Hoofdmenu

Polygamie

Gestart door BiL@L, 28/09/2004 om 10:35:36

Masja

ach kijk nou toch hier, wat schattig zijn jullie, echt fair hoor

Sannoe

Citaat van: Masja op 07/10/2004 om 01:27:56
ach kijk nou toch hier, wat schattig zijn jullie, echt fair hoor

Wallah dit doet me denken aan vroeger. Als mijn vader ruzzie had met mijn oom dacht ik als kind: Die gaan elkaar echt afmaken. Geen 5 minuten later nodigden ze elkaar uit voor een kopie thee en zo hoort dat.

IIAwajie3erII

Citaat van: Masja op 07/10/2004 om 01:27:56
ach kijk nou toch hier, wat schattig zijn jullie, echt fair hoor
koppigheid is een slechte leeraar maar soms valt de mens ten prooi aan deze onbewust .
Welke bij mij helaas nog vaak voorkomt .
en ook ik broeder had er spijt van , met die kleine beetje imazighen die we hebben , is dit niet de manier om met elkaar om te gaan , maar juist zouden wij juist elkaar moeten koesteren .
Maar die vervloekte satan zit vaak in de weg helaas .

Masja

maar het enge is,soms maken de mensen elkaar écht af, het is zo onvoorspelbaar, mat al dat temperamento

Sannoe

Citaat van: A.I.V.D op 07/10/2004 om 01:32:19
Citaat van: Masja op 07/10/2004 om 01:27:56
ach kijk nou toch hier, wat schattig zijn jullie, echt fair hoor
koppigheid is een slechte leeraar maar soms valt de mens ten prooi aan deze onbewust .
Welke bij mij helaas nog vaak voorkomt .
en ook ik broeder had er spijt van , met die kleine beetje imazighen die we hebben , is dit niet de manier om met elkaar om te gaan , maar juist zouden wij juist elkaar moeten koesteren .
Maar die vervloekte satan zit vaak in de weg helaas .

Iedereen maakt wel eens fouten als we er van leren en tot bedaren komen is er niets aan de hand broeder. Nou ben ik trots op je. Zand erover en beginnen met een schone lei.

IIAwajie3erII

Citaat van: Sannoe op 07/10/2004 om 01:34:41
Citaat van: A.I.V.D op 07/10/2004 om 01:32:19
Citaat van: Masja op 07/10/2004 om 01:27:56
ach kijk nou toch hier, wat schattig zijn jullie, echt fair hoor
koppigheid is een slechte leeraar maar soms valt de mens ten prooi aan deze onbewust .
Welke bij mij helaas nog vaak voorkomt .
en ook ik broeder had er spijt van , met die kleine beetje imazighen die we hebben , is dit niet de manier om met elkaar om te gaan , maar juist zouden wij juist elkaar moeten koesteren .
Maar die vervloekte satan zit vaak in de weg helaas .

Iedereen maakt wel eens fouten als we er van leren en tot bedaren komen is er niets aan de hand broeder. Nou ben ik trots op je. Zand erover en beginnen met een schone lei.
Mijn dank broeder

Sannoe

Mijn dank broeder
Citeer

Ook de mijne. Oké slaapze straks. Mijn nacht kan niet meer stuk.

Masja

peace...tot the next fight   (hahahaha...sorry) ;D

IIAwajie3erII

Citaat van: Masja op 07/10/2004 om 01:45:36
peace...tot the next fight   (hahahaha...sorry) ;D
hehehe kick je daar op  masja ;)?

IIAwajie3erII

Citaat van: BiL@L op 28/09/2004 om 10:35:36
(1) Islaam heeft polygamie niet geintroduceert. Ongelimiteerde polygamie wordt in de meeste gemeenschappen over de hele wereld in iedere tijdperk gepraktiseert. Al-Islaam heeft het gereguleert door een maximum aan het aantal vrouwen te stellen, met verantwoordelijkheden en verplichtingen.


(2) Monogamie in het Westen, komt uit Griekenland en Rome, waar mannen van de wet niet meer dan 1 vrouw mochten hebben. Maar vrij waren om zoveel minaressen te hebben, van onder de slavinnen, als dat zij wensten. In het hedendaagse Westen, hebben veel getrouwde mannen buitenechtelijke relaties met minaressen, vriendinnen en prostituees. Dus het stellen dat het Westen monogaam zou zijn, is een valse stelling.


(3) Irrationele monogamie. Als een man wenst om een tweede vrouw te nemen, die hij wil verzorgen, en waarvan de kinderen zijn naam dragen, en hen onderhoud, zo'n man wordt als crimineel gezien. Die veroordeeld kan worden tot een gevangenisstraf. Echter, wanneer hij meerdere minaressen en illegale kinderen erop nahoudt, dan is zijn relatie legaal.


(4) In feite is polygamie toe staan, verstandig. Over het algemeen bestaat er een meerderheid aan vrouwen.[1] Deze meerderheid aan vrouwen is een gevolg van het sterven van mannen in tijden van oorlog, gewelddadige delicten en het ouder worden van de vrouw.[2] De toename aan homoseksualiteit verergert het nog meer. Als het systeem geen rekening houdt met hetgeen dat nodig is voor een meerderheid aan vrouwen, leidt dit tot corruptie in de samenleving.

Bijvoorbeeld, het Duitsland na de Tweede Wereld Oorlog; toen suggesties om polygamie te legaliseren door de kerk verworpen werd. Wat leidde tot de legalisering van prostitutie. Duitse prostituees die als werknemers/ondernemers werden, net zoals in ieder ander vak. Zij hebben verzekeringen en betalen belastingen zoals ieder andere burger. Bovendien, het aantal gesloten huwelijken daalt aanhoudend, doordat iedere nieuwe generatie het instituut huwelijk steeds meer als irrelevant beschouwt.


(5) Westerse antropologen beweren dat polygamie een genetische gevaar vormt, waarbij de sterkste genen van de generatie door worden gegeven. Zoals bij de leeuwenkoning; de sterkste van de groep, monopoliseert de vrouwen opdat van de nieuwe generatie jongelingen, van zijn nageslacht komen.


(6) Gereguleerde polygamie voorkomt het verspreiden van ziektes als Herpis en AIDS. Zulke schadelijke ziekten verspreiden zich cummulatief in de gemeenschappen, waar een tweede huwelijk verboden is. (Deze (geslachts-) ziekten zorgen ook voor een toename aan onvruchtbaarheid.)


(7) Polygamie beschermt de belangen van vrouwen en kinderen in een gemeenschap. Mannen, in de Westerse samenleving, maken de wetten. Zij houden polygamie illegaal opdat het hen vrijwaart van verantwoordelijkheid. Gelegaliseerde polygamie vereist namelijk van hen dat ze hun inkomsten delen met zowel de vrouw als het nageslacht. Monogamie staat hen toe om buitenechtelijke relaties te hebben zonder economische consequenties.
Ik heb pas geleden gelezen dat de wetenschap vreest voor het voortbestaan van de mens .
Omdat er steeds meer gezinnen zijn die slechts bestaan uit vrouwen en omdat man een lagere levensverwachting heeft , zou dat uiteindelijk lijden tot de vernietiging van de mensheid .
Ook zou een of andere chromosoom die het geslacht van het embyro bepaald steeds zwakker en minder aanwezig zijn bij de mannen .
De conclussie kan alleen maar zijn dat onze profeet toch een visie had die verder reikt dan de beperkte visie die men nu heeft .
De vrouw zou eens haar jaloezie for the sake of humanity eens opzij moeten zetten .
polygamie moet er zijn wil de mensheid overleven !

mouslati

Het hoeft niet altijd haat en nijd te zijn tussen twee vrouwen hoor. Ik ken een familie waar de man twee vrouwen heeft en het zijn echt vriendinnen van elkaar geworden. Lijkt me ook wel grappig samen over je man roddelen enzo. Ze kunnen er allebei over meepraten......

Masja

dat komt toch niet zó vaak voor, meestal wil de vrouw uniek zijn voor de man in al haar koppigheid, ik heb het genoeg gezien om me heen

mouslati

Klopt, vreedzaamheid tussen de vrouwen is meer uitzondering dan regel. Ik zou niet weten hoe ik zou reageren.

IIAwajie3erII

Citaat van: mouslati op 20/10/2004 om 21:57:45
Het hoeft niet altijd haat en nijd te zijn tussen twee vrouwen hoor. Ik ken een familie waar de man twee vrouwen heeft en het zijn echt vriendinnen van elkaar geworden. Lijkt me ook wel grappig samen over je man roddelen enzo. Ze kunnen er allebei over meepraten......
Helemaal gelijk , maar deze vrouwen die het axepteren vormen slechts een kleine gedeelte van de overgrote meerderheid van de vrouwen die er tegen is .
Weet mensen dat de wijsheid van onze profeet oneindig is , en als hij dit voor ogen had , maar pas eeuwen later de wetenschap er achter komt , nou een signaal om maar eens hem daarin te volgen !
De vrouw moet open staan voor polygamie en opnieuw for the sake of humanity of het uitsterven van de mensheid is nabij !

Masja

#44
toch heeft de Profeet tijdens zijn huwelijk met Khadija geen andere vrouwen gehad, bovendien was zij 15  jaar ouder dan hij
na haar dood heeft hij wel meerdere vrouwen genomen