Hoofdmenu

mais!!

Gestart door Dora, 13/09/2004 om 13:57:36

MBTiza

wat ik zelfs merk is dat onder de aith wayagher nog verschilen zitten, dit geeft david hart ook aan in zn boek. aith hadifa, aith abdallah en aith youssef ou ari hebben voor sommige benamingen andere woorden dan de aith bouayyash en de clans rondom rabe3 n tawrirt

razafa

Citaat van: athsaynou op 13/09/2004 om 14:47:55
Citaat van: afazar op 13/09/2004 om 14:46:55
Citaat van: athsaynou op 13/09/2004 om 14:28:28
Citaat van: afazar op 13/09/2004 om 14:27:28
als echt kenner  bevestig ik dat zembu geen tazzemmit is.

Ewa vertel ons wat het verschil is dan??

er wordt hier veel door elkaar geschreuwd, dus als iedereen gaat luisteren hoe het allemaal zit gaat ik het uitleggen. maar mensen die dat willen weten moeten een paar basis begrippen weten zoals: het verschil tussen imandi en irthan
-thithrin.
-imamez.
-thasirth.

ja dat verschil ken ik ja leuk man we krijgen een les van Afazer haaha

gaat iedereen luisteren of blijven gewoon schreeuwen??

Dora

Citeer

gaat iedereen luisteren of blijven gewoon schreeuwen??
Citeer

hahaha..he maar wat vond je van mijn stuk..klopt het. ??????.

miss.F.

Citaat van: MBTiziAzza op 13/09/2004 om 14:50:29
wat ik zelfs merk is dat onder de aith wayagher nog verschilen zitten, dit geeft david hart ook aan in zn boek. aith hadifa, aith abdallah en aith youssef ou ari hebben voor sommige benamingen andere woorden dan de aith bouayyash en de clans rondom rabe3 n tawrirt

maar weet je wat ik bedoel: dat papje wat gemaakt word in de pan met meel, water en olie en vervolgens met brood gegeten kan worden

MBTiza

nee niet met brood met de hand!

he ik heb een leuke verhaaltje, ik zat in al-hoceima in een pizzeria (3 jaar terug) komt er zo'n gast binnen met z'n vriendin/vrouw (beide uit marokko waarschijnlijk), bestelt ie een pizza en vraagt of ze daar brood hebben. Die ober zei dus nee, hebben we niet en die gast staat op en haal zo tagebazzt en komt weer terug. Als ie zn pizza geserveerd krijgt snijdt ie die tagebazzt open en douwt die pizza er tussen en begint lekker te eten. Wij kwamen niet meer bij van het lachen...

mademoiselle

Zo zie je maar, variatie in het eten kan geen kwaad...;-)

miss.F.

Citaat van: MBTiziAzza op 13/09/2004 om 14:58:18
nee niet met brood met de hand!

he ik heb een leuke verhaaltje, ik zat in al-hoceima in een pizzeria (3 jaar terug) komt er zo'n gast binnen met z'n vriendin/vrouw (beide uit marokko waarschijnlijk), bestelt ie een pizza en vraagt of ze daar brood hebben. Die ober zei dus nee, hebben we niet en die gast staat op en haal zo tagebazzt en komt weer terug. Als ie zn pizza geserveerd krijgt snijdt ie die tagebazzt open en douwt die pizza er tussen en begint lekker te eten. Wij kwamen niet meer bij van het lachen...

mijn ma eet het met brood!

maar wat geinig zeg van die pizza!! Is die ene pizareia er trouwens nog op die grote weg een beetje bovenaan, die man komt zelf uit tanger?

Ahraifi

[

MBTiza

ja is die pizzaria daarboven op de abdkrim el khattabi avenue

He ahraifi,

Ja he, ik moest hem omhelzen dat zijn de mensen die wij willen, maar gisteren zat er zo'n lul daar in zaak en jij werd voor m geholpen en hij liep toen boos weg...zo achterlijk zijn sommige marokkanen...

razafa

goed zo nou komt het.

ten eerste maiskolf = zombi
                  maiskolven =izombiyen

iemand die aambeien heeft scheld je uit met ( abo thkozzit  ozombi)   

zembo is die poeder (fijne gemalen imamez)
zembo kan je dus niet knijden is nog een poeder die gebruik je bijvoorbeeld om thahandith te marineren (let op marineren).

en zembo mengen met olie en water dan krijg je een kneedbare materie die je kan knijden of in thmazigh atzemmeth en da is tazzemeth.

dus zowel L_L als MBTIZA hadden een beetje gelijk.

dus snappez-vous ou pas encore????     

Ahraifi

[

Dora

MBT had helemaal geen gelijk..niet eens een beetje :(..jij steelt mijn gelijkheid en geeft het een beetje aan hem :(....

MBTiza

zembu is die fijngemalen poeder en die kan je met olie en water kneden en eten toch. we bedoelen hetzelfde alleen kende ik het woord tazzemith niet

miss.F.

Citaat van: Ahraifi op 13/09/2004 om 15:07:48
Citaat van: MBTiziAzza op 13/09/2004 om 15:05:31
ja is die pizzaria daarboven op de abdkrim el khattabi avenue

He ahraifi,

Ja he, ik moest hem omhelzen dat zijn de mensen die wij willen, maar gisteren zat er zo'n lul daar in zaak en jij werd voor m geholpen en hij liep toen boos weg...zo achterlijk zijn sommige marokkanen...
Daar heb ik nou echt een hekel aan,ik wacht altijd netjes op mijn beurt maar ik had helmaal niet in de gaten dat er iemand voor me was omdat ik daar best wel lang heb gewacht.Een klant minder door ahraifi,het spijt me jongen was niet de bedoeling.

boeten zul je meneer: de komende 3 maanden dagelijks 10 broden bij MB kopen!!

Ahraifi

[