Hoe ziet dit nou met de marokkanen

Gestart door MarocMen, 07/02/2004 om 19:15:42

MarocMen

laatste tijd word er veel over de marokkanen gepraat.bijvoorbeeld over het huwelijk.en het inburgeren van de marokkanen in nederland.de marokkanen krijgen steeds een slechte naam in de media.en ik en andere marokkanen worden de dupe.zo is het bijvoorbeeld als ik werk ga zoeken word ik bijna nooit aangenomen.of als ik een brief thuis gestuurd krijg van een bedrijf ofzo.staat wel altijd een smoes van ja we hebben al genoeg werknemers.en ik word echt gek ervan marokkaaan dit marokkaan dat.maar als een nederlander iets doet.dan is het altijd ongeluk.ja en marokkanen doen he tdan zeker expres.het is tijd dat we terug keren naar ons vaderland MAROKKO.AL MIJN LANDGENOTEN WE IETS DOE NOM DIT TEGEN TE HOUDEN

Idir


Hé Marokkaan of niet ook NL is mijn land en ik ben hier niet weg te slaan....haha. Als jij zo graag terug wil dan doe je dat toch!! Wel is het het makkelijkste wat je kan doen.  

MarocMen

#2
maar niet je vaderland als je eruit word geschopt naar welek land ga je doen.denk je daar nooit aan.als dat zo is ga er dan een nachtje goed over slapen.want de dag zal komen.

Arrows

#3

Citeermaar niet je vaderland als je eruit word geschopt naar welek land ga je doen.denk je daar nooit aan.als dat zo is ga er dan een nachtje goed over slapen.want de dag zal komen.

wat bedoel je? ben je bang uit nederland gezet te worden? iwa gaat toch niet gebeuren dus daar moet je al helemaal niet aan denken!

En als je marokko bedoeld...marokko schopt je ook niet zomaar zonder reden t land uit hoor! dus daar hoef je je ookal helemaal geen zorgen om te maken!

wat er allemaal in de media gezegt word is shit, maar nog shitter is dat heel veel mensen er het zelf naar hebben gemaakt!

Dora

#4
pas op lieve arrows, er zijn vele dingen in de wereld waarvan we ooit hadden gedacht..dat gebeurt toch niet.

ik denk dat maroc wel degelijk een punt heeft. alleen beste maroc kunnen we nu niet massaal terug gaan. als je ooit terug wilt moet je daar jaren van te voren op gerekend hebben en op gespaard hebben. als je nu terug gaat zonder niets zul je het moeilijker krijgen dan hier (ondanks het zonder werk zitten). ik denk dat als je "welvarend" genoeg bent in marokko je geen reden hebt om nog hier te blijven. misschien dat ik later inchallah ook hier weg ga, maar niet zonder een winkeltje, bedrijfje of noem maar op daar te hebben gesticht....denk ook aan je kinderen :)

Goner

#5

Citeerlaatste tijd word er veel over de marokkanen gepraat.bijvoorbeeld over het huwelijk.en het inburgeren van de marokkanen in nederland.de marokkanen krijgen steeds een slechte naam in de media.en ik en andere marokkanen worden de dupe.zo is het bijvoorbeeld als ik werk ga zoeken word ik bijna nooit aangenomen.of als ik een brief thuis gestuurd krijg van een bedrijf ofzo.staat wel altijd een smoes van ja we hebben al genoeg werknemers.en ik word echt gek ervan marokkaaan dit marokkaan dat.maar als een nederlander iets doet.dan is het altijd ongeluk.ja en marokkanen doen he tdan zeker expres.het is tijd dat we terug keren naar ons vaderland MAROKKO.AL MIJN LANDGENOTEN WE IETS DOE NOM DIT TEGEN TE HOUDEN

Het zal bij jou erger zijn, dat geloof ik gelijk want het werkt inderdaad in veel bedrijven zo, maar ik ben als academica ook al een half jaar op zoek naar werk. Voor tomaten plukken ben ik "te klein", voor Nedloyd als secretaresse ben ik "te hoog opgeleid", voor een ziekhuis mag ik komen werken als "wegwerptypiste" tot ik de achterstand heb weggewerkt (max een maand met mijn tiksnelheid, al was de afspraak drie maanden werk, je word er toch uit geschopt met een uitzendcontract). Nu werk ik dus op een zonnebankcentrum alwaar mijn hersenen dreigen te verweken (maar ik word mooi bruin).  Toch heb ik nog mijn Nederlandse achternaam. Als het voor mij al lastig is, zal het voor jou nog moeilijker zijn. Ik wens je veel succes op je zoektocht. Geef de moed niet op en blijf je talenten en kennis scherpen!

Aqsil

#6

CiteerNu werk ik dus op een zonnebankcentrum alwaar mijn hersenen dreigen te verweken (maar ik word mooi bruin).
EEn paar weken geleden zei je dat je een nieuwe baan had bij een locale krant. !!!!

Dora

#7

CiteerEEn paar weken geleden zei je dat je een nieuwe baan had bij een locale krant. !!!!
haha....waarschijnlijk was ze daar snel op uit gekeken :)

SAMADIE

#8
wat het werk betreft in maroc neem ze aleen mooie vrouwen aan en het is daar ons kent osn duss blijf maar hier en ga werk zoeken

Wasilla tarifest

#9

Citeerwat het werk betreft in maroc neem ze aleen mooie vrouwen aan en het is daar ons kent osn duss blijf maar hier en ga werk zoeken

nou dat is helemaal niet zo! net of je hier snel in aanmerking voor werk komt als marokkaan zynde!
de maatschappy is gewon keihard, waar je ook bent