Waren de Moren eerder dan Columbus in Amerika?

Gestart door abrid, 05/10/2004 om 15:42:29

abrid

OP www.abin.nu staat een artikel over een zekere Azemmour die in 1502 naar Amerika is gevaren.  Dit heb ik een aantal jaren terug ook ergens gelezen maar alleen het jaartal verschilde.

Wat vinden jullie. Denken jullie dat dit zo was of niet? Vooral omdat de Moren toen een groot deel van Spanje nog bezet hielden.

Zie de link voor het artikel!

Tqadawem

Masja

columbus was beslist niet de eerste in ieder geval
de vikingen waren er al ver vóór 1500, ze hadden zich aan de kust gevestigd ,(was veiliger) maar waren niet opgewassen tegen de aanvallen van de indianen, en zijn toen weer vertrokken

tijdelijk

Ach waarom niet? Het heeft alleen niet beklijft.

Sa3ieD

Er zijn ook numidische munten gevonden in Amerika. Plus er zijn ook bepaalde plantsoorten gevonden tijdens opgravingen in Egypte die alleen in Zuid-amerika groeien. Dus het is wel zeker dat Columbus niet de eerste was. Aangezien Tamazgha aan de westkust ligt van Afrika is de kans dan ook t grootst dat het iemand uit dat gebied was die dan als eerste in Amerika geweest is.

Boureddi

Wie kan nu aanvallen van Lizendiyen tegenhouden....hahaha...en de nadruk op LIZENDIYEN,

allasian

Dan vraag ik me af waarom het contact met de canarische eilanden zo vaag en onduidelijk was,laat staan dat ze helemaal tot de cariben waren gekomen.Ik geloof het niet.

Masja

Citaat van: allasian op 07/10/2004 om 16:47:45
Dan vraag ik me af waarom het contact met de canarische eilanden zo vaag en onduidelijk was,laat staan dat ze helemaal tot de cariben waren gekomen.Ik geloof het niet.

canarische eilanden waren te dichtbij om interessant te zijn, de mens "begeert" altijd datgene wat  onbereikbaar lijkt voor hem, dat vormt een uitdaging voor hem
en bovendien leefden/leven er op de canarische eilanden ook imazighen, mischien zijn zíj wel tot amerikia gekomen, wie weet

Masja

of nee wacht, wat de bewoners van de can. eil. betreft, er schiet me iets te binnen, zij hadden geen boten om de een of andere rede
ik heb ergens gelezen dat die angst voortkwam uit de ervaring van hun voorouders (mondelinge overlevering) van deze imazighen met de "grote vloed" 12000 jaar geleden, toen Atlantis, een eiland gelegen midden in de oceaan tussen amerika en europa/maroc,  verzwolgen werd door het water

allasian

Citaat van: Masja op 08/10/2004 om 19:27:21
Citaat van: allasian op 07/10/2004 om 16:47:45

canarische eilanden waren te dichtbij om interessant te zijn, de mens "begeert" altijd datgene wat  onbereikbaar lijkt voor hem, dat vormt een uitdaging voor hem
en bovendien leefden/leven er op de canarische eilanden ook imazighen, mischien zijn zíj wel tot amerikia gekomen, wie weet
Blijkbaar waren de canarische eilanden te ver om goed contact te onderhouden.Vergeet niet dat 200km best ver is.Ze zijn heus niet waarneembaar vanaf de atlantische kust van Marokko. De eilanden bleven heel lang ongeschonden.Zelfs de Feneciers (een zeevolk) wisten niet af van het bestaan van die eilanden.
Toen de spanjaarden aankwamen op de canarische eilanden vonden ze een soort tijdcapsule.De mensen leefden nog net als in de stenentijdperk.Dat bewijst dat ze geen of nauwelijks contact hadden met de buitenwereld.Op 1 eiland(Lanzarot) was er wel een volk dat sterke overeenkomsten had met imazighen op taalkundig en raciaal gebied.
De beste hypothese luidt "Imazighen zijn naar de canarische eilanden gegaan en kwamen nooit meer terug".Natuurlijk ik zou ook niet terug komen als je paradise hebt ontdekt.Ik zou het zo ook goed vinden.En beter dat niemand er vanaf weet.

Maar goed ik dwaal wel een beetje af van het originele onderwerp.
Trouwens Columbus heeft nooit het vasteland bereikt van Amerika.
De enigsten die voor (columbus) naar amerika gevaard waren zijn de vikingen,die via Groenland Canada en het noorden van de VS hebben bereikt.

abrid

Was het ook niet zo dat Columbus Moorse land en zeekaarten gebruikte voor zijn overtocht, de europeanen destijds dachten dat de wereld plat was.

groenebriefjes

er was 12.000jr geleden al mensen op amerika...en die hele columbus dinges vind ik net zo nep als dat armstrong op de maan was hahaha...

abrid

Geschiedvervalsing en in de loop der jaren zal het erkend worden. Zoals nu het geval is met de Vikingen.