Hoeveel namen van je grootouders ken je?

Gestart door Ahraifi, 21/09/2004 om 20:20:54

Ahraifi

x

Origi

mohammed-moha(med)-hammou-

Ik ben allang blij dat ze gezond&wel zijn!

Niais

Fouzia 'n Moulay Mohammed 'n Moulay Hmed 'n Moulay Hemou

MBTiza

Citaat van: Niais op 22/09/2004 om 14:29:20
Fouzia 'n Moulay Mohammed 'n Moulay Hmed 'n Moulay Hemou

Waarom overal moulay?

miss.F.

Citaat van: Ahraifi op 21/09/2004 om 20:20:54
Azul

De nederlanders kennen een stamboom die zeer lang terug gaat in de tijd in tegenstelling tot ons die hoogstens de namen van maar twee generaties grootouders kennen.Laat weten hoever je stamboom teruggaat in de tijd.

Ik ben de zoon van mhamed n marzouk n salem n moh n moussa n wiwish.

Ik ben niet verder gekomen maar doe er alles aan om te weten te komen van wie ik afstam.Hebben jullie ook die drang om dat te weten te komen?



ik zou mijn stamboom ook wel willen weten, maar verder dan een paar namen kom ik niet, ooit ga ik het wel eens uitzoeken/ navragen

Tama

mijn broer is met een versie bezig en ik heb er alle vertrouwen in dat hij verder zal komen dan mijn oudere oom dit dat  ook vanuit zijn functie als notaris in het verleden heeft gedaan.


ik zelf volg toch een andere lijn:
tamma n'rahma n'lhaja mina n'fatouch n'fatoema....:-)

Niais

Citaat van: MBTiziAzza op 22/09/2004 om 14:32:01
Citaat van: Niais op 22/09/2004 om 14:29:20
Fouzia 'n Moulay Mohammed 'n Moulay Hmed 'n Moulay Hemou

Waarom overal moulay?

Die mensen komen uit zogenaamd 'sherfa'.

MBTiza

oh je bedoelt shurfa, tja daar geloof ik niet in, de helft van marokko zegt dat zij shurfa zijn, vroeger kon je zo'n titel kopen en bezat je de zgn. lbaraka en genoot je veel respect.

himito

Mohammed en Mohammed en allal en bach en...........................................Adam & Eva.

Tamza

7enna Memma, 7enna Fatma, zjedi Hadoe, zjedi 7med.

De namen van mijn edele bloedbanden.

MBTiza

kakat zeggen sommige aith wayagher kindjes, sommige volwassenen doen het nog


Niais

Citaat van: MBTiziAzza op 22/09/2004 om 14:58:38
oh je bedoelt shurfa, tja daar geloof ik niet in, de helft van marokko zegt dat zij shurfa zijn, vroeger kon je zo'n titel kopen en bezat je de zgn. lbaraka en genoot je veel respect.

Ik weet niet of mijn familie het echt is of niet, we genieten wel nog steeds respect en we we moeten ons aan enkele ongeschreven regels houden. Je dient de mannen met Moulay aan te spreken en een sherfavrouw mag haar haar bijv. niet met zwarte henna verven.

miss.F.

Citaat van: MBTiziAzza op 22/09/2004 om 15:17:41
kakat zeggen sommige aith wayagher kindjes, sommige volwassenen doen het nog



hahaha, komt mij bekend voor, maar ik zeg het niet

MBTiza

Citaat van: Niais op 22/09/2004 om 15:26:27
Citaat van: MBTiziAzza op 22/09/2004 om 14:58:38
oh je bedoelt shurfa, tja daar geloof ik niet in, de helft van marokko zegt dat zij shurfa zijn, vroeger kon je zo'n titel kopen en bezat je de zgn. lbaraka en genoot je veel respect.

Ik weet niet of mijn familie het echt is of niet, we genieten wel nog steeds respect en we we moeten ons aan enkele ongeschreven regels houden. Je dient de mannen met Moulay aan te spreken en een sherfavrouw mag haar haar bijv. niet met zwarte henna verven.

geloof jij in sprookjes? de helft van Marokko, Algerije en heel het Arabisch schiereiland beweert familie van hem te zijn. Iedere persoon die vroeger naar een vreemd gebied ging verklaarde dat hij een shrief werd en werd zo respectvol opgenomen in de gemeenschap vandaar dat er zoveel shriefs zijn.

Tamza

Citaat van: Niais op 22/09/2004 om 15:26:27

Ik weet niet of mijn familie het echt is of niet, we genieten wel nog steeds respect en we we moeten ons aan enkele ongeschreven regels houden. Je dient de mannen met Moulay aan te spreken en een sherfavrouw mag haar haar bijv. niet met zwarte henna verven.

Bedoelen jullie daarmee jullie stamboom mee die leidt naar profeet Mohammed (vzmh)? Ik heb idd ook gehoord dat die stambomen/bewijs van 'adelijke' bloedband vroeger te koop waren. Volgens mij dragen Imazighen ook pas sinds een eeuw achternamen. Voorheen hadden ze alleen namen en bijnamen, vandaar dat sommige Imazighen gare achternamen hebben, omdat ze die bijnamen als achternaam hebben gebruikt. Bv de achternaam BouChiki.