Niet alle Arabieren zijn slecht

Gestart door Zian, 12/12/2003 om 20:41:39

Zian

Men verwijt me dat ik alle Arabieren over één kam scheer. ‘Niet alle Arabieren zijn racisten en niet alle Arabieren onderdrukken Imazighen’, is hun argument.
Maar beste mensen, het gaat hier om politiek en niet om de wetenschap. In de wetenschap moet je precies vertellen wie is slecht en wie niet en wanneer is men slecht.
In alle geschiedenis boeken lees je bijvoorbeeld ‘Duitsers vielen Nederland aan’, ‘De bezetting van Marokko door de Spanjaarden’.
Dus je leest negers ‘een aantal Duitsers hebben Nederland bezet, of sommigen Fransen hebben Marokko bezet’.

Degenen die me verwijten dat ik generaliseer, zijn ook de genen die zeggen ‘Arabieren zijn onze broeders’. Zijn dan alle Arabieren onze broeders? Zijn alle Arabieren Moslims? Of mogen we alleen generaliseren wanneer dat goed is voor de Arabieren.?

Zian

#1
Bovendien Arabieren noemen Imazighen Barbaren. Zijn dan alle Imazighen barbaren? Zolang Arabieren ons Barbaren blijven noemen en ons land blijven bezetten, behouden we het recht om de Arabische ras als een onmens ras te beschrijven.
Ik generaliseer niet wanneer ik zeg dat alle Arabieren ons Barbaren noemen, want dat staat in hun woordenboek geschreven.

Ik hoop dat ik duidelijk ben en mijn mening was en is nog steeds: alle Arabieren zijn slecht en alle arabieren zijn racisten, imperialisten, kolonisten en bezetters.


Tamaynut

#2
Tuurlijk en het Amazigh-ras is heilig.
Getver, dat klinkt niet echt menselijk.

Y._Touzani

Azul,

Ibn Khaldoen beschreef de arabieren als "oemma wahshiya" een wilde natie. Soms hoef men geen boeken te lezen om te begrijpen dat de arabieren een gevaarlijke cultuur handhaven. waarom is er geen enkel arabisch democratisch land? waarom zijn de arabische machthebbers hetzelfde?waarom weigeren de arabieren hun verantwoordelijkheid te dragen? ze geven altijd de schuld aan de anderen!

Noord-Afrika werd door de Roemeinen, de Bizantijnen, de Vandalen, de Normanen,de Arabieren, de Turken, de fransen, de Spanjaarden, de Italainen..bezet. Ze zijn allemaal vertrokken behalve de arabieren die ons nog vandaag de dag het leven zuur maken. Zij hebben ons van alles beroofd: het land, rijkdomen, taal, cultuur, tradities. Nu proberen ze zelfs van ons menselijkheid te beroven(ze noemen ons toch al-barbar). Sterker nog de arabieren eisen nu de arabisering van dde bergen!

Het is de marokkaanse pan-arabist Aljaberi(1)  die zegt dat de arabieren nog steeds de zelfde mentaliteit hebben als in de djahiliyya(pre-islami.periode) omdat ze een taal spreken die is verzameld uit de mond van de bedoeinen. Zo'n taal dragt met zich mee het levenswijze en de mentaliteit van de bedoeienen. Wat de bedoeinen karakteriseren zijn o.a.: agressiviteit, mensen van hun bezittingen en hun volwaardigeid beroven. En omdat in de woestijn alles  hetzelfde is,hebben de arabieren een historische hekel aan de diversiteit..daarom noemen zij Noord-Afrika 'almaghreb al-arabi' het arabische maghreb. Daarom zijn de arabieren erg moeilijk vooral wanneer zij aan de macht komen. Om te weten hoe erg is het arabische imperialisme moeten wij niet vergeten dat zij Spanje nog vandaag de dag "alfirdous al-mafqoed' noemen, het verloren paradijs! Als de arabieren zo over Spanje denken dan  denk ik niet dat Tamazight echt een toekomst heeft in Noord-Afrika.

De arabieren geloven dat alles wat zij hebben of zijn of doen  heilig is: hun taal, hun cultuur, hun steden(makka almukarrama, almadina almunawwara, al-qods ashshrif, Najaf al-ashraf..) hun ras, hun verleden en zelfs hun imperialisme is heilig. Dat heet geen imperialisme maar: al-futuhaat!...

(1) M.A. Al-jaberi, kritiek van de arabische rede, zie deel 1: het vormingsproces van de arabische rede, hoofdstuk: de arabische bedoeien als schepper van de"arabische wereld"

Zian

#4

CiteerTuurlijk en het Amazigh-ras is heilig.
Getver, dat klinkt niet echt menselijk.
Waar heb je het over?
Wie zegt dat Imazighen heilige zijn.
Op school heb ik in Marokko geleerd dat Arabieren helige zijn dat dat Imazighen barbaren zijn!

masin2003

CiteerOp school heb ik in Marokko geleerd dat Arabieren helige zijn dat dat Imazighen barbaren zijn!


dat klopt ik heb de lagere school in marokko gedaan op de 3de kregen we geschiedenis les voor het eerste.
onze arabische lerraar leerde ons dat arabieren  shrifs (heiligen waren) en de amazigh bevolking van marokko moesten zijn volgens hem barbaren, ik weet nog deze zin: albarbar abnao mazigh. zoiets als: de barbaren de kinderen van mazigh.
ze leerden ons dat arabieren heilig zijn omdat ze familie van de profeet zouden zijn (sinds die tijd sta ik versteld van de grote hoeveelheid familieleden van de profeet die op deze aarde rond lopen en helemaal in marokko

Mashakiel

#6

CiteerWaar heb je het over?
Wie zegt dat Imazighen heilige zijn.
Op school heb ik in Marokko geleerd dat Arabieren helige zijn dat dat Imazighen barbaren zijn!


dan moet je voortaan niet naar een 'debielenschool' gaan, maar naar een school waar enkel slimme mensen binnenmogen, ik ben er zeker van dat het aartsmoeilijk zal zijn, maar je kan altijd proberen

;)

Ibn_Toemart

#7
Nu moeten wij onze mentaliteit veranderen om niet meer te geloven in hun fictieve heiligheid. Trouwens ik begrijp niet hoe men kan geloven dat men van de profeet afstamt als hun stammen zo verspreid zijn geworden op weg naar Noord-Afrika. Het zijn echt gestoorde ratten. Groot gelijk aan wie ze over één kam scheert want ze geloven hun leugens allemaal en zonder veralgemenin is er geen erkenning voor ons. We kunnen nu toch niet onze tijd gaan verspillen door te speculeren over hun aard want anders hervallen we nog in het broederschap:p Wij zijn ook niet heilig maar wel heilig genoeg om niet over ons te laten lopen door onderdrukkers. Azul

Yugurthen

#8
arabieren arabieren arabieren gewoon zeggen ze hebben moeite met macht en andere volk

AFRA

#9
azul,

toch zijn arabieren die de imazighen respecteren meer dan hoe de imazighen hun tamazighisme respecteren.

ergens in internet las ik:<< ik ben berbers maar ik vind arabisch mooier>>.
op het bureau hoorde ik een amazigh die geen enkel woord arabisch spreekt:<< mijn moedertaal is arabisch>>.
op straat hoorde ik imazighen juichen:<< wij de arabieren zullen met de joden afrekenen>>.
...

Wasilla tarifest

#10

Citeerazul,

toch zijn arabieren die de imazighen respecteren meer dan hoe de imazighen hun tamazighisme respecteren.

ergens in internet las ik:<< ik ben berbers maar ik vind arabisch mooier>>.
op het bureau hoorde ik een amazigh die geen enkel woord arabisch spreekt:<< mijn moedertaal is arabisch>>.
op straat hoorde ik imazighen juichen:<< wij de arabieren zullen met de joden afrekenen>>.
...

Wat wil je nou duidelyk maken?
En van internet kan je zoveel halen, maar of het waar is????????