Hoofdmenu

Wat moet ik doen?

Gestart door Awayegher, 13/09/2004 om 12:26:29

mademoiselle

Als men blijft vasthouden aan de eigen ideeen en de ander persoon ook, waardoor men veel meningsverschillen krijgt. Veel onbegrip tussen twee mensen komt omdat ze hun opvattingen superieur vinden aan de opvattingen van anderen.

himito

#31
Citaat van: mademoiselle op 14/09/2004 om 15:08:40
Als men blijft vasthouden aan de eigen ideeen en de ander persoon ook, waardoor men veel meningsverschillen krijgt. Veel onbegrip tussen twee mensen komt omdat ze hun opvattingen superieur vinden aan de opvattingen van anderen.
Als je jaren bent opgevoed op een bepaalde wijze is het moeilijk om dan in een keer over te schakelen naar een andere traditie/leefwijze!

mademoiselle

Ik begrijp het, ik zal er ook flink over moeten nadenken om met iemand te trouwen die andere ideeen er op nahoudt, maar dat komt veela omdat ieder zijn of haar levenswijze niet kan en wil veranderen. Het is geen verwijt ofzo, ik zeg allen dat het typisch menselijk is.

yura

Citaat van: mademoiselle op 14/09/2004 om 15:16:08
Ik begrijp het, ik zal er ook flink over moeten nadenken om met iemand te trouwen die andere ideeen er op nahoudt, maar dat komt veela omdat ieder zijn of haar levenswijze niet kan en wil veranderen. Het is geen verwijt ofzo, ik zeg allen dat het typisch menselijk is.


he die dame daarboven, waar heb jij het toch over???, ik trouw met een meisje die naar mij luistert en gehoorzaamt, ik ben de man, ik weet wat andere mensen denken.

Dora


Citeer


he die dame daarboven, waar heb jij het toch over???, ik trouw met een meisje die naar mij luistert en gehoorzaamt, ik ben de man, ik weet wat andere mensen denken.
Citeer

als er in deze tijd nog mannen bestaan dan ben ik de koningin van engeland...

imzourenlady

#35
Citaat van: yura op 14/09/2004 om 15:27:56



he die dame daarboven, waar heb jij het toch over???, ik trouw met een meisje die naar mij luistert en gehoorzaamt, ik ben de man, ik weet wat andere mensen denken.


eja yura hoe bedoel je ik ben een amazigh!!

yura

Citaat van: lopende_lachquote

als er in deze tijd nog mannen bestaan dan ben ik de koningin van engeland...
Citeer

LL ik zal er over na denken?, misschien heb je gelijk, maar het kan ook zo zijn dat je op het verkeerde been zit.

mademoiselle

Citaat van: yura op 14/09/2004 om 15:27:56
Citaat van: mademoiselle op 14/09/2004 om 15:16:08
Ik begrijp het, ik zal er ook flink over moeten nadenken om met iemand te trouwen die andere ideeen er op nahoudt, maar dat komt veela omdat ieder zijn of haar levenswijze niet kan en wil veranderen. Het is geen verwijt ofzo, ik zeg allen dat het typisch menselijk is.


he die dame daarboven, waar heb jij het toch over???, ik trouw met een meisje die naar mij luistert en gehoorzaamt, ik ben de man, ik weet wat andere mensen denken.

Ik wens je veel succes met het vinden van dat meisje.

Dora

Citaat van: yura op 14/09/2004 om 15:45:00
Citaat van: lopende_lachquote

als er in deze tijd nog mannen bestaan dan ben ik de koningin van engeland...
Citeer

LL ik zal er over na denken?, misschien heb je gelijk, maar het kan ook zo zijn dat je op het verkeerde been zit.

als ik zit zit ik op mijn derriere.. > maar als j'm vind stuur m maar..

himito

Je moet je hart volgen,maar wat je voelt is niet altijd de realiteit in dit leven.Als je dat meisje wil,zou ik zeggen doe het ,maar sta er dan wel voor 1000% achter!

imzourenlady

je famillie of je meisje als het echt niet gaat

Angel..

Citaat van: Awayegher op 13/09/2004 om 12:26:29
Salaam



Ik heb een heel serieuse vraag aan jullie


ik zelf ben een Riffijn en heb strenge ouders, ik zelf spreek heel vloeiend Thmazight, mijn broer is een Amazigh-activist enzo, en ik geloofde hem daarin,



maar ik heb iets tegengekomen in m'n leven waar ik geen raad mee weet, en dat is


ik heb een Arabische meisje leren kennen en ik zag me zelf nooit met haar trouwen, mijn ouders accepteren geen Arabische meiske, ik ben er al een aantal maanden mee met dat meiske en ik hou heel veel van haar, ik kan simpelweg niet zonder haar, ze heeft wel andere manieren dan ons Irrifien maar in hoofdzaak is het wel een deftige meisje,


mijn familie is een streng-Islamitische familie en ik ben er zo goed als zeker van dat ze haar niet gaan accepteren, en zijzelf wilt er een einde aan maken omdat ze ook denkt dat het niet gaat lukken enzo...



ik zit met een heel grote gewetensvraag, wat moet ik doen??????? mijn vrije tijd en mijn beroep lijdt aan dit probleem, ik zit soms hele dagen te piekeren wat ik moet doen,


Haar Familie en mijn familie zijn zo verschillend, haar Familie is een puur Arabische Familie van Casa Blanca en ze zijn heel los,  maar zij zelf vind het niet erg als ik streng ben met haar,  nu de vraag is wat moet ik doen???





Gewoon met je moeder over praten al weet ik wat ze dan zal zeggen,maar ja.Blijf er gewoon voor vechten,ik zeg altijd proberen kan geen kwaad,Nee heb je en ja kun je altijd krijgen!Je moeder zal je in ieder geval beter begrijpen dan je vader denk ik?!

Awayegher

Mensen dank u voor al u reacties en het zijn heel serieuse en meelevende reacties, ik heb opgemerkt dat de meerderheid daartegen is,


Beste Mensen,


ik heb geprobeerd haar meerdere malen te verlaten om te zien of het zou lukken om te leven zonder haar, maar ik mis haar dan enzo,  en na een paar dagen wil ik haar terug, en ze is bereid om op de islamtische wijze met me te leven enz...


ik wil niks vertellen aan m'n moeder of vader anders gaat het uitkomen en gaan ze denken dat ik een relatie had, en dat is een schande, dat wil ik niet, en het antwoord van m'n ouders is sowieso NEE


de meeste jongens die hier reageren zouden anders denken moesten ze haar zien, of moesten ze haar kennen,
ze is heel lief en braaf maar ze heeft het ongeluk geboren te zijn te midden van een losse familie

ik denk dat ik bij haar ga blijven voor altijd, of mijn ouders het willen of niet, en er moet iets heel groot gebeuren om ons uit elkaar te drijven,


Insjallah dat het goed zal komen

Dora

ik heb zo'n raar gevoel dat jij een meisje bent en de rollen hebt omgedraaid...klopt het???

MBTiza

Een echte Awaygher is niet zo gevoelig tekkad cem?