Hoofdmenu

mais!!

Gestart door Dora, 13/09/2004 om 13:57:36

Dora

Citaat van: athsaynou op 14/09/2004 om 11:35:46
Citaat van: afazar op 13/09/2004 om 15:05:51
goed zo nou komt het.

ten eerste maiskolf = zombi
                  maiskolven =izombiyen
     
iemand die aambeien heeft scheld je uit met ( abo thkozzit  ozombi)   

zembo is die poeder (fijne gemalen imamez)
zembo kan je dus niet knijden is nog een poeder die gebruik je bijvoorbeeld om thahandith te marineren (let op marineren).

en zembo mengen met olie en water dan krijg je een kneedbare materie die je kan knijden of in thmazigh atzemmeth en da is tazzemeth.

dus zowel L_L als MBTIZA hadden een beetje gelijk.

dus snappez-vous ou pas encore????     





Aha dus tazzemith komt voort uit zembu als je zembu mengt ow is dat het.

hahah trouwens goed uitgelegd we hadden wel wat aan je lesje he of niet lopendelach?



zelfa afazar kan fouten maken..het klopt niet hoor..


athsaynou

Citaat van: lopende_lach op 14/09/2004 om 11:40:52
Citaat van: athsaynou op 14/09/2004 om 11:35:46
Citaat van: afazar op 13/09/2004 om 15:05:51
goed zo nou komt het.

ten eerste maiskolf = zombi
                  maiskolven =izombiyen
     
iemand die aambeien heeft scheld je uit met ( abo thkozzit  ozombi)   

zembo is die poeder (fijne gemalen imamez)
zembo kan je dus niet knijden is nog een poeder die gebruik je bijvoorbeeld om thahandith te marineren (let op marineren).

en zembo mengen met olie en water dan krijg je een kneedbare materie die je kan knijden of in thmazigh atzemmeth en da is tazzemeth.

dus zowel L_L als MBTIZA hadden een beetje gelijk.

dus snappez-vous ou pas encore????     





Aha dus tazzemith komt voort uit zembu als je zembu mengt ow is dat het.

hahah trouwens goed uitgelegd we hadden wel wat aan je lesje he of niet lopendelach?



zelfa afazar kan fouten maken..het klopt niet hoor..



echt? ewa wat is de echte versie? dus we zijn er nog niet uit?

Dora

tazemit wordt gemaakt met imamez die nog groen zijn en zembou wordt gemaakt met imamez als ze gedroogt zijn...zembou wordt ook meerdere ingredienten in gemalen..tazemit niet. tazemit kan je alleen eten met melk of apart > doormiddel van bolletjes te kneden...

Tazemith zijn dus granen en je kunt ze onder andere op de volgende manieren eten:

-  Je eet het met karnemelk
-  Met olijfolie, water en zout mixen (en dan tussen de handen kneden en bolletjes van vormen)


athsaynou

#93
Citaat van: lopende_lach op 14/09/2004 om 11:45:36
tazemit wordt gemaakt met imamez die nog groen zijn en zembou wordt gemaakt met imamez als ze gedroogt zijn...zembou wordt ook meerdere ingredienten in gemalen..tazemit niet. tazemit kan je alleen eten met melk of apart > doormiddel van bolletjes te kneden...

Tazemith zijn dus granen en je kunt ze onder andere op de volgende manieren eten:

-  Je eet het met karnemelk
-  Met olijfolie, water en zout mixen (en dan tussen de handen kneden en bolletjes van vormen)



dus het verschil is alleen dat ze anders worden bereid gedroogd en groen. oke

MBTiza

ze moet haar niet geloven, aith wayagher kennen tazzemit niet. Ik heb het aan m'n padre gevraagd.

Dora

ach fiets een eind weg..wat kennen jullie wel vraag ik me af??

MBTiza

David Hart heeft niet zo maar een boek geschreven over "the aith warriors", dus hou je gedeisd anders sturen we ons leger op jouw af en die doen dit met je

athsaynou

Citaat van: MBTiziAzza op 14/09/2004 om 11:50:03
ze moet haar niet geloven, aith wayagher kennen tazzemit niet. Ik heb het aan m'n padre gevraagd.

Ik ken het ook niet maar ik wil het wel kennen.

MBTiza

is wel lekker hoor

Dora

Citaat van: MBTiziAzza op 14/09/2004 om 11:53:17
David Hart heeft niet zo maar een boek geschreven over "the aith warriors", dus hou je gedeisd anders sturen we ons leger op jouw af en die doen dit met je

had beter aith imehrac kunnen noemen..

MBTiza

tja je kan praten wat je wilt...but the called us the aith warriors, caballero's del rif, hawks...hahaha

athsaynou

Citaat van: lopende_lach op 14/09/2004 om 11:55:46
Citaat van: MBTiziAzza op 14/09/2004 om 11:53:17
David Hart heeft niet zo maar een boek geschreven over "the aith warriors", dus hou je gedeisd anders sturen we ons leger op jouw af en die doen dit met je

had beter aith imehrac kunnen noemen..

we gaan toch niet beledigen nu he

Dora

hahaha..nee sorry..maar MBT heeft te veel trots hiero..moet even op z'n plaatjes gezet worden...

Ahraifi

#103
x

Dora

nou zeg..weet je dat nie..

rehrac = ziekte
imehrac = zieken...