wie komt er uit Tamasint.

Gestart door dounya al_agira, 23/09/2004 om 15:11:02

dounya al_agira


ik heb het uitgezocht de echte naam van bozelmath ui aith elkadi is
AllOUCH N CHIVO wie kent hem of heeft wel eens van hem gehoord 
-------------------------------------------------------------------------------------

bedoel je allouch als een voornaam of als een achternaam?  want de vader van mijn tante heet allouch.

razafa

#31
Citaat van: dounya al_agira op 30/09/2004 om 11:49:49

ik heb het uitgezocht de echte naam van bozelmath ui aith elkadi is
AllOUCH N CHIVO wie kent hem of heeft wel eens van hem gehoord 
-------------------------------------------------------------------------------------

bedoel je allouch als een voornaam of als een achternaam?  want de vader van mijn tante heet allouch.


allouch n chivo : allouch is de voornaam vroeger bestonden de achternamen niet
allouch n chivo beter bekend als bozalmath is ongeveer 30 jaar geleden overleden
was de vader van fadma n bozalmath de beroemdste medicijn vrouw rond rhad n thimgharin ( ze verwijderde r7rak=thmijja bij kleine kinderen)
ze geneesde ook rkhayba, amandelen en ze trok ook pijnlijke kiezen in souk n rhad n thimgharin.

vraag het aan je oma's of opa's als ze nog leven die van mij leven niet meer.

adia

#32
xx

dounya al_agira

hoezo geen leuke herinneringen awatjma....

afi3a

ewa shab Tmassint
wie van jullie kent de familie El Ouarossi uit Tmassint??
ed wenni netta

adia

#35
[

adia

#36
xx

dounya al_agira

Citaat van: adia op 03/10/2004 om 13:35:57
Citaat van: dounya al_agira op 02/10/2004 om 10:59:00
hoezo geen leuke herinneringen awatjma....
De beste jaren van mijn leeftijd zijn daar ver****** en dounya, ik haat tamassint (centrum) wat daaromheen vind ik wel heel mooi maar de rest haat ik heel erg ! de straten, gebouwen de wegen er is niks  dat ik daar kan missen, ik heb medelijden met vrouwen die er wonen het  is een vrouwengevangenis, alle mijn dromen  als kind zijn  daar de lucht ingegaan al blijf ik een eeuw in leven zou ik niet daar natoe willen ook niet voor een bezoekje, ik vind de dchour als iazouzzan, zawit,aitelkadi,iatmannen, ifassien,boemanked,rrlid.aitmouhand oeahmed  leuke ,deze zou ik wel dan nog willen zien. Ik heb een dikke dagboek geschreven in tamassint is ergens in de kelder ik heb het  in geen jaren open gemaakt. het doet pijn gewoon hoe de mensen daar leven ik heb 1984 als kind meegemaakt heb mensen zien weg rennen voor de kogels, moeders schreeuwden  om hun zonen die geraakt werden
mensen werden zomaar meegenomen door de soldaten en kwamen pas na tien tot twentig jaar terug, ik hoorde laatst van eentje uit iazouzzan toen hij eindelijk naar huis mog trof het zonder vader zonder moeder allebij dood zussen getrouwd twee niet ,maar hun huis is wel door de aardbeving niet meer woonbaar en ga zodoor hoe leven de mensen  daar, afgestudeerden zaten in tamassint sigaretjes verkopen .....................jammer dat het zo gelopen is met  heel arif en niet alleen tamassint
Het spijt me dat je zulke nare ervaringen hebt meegemaakt..

Ik ben van de ifassien,maar heb nooit iets te klagen gehad,mensen zijn er gelukkig en tevreden,lachen altijd hoe moeilijk ze het soms hebben... Het is inderdaad echt een mannendorp,vrouwen worden nog steeds nagestaard en uitgekleedt met de ogen alsof ze van pluto komen.. Dat merk ik als ik in de auto zit richting imzouren... my god elke jaar staren ze me aan alsof ze nog nooit een meid zien auto rijden haha ( geweldig!)

Maar ondanks dat het zo ouderwets is vindt ik het schitterend... Ja veel vrouwen hebben het moeilijk maar de vrouwen en meisjes uit de ifassien hoor je niet klagen..maar heel veel hebben dan ook familie uit algariezj.. de rest zonder familie ewa allahi7san 3aouan waha!! :-(!

Ik ben zelf een echte ariefmens ook al ben ik hier geboren... Als ik daar op vakantie ben en ze horen mij praten denken heel veel mensen dat ik daar ben opgegroeid.. ik wordt dan ook een echte 'rkampomeid'genoemd door mijn vriendinnen... haha

liefs..

Amazigh1981

Citaat van: dounya al_agira op 23/09/2004 om 15:11:02
Salamou alaykoum

Wie van jullie komt er uit tamasint. Veel mensen hebben er nooit van gehoord.
Tamasint is een dorpje vlakbij imzouren,2kilometer daar vandaan.

Ben benieuwd

Tamasint zijn toch die agressieve mensen die in de zomer na alhoceima zijn gekomen en voorarwina hebben gezorgd???

imzouren4-life

tuurlijk ken ik tamasint!!!
Heb ik ook familie wonen.(kom zelf uit imzouren)
el moussaoui

tamassint

Viva Thmassint, Ait El Kadi, Aith Mouhand Ouhmed, I3ethmanen, Ghridh, Aith A3ziz, Ifasiyen, Zaouith. I3zouzen, I3eyadhen. Sorry als ik een dorp vergeet .Een ZUSTER die iets Vertelde over een dagboek in een kelder in Thmassint is een beetje aan het overdrijven want geen enkele huis in de buurt heeft een kelder, sommigen hebben wel een THASAFTh maar dat werd 40 geleden gebruikt om graan in te slaan.
Wie was van Ayth EL Kadi?

fattoma

heyyyyy mensennn ik woon zelf gewoon in tamassint.....ennuhhh heel dichtbij de moskee...................de mensen letten veel op elkaar..je kan het daar alleen maar hebben van de gezelligheid...meer niet....



maarrruuhhh waar in de buurt  wonen jullie precies..wie weet ik weet ik wie je bent ahahha

fattoma

Citaat van: tamassint op 06/11/2004 om 03:39:34
Viva Thmassint, Ait El Kadi, Aith Mouhand Ouhmed, I3ethmanen, Ghridh, Aith A3ziz, Ifasiyen, Zaouith. I3zouzen, I3eyadhen. Sorry als ik een dorp vergeet .Een ZUSTER die iets Vertelde over een dagboek in een kelder in Thmassint is een beetje aan het overdrijven want geen enkele huis in de buurt heeft een kelder, sommigen hebben wel een THASAFTh maar dat werd 40 geleden gebruikt om graan in te slaan.
Wie was van Ayth EL Kadi?
Ait mhand oyahya....dat is mijn dorp.....en nog eenje ...mahdar...hahaha

fattoma

Citaat van: Temment_Narif op 24/09/2004 om 22:30:29
hallo dounya
ik ben ook oorspronkelijk van tamassint,
wij zijn van ait er kadi
hey ken jij ook een paar mensen uit frankrijk...die vanuit aitarkadi  zijn....zo ja laat me weten ...

fattoma

Citaat van: afazar op 28/09/2004 om 14:40:29
dan kennen jullie ook allemaal abrid am3areth toch? en rhad n thimaghrin ? in aghza vlakbij tharmat?
aaahhaaa...abried am3areth is een slimme  omleiding.....scheelt wel kilometers  danals je van tamassint richting imzouren gaat... ......hij is alleen wel gevraalijk