De overeenkomsten tussen de arabieren en de joden

Gestart door Matoub, 23/09/2004 om 11:21:00

Matoub

een feit is een feit. ik zou het niet mooi maken omwille van hypocristen.


Wie dat ontkent zou zijn kaarten op de tafel leggen.

Maar door te zeggen dat ze moslism zijn, lijkt me als bedelen.


vooral dat Mohamed beweert dat hij een profetenafstammeling is, en tegelijkertijd zegt dat de joden varkens en apen zijn.


dus omdat de profeten aanvankelijk joden waren, en omdat hij van een profetenstam beweert te zijn. is hij ook zoals de joden.

Logica !


kaarten op tafel leggen !

Matoub

Citaat van: dounya_agira op 23/09/2004 om 11:57:30
Ales

Mag ik vragen waar je dit vandaan hebt wil graag ;ezem wat jij beweert??

Wa salaam.

hoe oud ben jij ?


Matoub

De taalkunde stelt ook vast dat de joden en de arabieren hetzelfde ras waren. en dus wat voor de joden geldt ook voor de arabieren includief Mohamed geldt.


dounya al_agira

wacht op asel die het voor mij opzoekt ( inshallah)

+ asis respect voor onze moslimmensen. Of we nu arabisch zijn of tmazight we zijn allemaal hetzelfde wat sommigen ook beweren. Uiteindelijk belanden we allemaal op dezelfde plek. HET GRAF en bij Allahoe ta3alla.

Wa salaam.

MBTiza

is dat dan zo dat jij beweert van de profeten af te stammen (bronvermelding mag niet ales zijn), de meeste profeten waren inderdaad joods.

athsaynou

Mensen ik kan alleen maar zeggen uitkijken met wat jullie zeggen waar jullie geen kennis over hebben daalk begaan jullie een rem3asih!

dounya al_agira

Ales

Inderdaad stammen de arabieren van joden.
Maar dat jij beweert dat wij tot de joden bidden ( ASTAGFORILLAH) is uit den boze. Dat nabie sallalahoe álehi wasalaam van de joden af stamt kan wel zo zijn ( allahoe a3lam) maar dat wil niet zeggen dat hij ook joods was!!!!! Pas op met wat je zegt.

Ps: mijn leeftijd heeft hier niks mee te maken jongen.

Wa salaam

Matoub

#22
Citaat van: MBTiziAzza op 23/09/2004 om 12:07:17
is dat dan zo dat jij beweert van de profeten af te stammen (bronvermelding mag niet ales zijn), de meeste profeten waren inderdaad joods.

hoe bedoel jij me bronnen ? dat is al te duidelijk. hij heeft het gezegd. anders moet jij dat ontkennen. wel met bronnen. want ik ben de bronnen echt beu. ze gelden zelfs niet. een koppige is een koppige, zelfs als ik zijn profeet zou bezielen.

Matoub

Citaat van: dounya_agira op 23/09/2004 om 12:06:49
wacht op asel die het voor mij opzoekt ( inshallah)

+ asis respect voor onze moslimmensen. Of we nu arabisch zijn of tmazight we zijn allemaal hetzelfde wat sommigen ook beweren. Uiteindelijk belanden we allemaal op dezelfde plek. HET GRAF en bij Allahoe ta3alla.

Wa salaam.

jij maakt misbruikt van het woord respect.

repect betekent niet liegen en de feiten verborgen om iemand mooi te maken.

respect is gewoon objectief zijn.
en dus verawcht niet dat ik zou zeggen dat : Mohamed gelijk heeft, hij stamt  van de profetenstam, maar hoewel de eerste profeten joden waren , is zijn stam niet jood, en hoewel de joden varkens en apen zijn volgens hem is hij geen varken of aap.

Matoub

Citaat van: dounya_agira op 23/09/2004 om 12:12:18
Ales

Inderdaad stammen de arabieren van joden.
. Dat nabie sallalahoe álehi wasalaam van de joden af stamt kan wel zo zijn ( allahoe a3lam) maar dat wil niet zeggen dat hij ook joods was!!!!! Pas op met wat je zegt.

Ps: mijn leeftijd heeft hier niks mee te maken jongen.

Wa salaam

relees het aub, en dan reageer op jezelf

dounya al_agira

Zoals we allemaal weten heeft Ibrahiem 2 zonen

Izhaak en ismaël.

Uit izhaak kwam de profeet jacob en die heeft de bijnaam Israel zoals vermeld in soerrat maryam 19 aya 58:

Dezen zijn het over wie Allah Zijn zegeningen heeft uitgestort; namelijk de profeten van het nageslacht van Adam en van degenen die Wij met Noach droegen (in de ark) en van het nageslacht van Abraham en Israël(= jacob);

Net zoals de soerat al Isra 17 ook soms Israël wordt genoemd.
Dus de meeste israelische profeten komen dus uit de nageslacht van izhaak en jacob. En jacob heeft zoals je weet 12 zonen waarvan de belangrijkste Yoesoef alay salaam wordt genoemd uit de koran hfst 12. Ze wordt ook wel vanuit bijbelse termen de stammen van israel genoemd in het arabisch asbaat. Naast yoesoef droeg een van de zonen de naam Juda en daarvanuit stamt de term joden omdat ze nageslacht zijn van juda en dat is dus op dit moment en ook in de tijd  van de profeet saw de grootste groep dat over is gebleven uit het nageslacht van jacob.

En ander aspect om het verhaal compleet te maken is dat de profeet mohammed saw afstamt van de nageslacht van Ismael en dus als je goed kijkt dan kan je zien dat de joden ons broers en zussen zijn alleen een conflict heeft ons uiteen gedreven. 

En wat is dat conflict dat toen de joden in medina tekenen hadden dat Ahmed( bijnaam van de profeet saw en ze zatten op zo een persoon te wachten) ) zou zijn geboren zijn hadden gehoopt dat hij onder nageslacht van israel/jacob zou voortkomen(dus dan zou dat meteen zeggen dat hij joods is want dat was de grootste groep op dat moment). Maar hij kwam voort uit de arabieren dus nageslacht ismael en daarom accepteerden ze hem niet en die racisme is al vroeg begonnen wanneer izhaak wordt geprezen en ismael wordt genegeerd terwijl hij wel de eerste zoon was van abraham maar goed das een discussie op zich.


Ales: je moet mijn zusje niet gaan beledigen door grof taalgebruik en scheldwoorden!! En toon respect voor onze Profeet (salallahoe 3aleyhi wa salam)

wa salaamoe aleikoem


athsaynou

A Dounya inou een tip: wat je ook schrijft of doet die Ales luisterd toch niet hij is vastbesloten zo te zien. Schenk er geen aandacht meer aan joh tijdverspilling hij heeft het licht nog niet gezien

allasian

Citaat van: dounya al_agira op 30/09/2004 om 12:38:46
Zoals we allemaal weten heeft Ibrahiem 2 zonen

Izhaak en ismaël.

Uit izhaak kwam de profeet jacob en die heeft de bijnaam Israel zoals vermeld in soerrat maryam 19 aya 58:

Dezen zijn het over wie Allah Zijn zegeningen heeft uitgestort; namelijk de profeten van het nageslacht van Adam en van degenen die Wij met Noach droegen (in de ark) en van het nageslacht van Abraham en Israël(= jacob);

Net zoals de soerat al Isra 17 ook soms Israël wordt genoemd.
Dus de meeste israelische profeten komen dus uit de nageslacht van izhaak en jacob. En jacob heeft zoals je weet 12 zonen waarvan de belangrijkste Yoesoef alay salaam wordt genoemd uit de koran hfst 12. Ze wordt ook wel vanuit bijbelse termen de stammen van israel genoemd in het arabisch asbaat. Naast yoesoef droeg een van de zonen de naam Juda en daarvanuit stamt de term joden omdat ze nageslacht zijn van juda en dat is dus op dit moment en ook in de tijd  van de profeet saw de grootste groep dat over is gebleven uit het nageslacht van jacob.
Juda de lion of juda,daar stamt JAH RASTAFARI vandaan.BABYLON en al die dingen.

Samariaan

Citaat van: Masja op 23/09/2004 om 11:59:15
mm zit wel wat in wat jij zegt, maar mischien zou een beetje flexibiliteit niet slecht zijn, ales

flexibiliteit in wat?

Matoub

Citaat van: dounya al_agira op 30/09/2004 om 12:38:46
Zoals we allemaal weten heeft Ibrahiem 2 zonen


En ander aspect om het verhaal compleet te maken is dat de profeet mohammed saw afstamt van de nageslacht van Ismael en dus als je goed kijkt dan kan je zien dat de joden ons broers en zussen zijn alleen een conflict heeft ons uiteen gedreven. 



Ik dacht vroeger dat de imazighen alleen richting arbie bidden, maar zie ik dat ze helemaal afstammelingen van de arabieren werden.

Hoe zijn de joden onze broers ? zijn we ool semitisch ? Of jullie moeders trouwden met de arabieren (of zonder huwelijk weet ik niet) en zo werden jullie semitisch en vervolgens de broers van de joden ?

broers in de islam ? hoe allah het varken heeft gezegd dat ze in varkens en apen veranderd heeft.

en waar is Mbtizzaa ? moet hij geen bronnen voor je onzin vragen ? Het feit dat hij richting arbie bidt, en hier ziet zich tegen te spreken heeft zijn ogen (jullie ogen ook) dicht gedaan. hij zou hier op plakken om zicht laten afdwalen. en daarom zou hij hier geen bronnen voor vragen, wel zou hij dit wel verdededigen. Maar zou dit kloppen ?

1- één persoon als voorvader voor een volk is een onzin die zich versterkt door de onzinnige godsdiensten, en zo beweren de joden aftammelingen van Sem (de superieur) en de imazighen van Cham de slaaf.

dus hoe kunnen we ook broders zijn, behalve als jullie niet versmeitiseerd door de arabische vaders (mogelijk waarom niet).

2- Ismael leefde in het begin van de sheshoq I (een amazigh farao) , dus in het begin van 1000 v.Ch. wil je onzinnige islam zeggen dat de arabieren na 1000 V.CH zijn geboren ? als dat zo is, dan suw in zijn gezicht.

Wat de respect voor een profeet betreft, heb jij gelijk . Mohamed de mens verdient het gerespecteerd te zijn. hij was succevol.

Maar ik toon helemaal geen respect aan de aanbidders van arabia die beweren amazigh-activiseten zijn.  en ik zeg ik toon geen respect aan varkens en honden zelfs als ze heilig verklaard zouden worden.