Hoofdmenu

Polygamie

Gestart door BiL@L, 28/09/2004 om 10:35:36

IIAwajie3erII

Citaat van: Masja op 20/10/2004 om 22:09:37
toch heeft de Profeet tijdens zijn huwelijk met Khadija geen andere vrouwen gehad
na haar dood heeft hij wel meerdere vrouwen genomen
masja lieverd wijsheid komt met de jaren , en ook de profeet kreeg vele instructies later en tot aan zn overlijden .
Niet er omheen draaien masja trouwen die handel ;)

mouslati

Met het uitsterven van de mensheid zal het wel meevallen. Als een man dan toch iom zijn vrouw besluit om een tweede vrouw te huwen laat ie ze dan op zijn minst gelijk behandelen. Daar ontbreekt het ook nogal eens aan.

Masja

aan voorkeur ontkom je niet

mouslati

Een tweede vrouw huwen lijkt me tot daar aan toe, maar haar vervolgens een voorkeursbehandeling geven, dat zou ik niet kunnen verkroppen

IIAwajie3erII

Citaat van: mouslati op 20/10/2004 om 22:12:05
Met het uitsterven van de mensheid zal het wel meevallen. Als een man dan toch iom zijn vrouw besluit om een tweede vrouw te huwen laat ie ze dan op zijn minst gelijk behandelen. Daar ontbreekt het ook nogal eens aan.
beste dame de wetenschap kwam tot deze conclusie , en geloof me daar is heel wat studie aan vooraf gegaan .
maar de profeet wist het al lang , mischien daarom de aanmoediging om meer vrouwen te huwen .
En ook blijkt uit andere rapporten dat de mensheid wel degelijk in een gevaren zone dreigt te komen als de man niet meerdere vrouwen zou kunnen bevruchten/trouwen .

Masja

ik denk dat juist de gevarenzone geweken is als de mens niet meer bestaat, wat denk je dáárvan!!

mouslati

Sorry dat ik er wat nochalant over doe, maar in de loop van der jaren zijn er al zoveel rapporten, onderzoeken, enz gedaan over wat er allemaal wel niet gebeuren gaat, en als alles klopte dat was de aarde al 10 keer vergaan. Dat je zegt de profeet vzmh dit al had voorzien, vind ik meer waard dan al die rapporten bij elkaar.

IIAwajie3erII

Citaat van: Masja op 20/10/2004 om 22:24:29
ik denk dat juist de gevarenzone geweken is als de mens niet meer bestaat, wat denk je dáárvan!!
maar masja , we moeten de mensheid in stand houden en hopen en werken aan verbeteringen .
Het lijkt me sterk dat god dit met ons voor had , maar omdat wij afwijken van onze god creeren we een einde van de mensheid , alleen al omdat we geen respect tonen voor de profeten die zijn  woord verkondigden .
kijk je kan niet een beetje van dit en een beetje van dat zijn .
En als god ons toestond met meerdere te huwen , zou er ook geen einde komen op deze manier aan de mensheid , je kan dan terecht concluderen dat onze god niet dit met ons voor had .
Alleen jaloezie van de vrouw en onkunde van de man , doet de mensheid afstevenen op haar vernietiging !

rifman



Ik zie geen verband tussen het einde van de mensheid en het huwen van meerdere vrouwen. gelukkig komt dit verschijnsel bij Imazighen niet veel voor, bij de touareg is het een zeldzaamheid.

Dat je vier vrouwen huwt wil ook niet automatisch zeggen dat je 20 kinderen zult hebben. Velen houden het tegenwoordig bij drie en de mensen scheiden bij bosjes om allerlei redenen, er zijn 6000 marokkaanse scheidingen op dit moment in nl.  Bij een tweede vrouw is het vrijwel altijd een scheiding.  Timazighin accepteren geen tweede vrouw erbij.


Stel je voor dat een epidimie ontstaat die heel de wereld uitmoordt! Wat heb je dan aan 8 vrouwen? Maar aan de andere kant is de wetenschap zodanig gevorderd dat straks een man niet nodig is. Dit juicht ik niet toe, maar klonen is er gewoon en wordt verder ontwikkeld.

Aan de andere kant beweert ieder religie dat haar waarheid de enige absolute waarheid is en niemand van hun kan het bewijzen.

Het is dus een kwestie van geloof. Niet eromheen draaien maar gewoon zeggen dat deze regel toegepast in een tijd dat het nodig was. Nu is het een andere tijd en et kan gewoon niet meer. probeer geen onzin vergelijkingen te maken om het te rechtvaardigen.

Omar (metgezel van Mohammed) had het ook een het  huwen van meerdere vrouwen verboden, op een gegeven moment weer ingevoerd. Hij heeft bijvoorbeeld ook het hakken van handen en andere regels gewijzigd t.o.v. de de shariâ.

Masja

Citaat van: IIAwajie3erII op 20/10/2004 om 22:39:38
Citaat van: Masja op 20/10/2004 om 22:24:29
ik denk dat juist de gevarenzone geweken is als de mens niet meer bestaat, wat denk je dáárvan!!
maar masja , we moeten de mensheid in stand houden en hopen en werken aan verbe*****en .
Het lijkt me sterk dat god dit met ons voor had , maar omdat wij afwijken van onze god creeren we een einde van de mensheid , alleen al omdat we geen respect tonen voor de profeten die zijn  woord verkondigden .
kijk je kan niet een beetje van dit en een beetje van dat zijn .
En als god ons toestond met meerdere te huwen , zou er ook geen einde komen op deze manier aan de mensheid , je kan dan terecht concluderen dat onze god niet dit met ons voor had .
Alleen jaloezie van de vrouw en onkunde van de man , doet de mensheid afstevenen op haar vernietiging !

ik denk dat eerder het overschrijden van grenzen in de technologische wetenschap die de mens regelrecht doet afstevenen naar de afgrond, vernietiging dus

Wasilla tarifest

Citaat van: rifman op 20/10/2004 om 23:04:22


Ik zie geen verband tussen het einde van de mensheid en het huwen van meerdere vrouwen. gelukkig komt dit verschijnsel bij Imazighen niet veel voor, bij de touareg is het een zeldzaamheid.

Dat je vier vrouwen huwt wil ook niet automatisch zeggen dat je 20 kinderen zult hebben. Velen houden het tegenwoordig bij drie en de mensen scheiden bij bosjes om allerlei redenen, er zijn 6000 marokkaanse scheidingen op dit moment in nl.  Bij een tweede vrouw is het vrijwel altijd een scheiding.  Timazighin accepteren geen tweede vrouw erbij.


Stel je voor dat een epidimie ontstaat die heel de wereld uitmoordt! Wat heb je dan aan 8 vrouwen? Maar aan de andere kant is de wetenschap zodanig gevorderd dat straks een man niet nodig is. Dit juicht ik niet toe, maar klonen is er gewoon en wordt verder ontwikkeld.

Aan de andere kant beweert ieder religie dat haar waarheid de enige absolute waarheid is en niemand van hun kan het bewijzen.

Het is dus een kwestie van geloof. Niet eromheen draaien maar gewoon zeggen dat deze regel toegepast in een tijd dat het nodig was. Nu is het een andere tijd en et kan gewoon niet meer. probeer geen onzin vergelijkingen te maken om het te rechtvaardigen.

Omar (metgezel van Mohammed) had het ook een het  huwen van meerdere vrouwen verboden, op een gegeven moment weer ingevoerd. Hij heeft bijvoorbeeld ook het hakken van handen en andere regels gewijzigd t.o.v. de de shariâ.

Ja, inderdaad de tyden zyn veranderd, zo iets moet gewoon niet mogelyk zyn

IIAwajie3erII

#56
Citaat van: rifman op 20/10/2004 om 23:04:22


Ik zie geen verband tussen het einde van de mensheid en het huwen van meerdere vrouwen. gelukkig komt dit verschijnsel bij Imazighen niet veel voor, bij de touareg is het een zeldzaamheid.

Dat je vier vrouwen huwt wil ook niet automatisch zeggen dat je 20 kinderen zult hebben. Velen houden het tegenwoordig bij drie en de mensen scheiden bij bosjes om allerlei redenen, er zijn 6000 marokkaanse scheidingen op dit moment in nl.  Bij een tweede vrouw is het vrijwel altijd een scheiding.  Timazighin accepteren geen tweede vrouw erbij.


Stel je voor dat een epidimie ontstaat die heel de wereld uitmoordt! Wat heb je dan aan 8 vrouwen? Maar aan de andere kant is de wetenschap zodanig gevorderd dat straks een man niet nodig is. Dit juicht ik niet toe, maar klonen is er gewoon en wordt verder ontwikkeld.

Aan de andere kant beweert ieder religie dat haar waarheid de enige absolute waarheid is en niemand van hun kan het bewijzen.

Het is dus een kwestie van geloof. Niet eromheen draaien maar gewoon zeggen dat deze regel toegepast in een tijd dat het nodig was. Nu is het een andere tijd en et kan gewoon niet meer. probeer geen onzin vergelijkingen te maken om het te rechtvaardigen.

Omar (metgezel van Mohammed) had het ook een het  huwen van meerdere vrouwen verboden, op een gegeven moment weer ingevoerd. Hij heeft bijvoorbeeld ook het hakken van handen en andere regels gewijzigd t.o.v. de de shariâ.
Kijk allereerst spreekt zich nu de wetenschap zich uit en staat het geloof er buiten .
lijkt me sterk dat al die wetenschappers die er al vele jaren hun studie aan dit fenomeen hebben toegewijd allen fout zitten .
Dat de tijden veranderd zijn klopt wel , alleen staat er nergens in de islam dat het huwen van meerdere vrouwen tijd of volk gebonden was/is .
Anders kan je ook stellen dat de ramadan bij wijze van spreken alleen van die tijd was .
Het valt niet te ontkennen dat er steeds minder mannen nieuw bij komen , daarin tegen nemen de gezinnen waar de meerderheid vrouwelijk zijn explosief toe , dit is te wijten aan een of andere chromosoon dat de geslacht bepaald .
Zels een gewone mens kan al de uitkomst voorspellen als alles in deze tempo door gaat , geen mannen betekend ook geen mannelijke DNA en dus is clonen niet meer van toepassing .
Bovendien kan je niet een hele volk clonen ik bedoel dan kijk je te veel naar films , want in realiteit is dat niet haalbaar , los van het feit dat clonen onnatuurlijk en alles behalve safe is .
Met die plagen en ziektes die je noemde heb je gelijk , alleen is dat een kwestie van gissen en is het niet van te voren te verspellen , daar deze zorgelijke toestand waar de wereld mee geconfronteerd dreigd te worden vrij helder is .
Ik weet dat vele vrouwen jou gelijk geven , maar dat zijn nou juist die meiden die eens af moeten van hun bekrompenheid en jaloezie , want de mensheid dreigd wel degelijk regelrecht in een ramp te lopen !
Je kan niet zeggen ik bestrijd een zichtbare ziekte niet want we kunnen erger krijgen , nee je moet het kwaaltje behandelen bro , voordat het nog groter en gevaarlijker zal worden .
Op een gegeven moment als deze zorgelijke trend zich voort zet , zullen vrouwen gedwongen ongehuwd te blijven , en willen ze huwen, zullen ze moeten accepteren dat er meerdere dames zijn , simpel gezegd op den duur is er geen keuze voor de vrouw en komt ze zich zelf tegen !
hahaha ik heb geen boodschap aan de sharia , ik heb het over de wetenschap anno 2004 , epiedemiën kunnen er altijd zijn en komen ten alle tijden , maar wil nog niet zeggen dat je een andere en zelfs voor de mensheid nog gevaarlijkere ontwikkeling dan maar ter zijde schuift .



IIAwajie3erII

#57
Citaat van: Masja op 20/10/2004 om 23:13:17
Citaat van: IIAwajie3erII op 20/10/2004 om 22:39:38
Citaat van: Masja op 20/10/2004 om 22:24:29
ik denk dat juist de gevarenzone geweken is als de mens niet meer bestaat, wat denk je dáárvan!!
maar masja , we moeten de mensheid in stand houden en hopen en werken aan verbe*****en .
Het lijkt me sterk dat god dit met ons voor had , maar omdat wij afwijken van onze god creeren we een einde van de mensheid , alleen al omdat we geen respect tonen voor de profeten die zijn  woord verkondigden .
kijk je kan niet een beetje van dit en een beetje van dat zijn .
En als god ons toestond met meerdere te huwen , zou er ook geen einde komen op deze manier aan de mensheid , je kan dan terecht concluderen dat onze god niet dit met ons voor had .
Alleen jaloezie van de vrouw en onkunde van de man , doet de mensheid afstevenen op haar vernietiging !

ik denk dat eerder het overschrijden van grenzen in de technologische wetenschap die de mens regelrecht doet afstevenen naar de afgrond, vernietiging dus
dat is ook waar , maar blijft het gissen naar welke ontwikkeling wanneer zal plaats vinden die de mensheid zal schaden .
Maar masja ik heb het nu over het visiuele en tastbare bewijs , dat een catastrofe in de aantocht is , als we doorgaan op deze manier .
Dus geen gegis het is duidelijk , er zijn bewijzen voor en als je heel goed om je heen kijkt zal je ook merken dat vele gezinnen slechts bestaan uit dames en over het algemeen is het bewezen dat er steeds minder mannen bij komen .