De overeenkomsten tussen de arabieren en de joden

Gestart door Matoub, 23/09/2004 om 11:21:00

Matoub

http://mediatheek.thinkquest.nl/~ll098/talen.htm

Sommige arabisten stellen zelfs dat de joden arabieren van oorsprong zijn.

Raar genoeg wordt arabisch rijk gezien en de andere semitische talen niet alhoewel ze allemaal dezelfde origine hebben.

Matoub

Arabisch en hebreeuw hebben ook dezelfde betekenis. en hun schrift zijn zeer verwant aan elkaar. en hun begroet ook.

De profeet beweert zelfs een jood te zijn. door te beweren dat hij van een profetenstam afstamt, en we weten dat de eerste prfeten joden waren.

Maar ze verschillend schandalig van de Imazighen.

toch zegt men dat tamazight niet goed voor de islam is.

kiezen de islamisten de taal van de joden die profeten vermoordden (volgens heb), of zouden ze kiezen voor de eigen taal die ergens van aftamt, en een schrift die door niemand is ontdekent behalve door de vrije mensen.

MBTiza

Vind je het nou niet raar dat er nooit iemand op jou reageert en dat je altijd zelf antwoord op de vragen geeft die je stelt?

Matoub

Matoub

Citaat van: Ales op 23/09/2004 om 11:39:26
Ja dat is raar, hoe verklaar jij dat ?

dat komt omdat ze richting arabia bidden, en daar wonen arabieren, en de arabieren schrijven in het arabisch. en als jij ze bidt kan jij niet zeggen dat ze vervloekt zijn.

zoiets.

Matoub

Hey Mbtizza,

vertel me , in welke richting bid jij ? wie woont in die richting ? en tegen wie hou je je bezig ? waarom ?

richting arabia bidden is interissant, maar ik doe dat niet. ik laat dat voor de Amazigh-activisten :)

MBTiza

Matoub

ik heb al een antwoord gegeven.  dus niet.

jij wel.  proficiat, s'overdags hou je bezig met imazighen, en s'nachts bid richting arabia.

een contradictie. hypocrisme.

athsaynou

Citaat van: MBTiziAzza op 23/09/2004 om 11:47:49
bid jij richting arabia?

Hij gelooft niet daarom f**ckd hij zich op en het verbaast me niet Ales dat mensen jou niet serieus nemen en niet reageren.

Matoub

Citaat van: athsaynou op 23/09/2004 om 11:51:49
bid jij richting arabia?

Hij gelooft niet daarom f**ckd hij zich op en het verbaast me niet Ales dat mensen jou niet serieus nemen en niet reageren.

proficiat ervoor.

misschien is dat niet voor de hand liggend. denk ook aan niveau !

MBTiza

Citaat van: Ales op 23/09/2004 om 11:49:36
ik heb al een antwoord gegeven.  dus niet.

jij wel.  proficiat, s'overdags hou je bezig met imazighen, en s'nachts bid richting arabia.

een contradictie. hypocrisme.

ik bid niet ben het wel van plan, je haalt 2 dingen door elkaar kameraad

dounya al_agira

Ales

Mag ik vragen waar je dit vandaan hebt wil graag ;ezem wat jij beweert??

Wa salaam.

athsaynou

Citaat van: Ales op 23/09/2004 om 11:55:25
Citaat van: athsaynou op 23/09/2004 om 11:51:49
bid jij richting arabia?

proficiat ervoor.

misschien is dat niet voor de hand liggend. denk ook aan niveau !

Dat is zeer zeker voor de hand liggend je wilt groot doen en laten zien dat je ertegen bent op zich niets mis mee maar de meeste imazighen zijn moslim en een beetje respect graag.

dounya al_agira

Masja

mm zit wel wat in wat jij zegt, maar mischien zou een beetje flexibiliteit niet slecht zijn, ales