Ahmed Aboutaleb gaat mogelijk Oudkerk opvolgen

Gestart door assithem, 28/01/2004 om 11:17:11

Dora

#15
het feit dat hij met zijn vader arabisch spreekt hoeft niet te betekenen dat hij geen goede bewuste amazigh is. hij kan bv arabisch zijn opgevoed maar toch het tmazight hebben geleerd. heb in mijn vriendenkring zelf ook een aantal van dat soort gevallen. ze zijn arabisch opgevoed maar doen hun best om het tmazight te spreken. bij sommige gaat dit probleemloos en de ander heeft iets meer moeite om dit onder de knie te krijgen.

1 van mijn leerlingen begon een paar amazighwoordjes te praten (was erg leuk om te horen), hij zei vol trots dat zijn mama dat hem had geleerd. zijn moeder is een "arabische" uit het zuiden van marokko en zijn vader een somalier of mauritanier (weet nie precies). hij is dus arabisch opgevoed, ook zijn moeder spreekt geen tmazight....maar toch staan ze er open voor..misschien vanwege vriendinnen die imazighen zijn.

maar goed mijn punt is dat het bewustzijn niet geschaadt wordt door het spreken van een andere taal tegen bepaalde personen...maar het wel belangrijk is dat je het kent.

ighes

#16


Ik hoop dat deze anti-amazigh niet de opvolger wordt van Robje. Aboutalib is zelf een Amzigh, hij komt uit Arif maar is een pro-Arabist. Ik hoop dat dit niet doorgaat.

Ait_touzini

#17

CiteerIk hoop dat deze anti-amazigh niet de opvolger wordt van Robje. Aboutalib is zelf een Amzigh, hij komt uit Arif maar is een pro-Arabist. Ik hoop dat dit niet doorgaat.

Ik denk dat aboutalib zich met amsterdam zal bezig houden en niet met de amzazigh zaak. Mocht hij dan toch tamazight beledigen dan pakken we hem toch gewoon aan. Demonstarties enz.   Ik denk dat hij zijn volk niet te schande zal maken.
Of wel???

SAMADIE

#18
dit zal oudkerk niet leuk vinden
de marokaane volgen hem overal hahahaahahahh

bouzie

#19

Citeerdat hij arabisch met zijn vader sprak wil nog niets zeggen, je weet de achtergrond daar niet van (mischien onder druk v. pa, of zijn vader is arabisch..?)
hij spreekt toch ook tamazight volgens jou, zian?
ik zou eerst maar eens afwachten, wie weet doet hij goede dingen, je weet maar nooit

Ik ken de familie zo'n beetje, heb goeie contact met zijn zusje en die spreekt vloeiend tamazight en met haar broer ook, dus hij spreekt gewoon de berberse taal hoor.

Idir

#20


Ahmed Aboutaleb is een eikel het eerste wat hij na de aardbeving allepubliek riep was "Marokkanen zijn niet goed georganiseerd" dit i.p.v. dat hij alle initiatieven die er zijn genomen steunt. (zijn referentiekader is blijkbaar nog steeds een ezel en een koe ...)

Dora

#21

Citeer"Marokkanen zijn niet goed georganiseerd"
hoezo???? heeft hij gelogen dan???

Ilizi

#22

CiteerAhmed Aboutaleb is een eikel het eerste wat hij na de aardbeving allepubliek riep was "Marokkanen zijn niet goed georganiseerd" dit i.p.v. dat hij alle initiatieven die er zijn genomen steunt. (zijn referentiekader is blijkbaar nog steeds een ezel en een koe ...)
Azul
Dat is waar wat hij beweert en hij zegt t uit zijn ervaring, als Irifeyyen goed georganiseerd zijn dan kunnen wij niet in de situatie leven...

Idir

Hij mag wel gelijk hebben, maar het lijkt me niet gepast om dat als eerste tegen de journalisten te roepen!! Daar hadden en hebben we geen behoefte aan, geef liever een signaal van "hè jongens als het nodig is dan zijn jullie er wel". Dat zou alle goed initiatieven nog beter motiveren!!
(Dat men niet georganiseerd is dat weten we inmiddels wel, hoef ik dus echt niet van hem te horen. Bovendien moet hij doen waar voor hij ingehuurd is namelijk; wethouder zijn)