zoals 'berberplatform' of iets belachelijks in die aard
ik zal je wat vertellen beste vriend,
het probleem van de hedendaagse imazighen is dat ze van ver en luid schreeuwen dat er iets moet gebeuren voor de imazighen elders in de wereld of in arif en daar blijft het bij,
ik ben een voorstander van berichten posten over een amazigh-partij als er iets VERWEZENLIJKD is!!! en niet met loze woorden even de heldhaftige uithangen en brood en vis beloven terwijl er niets is!!
dit is pure hypocrrisie

cinderella

#69

Citeermen heeft er al eentje vernoemd zoals 'berberplatform' of iets belachelijks in die aard
ik zal je wat vertellen beste vriend,
het probleem van de hedendaagse imazighen is dat ze van ver en luid schreeuwen dat er iets moet gebeuren voor de imazighen elders in de wereld of in arif en daar blijft het bij,
ik ben een voorstander van berichten posten over een amazigh-partij als er iets VERWEZENLIJKD is!!! en niet met loze woorden even de heldhaftige uithangen en brood en vis beloven terwijl er niets is!!
dit is pure hypocrrisie

ja klopt je hebt gelijk...er moet ook daadwerkelijk iets gebeuren...

(ik ben female..)

tudart

#70

Citeerradicale imazighen die niets van de arabieren willen weten (muziek niet luisteren, taal niet spreken, niet in contact willen komen met ze)


In uw ogen zijn:
Imazighen die de Arbische taal niet spreken en niet naar Arbaisch muziek muziek luisteren (uit desinteresse) bladi bladi ...RADICAAL.

HELP ME: IK BEN HET SPOOR BIJSTER.

Dora

#71

CiteerIn uw ogen zijn:
Imazighen die de Arbische taal niet spreken en niet naar Arbaisch muziek muziek luisteren (uit desinteresse) bladi bladi ...RADICAAL.

HELP ME: IK BEN HET SPOOR BIJSTER.

uit desinteresse?? hahahahahahaha...yeah right geloof je het zelf!!! dus alle muziek van het oosten tot het westen die uit verschillende soorten stylen bestaat denk aan charki, rai, andalus, enz...

nee men is vast beraden dat hij/zij het niet mooi vind omdat het in het ARABISCH wordt gezongen. kom op zeg hou je zelf niet voor de gek. een persoon zal nooit van zichzelf zeggen ik ben radicaal maar zijn daden verraden hem/haar!!!! :)

Yidir__

Azul,

Wat is er mis mee als je wel of niet naar Arabische muziek luistert? Is het een verplichting om naar het Arabisch muziek te luisteren?

D wenni netta,

Yidir


Citeeruit desinteresse?? hahahahahahaha...yeah right geloof je het zelf!!! dus alle muziek van het oosten tot het westen die uit verschillende soorten stylen bestaat denk aan charki, rai, andalus, enz...

nee men is vast beraden dat hij/zij het niet mooi vind omdat het in het ARABISCH wordt gezongen. kom op zeg hou je zelf niet voor de gek. een persoon zal nooit van zichzelf zeggen ik ben radicaal maar zijn daden verraden hem/haar!!!! :)

tudart

Ik moet arabische muziek beluisteren
Ik moet arabische muziek bewonderen
Ik moet er van houden

Anders

Ben ik radicaal, omdat ik Amzigh ben. hahaha

Een nederlander zou ook radicaal moeten zijn als hij niet aan uw criteria voldoet.

Het lijkt wel een absurde creterium om geen radicaal te zijn.

Dora

#74
he gatverdamme wat heb ik een hekel als mensen je woorden verdraaien. ik heb ook zo'n gevoel dat je dit bewust doet, dus hierbij wens ik jou verder een prettige dag toe!!!