opzoek naar vrouwen strijdsters..

Gestart door Dora, 01/10/2004 om 13:01:15

Dora

kan iemand mij vertellen of er naast dihya (kahina) ook meerder amazigh strijdsters waren..en waar ik de info over die vrouwen kan vinden...

heb het echt hard nodig en in een korte tijd..dus pleaseeeee zo snel mogelijk als je hier een antwoord op hebt..

bvd L_L

Sa3ieD

Het probleem is met deze figuren dat je nooit weet of ze nou echt hebben bestaan of dat ze gewoon een mythe zijn.

- Aicha Kandisha
- Lalla Buya
- De Amazones
- Al onze overgrootmoeders en verder terug ;-)

Dora

maar ik moet echt een verslag van ze hebben said..moet een verslag maken om het te presenteren aan mensen..kan niet met namen aankomen zonder het verhaal erachter..en met wat ze hebben gedaan en bereikt...wat hun doel was enz enz..

snap je..maar toch bedankt

Dora


tijdelijk

Misschien eens in een Univ.bieb zoeken?
Volgens mij kan iedereen lid worden, hoef je niet speciaal student te zijn.
Koninklijke bieb in Den Haag zeker! En die hebben veel.

Dora

heb daar geen tijd voor...had liever een link gehad..maar goed..:(

tijdelijk

Ja, het is toch je eigen presentatie?

Gewoon de sites van de bibliotheken besurfen en kijken wat ze in huis hebben. Kan je gewoon blijven zitten waar je zit.

Dora

Citaat van: tijdelijk op 01/10/2004 om 15:42:41
Ja, het is toch je eigen presentatie?

Gewoon de sites van de bibliotheken besurfen en kijken wat ze in huis hebben. Kan je gewoon blijven zitten waar je zit.


ow god...nee...maak een verslag en iemand anders gaat het overdragen...by the way moniq..ben je op de hoogte van de congres aankomende vrijdag??

tijdelijk

#8
Citaat van: lopende_lach op 01/10/2004 om 15:44:16
Citaat van: tijdelijk op 01/10/2004 om 15:42:41
Ja, het is toch je eigen presentatie?

Gewoon de sites van de bibliotheken besurfen en kijken wat ze in huis hebben. Kan je gewoon blijven zitten waar je zit.


ow god...nee...maak een verslag en iemand anders gaat het overdragen...by the way moniq..ben je op de hoogte van de congres aankomende vrijdag??

Doe je werk voor iemand anders?  Kan die persoon niet zelf zoeken?

Ik ben niet op de hoogte van het congres. Sorry.
Nu ga ik iets zagen. Stuur maar een pm over het congres.
bvd

ps misschien weet een of andere faculteit vrouwenstudies iets?

Dora


Citeer

Doe je werk voor iemand anders?  Kan die persoon niet zelf zoeken?

Ik ben niet op de hoogte van het congres. Sorry.
Citeer

het is een soort teamwork...en als we het dan niet voordagen dan op een andere bijeenkomst..

de congres aankomende vrijdag daar dient iedereen aanwezig te zijn...ieder die tegen de machtsmisbruik is van de maroc regiem...als je wil kan ik je een mail sturen met de programma en wie daar allemaal zullen spreken > mensen uit meerdere landen zullen gastsprekers zijn...

Dora

het is een heel stuk tekst..dus bereid je maar voor :)

himito

Citaat van: lopende_lach op 01/10/2004 om 15:51:07

Citeer

Doe je werk voor iemand anders?  Kan die persoon niet zelf zoeken?

Ik ben niet op de hoogte van het congres. Sorry.
Citeer

het is een soort teamwork...en als we het dan niet voordagen dan op een andere bijeenkomst..

de congres aankomende vrijdag daar dient iedereen aanwezig te zijn...ieder die tegen de machtsmisbruik is van de maroc regiem...als je wil kan ik je een mail sturen met de programma en wie daar allemaal zullen spreken > mensen uit meerdere landen zullen gastsprekers zijn...
Pas maar op met die dingen!(politiek en Maroc)

Dora

de personen die gaan spreken zijn zowel slachtoffers van het regiem als mensen die werken bij waarheidscommisies uit new york, frankrijk, canada en nederland...echt waar..iedereen moet er zijn...als het goed is gaan ze het ook over de studenten hebben die in 1984 in opstand kwamen...

Rwezna


nogal een laat antwoord waarschijnlijk,
maar in het boek van djura staat meer over vrouwelijke strijdsters
" De zusters van Sheherazade"

Idir

Citaat van: restless op 09/01/2005 om 22:42:58

nogal een laat antwoord waarschijnlijk,
maar in het boek van djura staat meer over vrouwelijke strijdsters
" De zusters van Sheherazade"

Hier nog eentje: http://www.amazigh.nl/aforum/index.php?topic=4838.0