Islamitische  Amazigh Partij!!!!!!

Gestart door moh26, 25/09/2003 om 17:56:21

moh26

Assalam oualaikom allemaal,

het gaat slecht in Nederland, in elk opzicht dan ook,vooral de situatie van allochtonen, die wordt met de dag slecht en slechter!!!!! En vooral wij,imazighen,of in het algemeen, marokkanen, worden wij van alles en nog wat beschuldigd.
Maar wij doen nauwelijks onze mond open, wij discussieren niet, wij laten nooit onze meningen;onze visie naar boven komen!!!!! Het is nu tijd om rijp te worden; om wakker te worden en stevig in onze schoen gaan staan, en onze rechten & plichten te verdedigen en een plek voor onze normen en waarden in dit land te reserveren.
Maar dat realiseren we niet met slapen en rondhangen hier en daar, maar wel met een partij, die de wensen en eisen van onze ouderen, kinderen, vrouwen,...etc verdedigd en behartigd. Daarom wil ik, en samen met een paar andere leden een politieke partij gaan oprichten, die zijn focus gaat leggen in deze samenleving op het verbeteren van de situatie van allochtonen en vooral onze oudere mensen van Imazighen!!!!
Dus wie wil er mee doen???? U denkt dat U de juiste persoon bent, die kan bijdragen tot het verbeteren van de situatie van Allochtonen, en voor deze partij leveren hetgene wat gewenst is, dan zie ik graag uw reactie tegemoet.
Ps: samen zijn we sterk!!!
 Â   andere suggesties of ideeen zijn welkom

met vriendelijke groet, moh26

ighes

#1


Ik zou het zeker doen, vind ik echt een goede idee, maar ik zal jullie  zeker niet steunen...weigens die islam... maar liever een Amazigh moslims... dan een arabiere moslim.

Azul.

Ariaz

#2
Hey waarom niet een amazigh partij, ik ben van belgie dan kunnen we hier een vestiging hebben en eentje in holland


Of de Amazigh Integratie Partij,

doel van de partij is om op een vriendelijke manier de autochtonen overhalen om ons te accepteren en niet op de manier van ael, door een heldere standpunt in ie nemen, proberen minder racistisch over te komen, en geen toestanden zoals van ael

Ik ben aan het nadenken over een partij, maar heb hulp nodig, ikzelf ben van Belgiê, en ik wil ofwel een partij oprichten tegen de discriminatie hier in Belgiê ofwel eentje tegen de Amazigh-discriminatie

Horen jullie nog iets over de Berberplatform


En die partij moet dagelijks op de voorgrond blijven, en niet zoals de meeste Amazighverenigingen op de achtergrond blijven,

IK BEKRITISEER ALLE AMAZIGHVERENIGINGEN VOOR HUN LAKSHEID EN VOOR HUN ONBEKWAAMHEID, ik word er pissed off van,

moslima

#3
Ik zal er niet aan mee doen, als er al een AEL is voor de MOSLIMS..waarom dan een speciale Amazigh-partij..?!?

Neej jongens, jullie moeten je niet zo verdelen...wij zijn allemaal broeders en zusters van elkaar. Ik ben blij dat ik er zo over denk..Alhamdoelilah denkt niet elk amazigh als jullie!! Alhamdoelilah!!

By the way..jah...ik ben 100% Tmazight..!!

Ibn_Toemart

#4
Azul iedereen


We hebben behoefte aan actie maar we staan er telkens individueel voor. Ik woon in België en hier zouden we een berberplatform hebben geleid door Meneer Talaoui maar niemand zweept ons op of wil maar oproepen tot ijver. Onze imazighen hier ook zijn rondhangende landlopers die voor de show overschakelen naar de Darija omdat hun gearabiseerde vrienden het promoten. We hebben geen leiding en geen partij en zonder deze vereisten werken we toe naar het niets. Ik ben het ook zo beu als maar kan zijn, we willen eindelijk opkomen en er is geen organisatie waarbij jongeren zich kunnen bij aansluiten. Ay iwthan minoemi inedya amoe???

Sa3ieD

#5
Slaap lekker

Ariaz

CiteerAzul iedereen


We hebben behoefte aan actie maar we staan er telkens individueel voor. Ik woon in België en hier zouden we een berberplatform hebben geleid door Meneer Talaoui maar niemand zweept ons op of wil maar oproepen tot ijver. Onze imazighen hier ook zijn rondhangende landlopers die voor de show overschakelen naar de Darija omdat hun gearabiseerde vrienden het promoten. We hebben geen leiding en geen partij en zonder deze vereisten werken we toe naar het niets. Ik ben het ook zo beu als maar kan zijn, we willen eindelijk opkomen en er is geen organisatie waarbij jongeren zich kunnen bij aansluiten. Ay iwthan minoemi inedya amoe???



Inderdad waar is die platform, zoveel jongeren, zoveel berbers, en geen een betoging, jullie mankeren allemaal ballen en gezond verstand zeker die verenigingen, kippen zonder koppen bangeschijters, da moet zo'n vereniging zijn met harde kern van imazighen, weten jullie dat de marokaanse overheid ons in het oog houdt en als ze een amzigh beweging zien, dan gaan ze de imazighen daar meer hun rechten geven, wij zijn imazighen en wij kunnen niet zomaar met onze vingers blijven draaien, wij zijn geboren vechters, wij moeten in opstand komen tegen die zever, gedaan met dat islam gedoe, islaam zegt zelf dat elk volk zijn recht heeft,  laten we beginnen bij onsezlf, spreek zoveel mogelijk tmazight, en denk eens wat minder aan jullezelf,




Ariaz

CiteerIk zal er niet aan mee doen, als er al een AEL is voor de MOSLIMS..waarom dan een speciale Amazigh-partij..?!?

Neej jongens, jullie moeten je niet zo verdelen...wij zijn allemaal broeders en zusters van elkaar. Ik ben blij dat ik er zo over denk..Alhamdoelilah denkt niet elk amazigh als jullie!! Alhamdoelilah!!

By the way..jah...ik ben 100% Tmazight..!!


Hoe kun jij nu zeggen dat wij broeders zijn ?
Wat is er mis met een amazigh partij?
Moetenwe zo blijven totadat de imazighen volledig verdwenen zijn zonder een spoor achter te laten?
Zoals in de canarische eilanden en zoals in sommige streken in Noord-Afrika,

Hoe kunnen wij broeders zijn als onze rechten niet erkend zijn?
Wat bazel je nu eh domme trien?
eEN AMAZIGH PARTIJ IS DE BESTE WAT ER KAN ZIJN?


Moh 26 ik steun je initiatief

Ibn_Toemart

#8
AEL typisch Arabisch
Maar zijn wij arabieren?

Neen allesbehalve. We zijn Imazighen, de wortels van Noord Afrika.

Geen rassenhaat beste vrienden. Broeders?? Ik denk het ni. Handelen Arabieren dan als eerlijke en verdraagzame moslims. Nooit

De Koran werd in meer dan 40 talen vertaald. In het Tamazight?? Nee of moeizaam omdat onze taal een dialect is die niet serieus genomen hoeft te worden.

Zovele arabische afscheidende bewegingen amaaaaaai
Nu ijveren wij om een amazigh partij na meer dan een millenium achteruistelling en nu durven sommigen nog te spreken vanuit een BROEDERSCHAP dat nooit de bedoeling was van de Arabier na de dood van de profeet (vzmh)


Actie dus en intifada door bewegingen en veel ijver.

Azul  

Ariaz

#9
Ik maak geen deel uit van een amazigh vereiniging en ik twijfel of ik er een ga oprichten omdat het veel werk is, maar ik verwacht van die verenigingen dat ze iets doen, en dat ze de jeugd sensibiliseeren,

moslima

#10
Ariaz,

Domme trien ?! Waar slaat dat nou weer?!
Wat is jouw probleem eigenlijk? Jullie willen zogenaamd een Islamitische Amazigh Partij oprichten.

Hahaha, dachten jullie dan dat jullie ver zouden komen?,

Ik kan je wel verzekeren dat dat niet het geval zal zijn!

Als je als 1 grote groep samen zou gaan..(dus alle MOSLIMS  bij elkaar).. zou je veel meer te zeggen hebben, dan dat je als elk klein volkje een partij op richt.

Dat is toch logisch?!..En waar hebben jullie het nou over?! Wij moeten, als Imazighen, onze rechten kennen en het moet worden erkent?! Welke rechten en welke rechten worden jou ontnomen?!

Pff..volgens mij zijn jullie gewoon een stelletje kleutertjes die denken grappig te zijn, want als je Moslim bent, weet je dat iedereen die Islamitisch is...je broeder/ zuster is!!

Wa aleikoem a salaam,


Ibn_Toemart

#11
Beste Berberina

Je ziet dagelijks in de media hoever dat zogezegde moslimbroederschap ons bracht. Nergens

Er is geen broederschap omdat er geen gelijke rechten zijn voor inheemse volkeren onderdrukt en achteruitgesteld door Arabieren. Dit laten zelfs kleuters niet over zich heen gaan.

Tamazight als nationale taal en het volk erkend als waardig in zijn cultuur en identiteit.

Bewegingen om ons imazighen te leiden zijn nodig

moslima

#12
Waarom dan niet als MOSLIMS als één gemeenschap?! Waarom niet? Ik neem aan dat jullie ook moslims zijn, want anders zou het geen Islamitische Amazigh Partij zijn. En wil je Tmazight als Nationale taal?! Waarom dat..alleen maar voor erkenning..nou als je dat zo belangrijk vind, begin dan een partij in Marokko.

Sorry hoor, maar ik zie echt het nut ervan niet in..

Ibn_Toemart

#13
Berberina awtchma santad

Als een vol zijn taal niet mag schrijven of studeren. In Gods naam hoe kunne we een moslimbroederschap zijn als in de Koran staat dat elk volk recht heeft op zijn taal. Arabieren voelen zich superieur en leggen een taal op om een andere te vernietigen. Denk na en wees redelijk

Jackal

#14
bla bla bla

steeds hetzelfde,
er komen steeds leden vermelden dat ze een partij willen oprichten, of tenminste er over NADENKEN,
maar uiteindelijk zijn het loze woorden waar nooit een gevolg wordt aan gegeven, de reacties zijn dan meestal veroorzaakt door kortstondige emotionele aanvallen (over de onderdrukking van de imazighen)

ik zou zeggen, realiseer eerst iets en kom dan verspreiden wat het is,
want zoals ik eens vermelde: met woorden ben ik de koning van nederland,
maar in de praktijk daarentegen ...