Ahmed Aboutaleb gaat mogelijk Oudkerk opvolgen

Gestart door assithem, 28/01/2004 om 11:17:11

assithem

Naam van de krant      
de Volkskrant
Auteur      
WILLEM BEUSEKAMP
      



Samenvatting            
De Marokkaan Ahmed Aboutaleb (42) is de belangrijkste kandidaat om de gevallen Rob Oudkerk op te volgen als wethouder van sociale zaken, onderwijs en integratie in Amsterdam. Aboutaleb bevestigde dinsdagavond vanuit zijn buitenlandse vakantieadres dat hij door de PvdA is benaderd.
 Â     
Inhoud artikel            
De Marokkaan Ahmed Aboutaleb (42) is de belangrijkste kandidaat om de gevallen Rob Oudkerk op te volgen als wethouder van sociale zaken, onderwijs en integratie in Amsterdam. Aboutaleb bevestigde dinsdagavond vanuit zijn buitenlandse vakantieadres dat hij door de PvdA is benaderd.
 Â      Of hij op het aanbod ingaat, is nog niet zeker. Aboutaleb: 'Het is echt nog te prematuur. Ik ben zojuist gebeld tijdens mijn vakantie en heb nog geen beslissing genomen. Komend weekend ben ik terug in Amsterdam.'
 Â      Aboutaleb gold lange tijd als de 'topallochtoon' van Nederland. Geboren in 1961 in het Marokkaanse Rifgebergte, verhuisde hij met zijn ouders in de jaren zeventig naar Nederland. Hij werd journalist bij RTL, voorlichter van toenmalig minister d'Ancona en uiteindelijk, in 1998, directeur van Forum, het instituut voor multiculturele ontwikkeling in Utrecht. Eind 2002 had hij er genoeg van om telkens als 'succesvolste Marokkaan' te worden geafficheerd. Hij stapte op en werd in Amsterdam directeur van de afdeling voor maatschappelijke, economische en culturele ontwikkeling

Tama

#1
Een prima kandidaat lijkt mij zo.

Ilizi

#2

CiteerEen prima kandidaat lijkt mij zo.
Azul
In welke opzicht;)?

Tanemmirt.

Voluptas

#3
Op het moment kan hij - volgens mij - in geen enkel opzicht iets voor de Imazighen betekenen. Die man is zo arabisch georienteerd als maar kan - met z'n eeuwige arabische spreekwoorden -.

Mvg.

Tama

CiteerAzul
In welke opzicht;)?

Tanemmirt.

In het opzicht van bukken voor geluk en hard voor weinig:
Een prima bestuurder met uitstekende bestuurscapaciteiten.


MBTiza

#5
ik had z'n email adres, misschien dat we hem daarmee kunnen confronteren?

Dora

thalwiest ben het met je eens....

mbtiza..zullen we??? :)

MBTiza

#7
ja maar ik had z'n email adres, maar jij was toch weg en zou niet meer terugkomen?

Dora

#8
klopt...maar zoals eva verleid werd door iblies, was ik verleid door je opmerking :)

Oued-Amakran

#9
Azul,

Mocht Ahmed Aboutaleb wethouder van sociale zaken onderwijs en integratie worden in Amsterdam.
Dan heeft hij een belangrijke taak om de Speciale Arabische lessen op Basisscholen te vervangen door Tamazight.

Maar dat zal hij waarschijnlijk niet doen.

Zian

#10

CiteerAzul,

Mocht Ahmed Aboutaleb wethouder van sociale zaken onderwijs en integratie worden in Amsterdam.
Dan heeft hij een belangrijke taak om de Speciale Arabische lessen op Basisscholen te vervangen door Tamazight.

Maar dat zal hij waarschijnlijk niet doen.
Neen, hij zal Tamazight uit Nederland verbannen. Er was een keer een raportage over hem in de TV. In die reportage bezocht hij zijn vader in Marokko en daar sprak hij Arabisch met zijn vader. Ik dacht toen dat hij een Arabier is. Maar op straat hoorde ik hem Tamazight spreken.

Dora

#11

Citeerja maar ik had z'n email adres, maar jij was toch weg en zou niet meer terugkomen?
wil je nou nog wat doen of hoe zit dat???

MBTiza

#12
ff z'n email adres navragen

volgens mij zoiets als

aboutalib@bda.amsterdam.nl

Nadjwa

Hij sprak Arabisch met zijn vader? Dat vind ik wel heel erg voor een Amazigh. Ik vind hem niet een goed voorbeeld voor Imazighen. Ik heb het vermoedde dat hij er weinig om geeft. (Zijn vader woont wel in hier nl.)

Als opvolger van Oudkerk, denk ik dat het wel een goede kandidaat is.

Hey als jullie zijn email niet kunnen vinden... ik heb het ook niet, maar ik kan het je zo geven.

Masja

#14

CiteerNeen, hij zal Tamazight uit Nederland verbannen. Er was een keer een raportage over hem in de TV. In die reportage bezocht hij zijn vader in Marokko en daar sprak hij Arabisch met zijn vader. Ik dacht toen dat hij een Arabier is. Maar op straat hoorde ik hem Tamazight spreken.

dat hij arabisch met zijn vader sprak wil nog niets zeggen, je weet de achtergrond daar niet van (mischien onder druk v. pa, of zijn vader is arabisch..?)
hij spreekt toch ook tamazight volgens jou, zian?
ik zou eerst maar eens afwachten, wie weet doet hij goede dingen, je weet maar nooit