Marokkaanse kaart sinds de islam tot vandaag.

Gestart door Aqsil, 27/09/2004 om 14:58:48




Aqsil

#3
Let op:

De kaart hioeronder is van Almarinieden  uit Figuiq.


Aqsil

#4


dounya al_agira


Aqsil

#6
De kaart van de Alawieten kan ik niet zien!

Nu is de kaar terug. Hoe komt het ?

ameziane

Citaat van: Hulk op 27/09/2004 om 20:48:57
De kaart van de Alawieten kan ik niet zien!

Nu is de kaar terug. Hoe komt het ?
Censuur door de Marokkaanse autoriteiten!

ameziane

Opvallend is dat alle dynastieen die over Marokko regeren/geregeerd hebben uit het zuiden komen. Hebben wij in de Rif zitten slapen?

razafa

Citaat van: ameziane op 28/09/2004 om 13:06:30
Opvallend is dat alle dynastieen die over Marokko regeren/geregeerd hebben uit het zuiden komen. Hebben wij in de Rif zitten slapen?

de vierde amazigh dynastie (almariniyen ) komt niet uit het zuiden maar uit het noorden en de zesde amazigh dynastie assaidiyen komt ook uit het noorden
(noord-oost)

Aqsil

Citaat van: afazar op 28/09/2004 om 14:36:32
de vierde amazigh dynastie (almariniyen ) komt niet uit het zuiden maar uit het noorden en de zesde amazigh dynastie assaidiyen komt ook uit het noorden
(noord-oost)
Sadieten waren geen Imazighen, maar Arabieren uit het midden oost. Dit staat in het boek geschiedenis van Marokko. Sadieten hebben eigenlijk niets bereikt. In hun tijd viel Marokko in handen van Europenen en heerste overal in het land heerste chaos.

Ik las in een Arabische site dat Siadieten waren familie van de Alawieten. Dit klopt misschien ook. Want Sadieten  zeggen ook dat ze van de Profeet afstammen.

Almarinieden komen inderdaad niet uit het zuid, maar uit Figuig. Figuiq ligt in het Noorden en grens aan Algerije.

Bovendien Mohadenen bestonden niet alleen uit Imazighen uit het zuid; de zogenaamde stammen van Sanhaja.  Er zijn veel leiders van Mohadanen uit het Noorden en uit Algerije en behoren tot de stammen van Izenayyen zoals Irifian.

Isefrawen