islamitische scholen hoe belangrijk zijn die voor ons?

Gestart door adia, 10/09/2004 om 23:15:06

Dora

Citaat van: MohamedUK op 12/09/2004 om 23:14:36
Citaat van: lopende_lach op 12/09/2004 om 16:32:11

even voor mohammedUK >>> een school dat net begonnen is (opgericht is ) hoeft niet te betekenen dat de leerkrachten ook allemaal nieuw zijn > ze kunnen jaren lang ervaring hebben op een andere school !!!!!..

is er in dat opzicht veel verschil tussen getrained zijn om les te geven op een Nederlandse school om in een Nederlands systeem les te geven, of getrained zijn in een nederlands systeem en les geven op een islam school?

huh????....ik weet niet niet wat je verstaat onder les geven op islamitische school??..dat nederlandse systeem wordt ook daar gewoon toegepast hoor...wij geven les zoals we dat op de opleiding hebben meegekregen (en geloof me de opleidingen zijn niet islamitische >> nergens heb je islamitische PABO's)....

wij hebben zat nederlandse collega's die daar les geven > sommigen zijn atheisten, anderen weer katholiek, eentje uit suriname was hindoe..dus dat doet er niet toe...het zijn alleen een paar regels waaraan iedereen zich dient te houden..zoals geen sinterklaas, kerst en alle andere christelijke feestdagen > wel eid ul fitr en adha << >>> wij vieren nu wel verjaardagen maar zijn aantal ouders die daarover klagen dus volgens mij willen ze dat afschaffen...(willen het zo doen dat alle kinderen een keer mogen uitdelen in het jaar) > kinderen vinden het te gek als ze mogen uitdelen in de klas en dan ook nog eens de klassen rond mogen gaan met hun kaart waar alle juffen en meesters wat op mogen schrijven..dit willen wij ze niet ontnemen..alleen niet meer op hun verjaardag...

maar goed, er zijn uiteraard verschillende islamitische scholen > de ene is wat strikter dan de andere > ikzelf werk alhamdoellah op een hele leuke makkelijke school, geen gezeik over parfum, make-up, kleding (tenzij het te ectreem kort/strak is)scholen in amsterdam daaraantegen zijn wat strikter...

Ad Yiri

Op welke school werk je dan Lopende Lach? Of is dat te prive?! Was effe benieuwd namelijk. Ken namelijk geen "goede" islamistische basisscholen...

MBTiza

Op een schooltje opgezet door een ene saoedier uit Afghanistan, schijnt erg in de gaten te houden geworden door de AIVD

Ad Yiri

't is dus blijkbaar te prive om de naam op te noemen!

Was zo nieuwsgierig, omdat ik misschien de school ken, heb namelijk op twee gezeten en op een stage gelopen.

Dora

Ad Yiri

Aha, neen geen ervaringen met die school...dacht dat je uit een andere stad kwam namelijk...

adia

Citaat van: lopende_lach op 12/09/2004 om 16:32:11
Citaat van: Uchan op 11/09/2004 om 17:04:47
azul allemaal...
ik heb familie die op een islamitische basisschool zitten, en ik kan je zeggen het is het best te vergelijken met "thama3ra n boekiejoe3" alles gaat maar zn eigen weg, en doet zn eigen ding. de docenten praten nog slechter nederlands dan de kinderen zelf. aangezien de overheid de subsidie wil schrappen voor de lessen islam, arabisch en turks, zal daar ook gauw een eind aan komen. het nederlands taalgebruik van die kinderen zal niet vooruitgaan in een groep waar niemand dat beheerst. en je hoeft echt niet persé op een islamitische school hebben gezeten om een goede moslim te zijn. je wordt van huis uit tot goede moslim gemaakt.

wat een onzin zeg,

ik werk op een islamitische school dus ik ken het van binnen uit. al die shit van minder kwaliteit gaat er bij mij niet in. juist op islamitische scholen worden er extra lessen aan kinderen gegeven met een achterstand > vanaf groep 1 tot groep 8. daarnaast door de terug trekking van de subsidies worden alleen de OALT lessen geschrapt > de dien islam lessen niet!!!...en dit wordt ook niet door jan alleman gegeven..je moet ervoor
gestudeerd hebben!!!!

even voor mohammedUK >>> een school dat net begonnen is (opgericht is ) hoeft niet te betekenen dat de leerkrachten ook allemaal nieuw zijn > ze kunnen jaren lang ervaring hebben op een andere school !!!!!..

goed, natuurlijk zijn er wat ongeregelheden..maar waar niet???...

Aan lopende-lach

vertel aub meer over je ervaring op  deze school waar jij werkt  en het verschil op andere scholen dat je mischien  met je stage mee  hebt gemaakt  over leraren bijv kinderen organisatie......

Dora

wat wil je precies weten meiske??...kinderen zijn zoiezo wat pittiger maar veeeeeeeeeeel leuker. vele hebben extra begeleiding nodig > met name turkse kindjes met taal...daarnaast zijn ze wat hyperactiver dan andere kinderen op "witte scholen". de collega's zijn top > we zijn allemaal heel hecht met elkaar en begrijpen elkaar. het is nooit saai > zitten vaak in de lerarenkamer en hebben dan discussies over van alles > ook verhalen van vakanties krijg je te horen > we hebben daar van alles rond lopen > van aith wayecher > tot ibdarsen > van iqzeneen tot casawien > van surinamers tot hollanders...almoehim van alles...

en als ze een feest achter de rug hebben nemen ze altijd koekjez enz mee...eentje had tazzath meegnomen kort na de zomer..almoehim..het is echt super!!!

de ouders ook van de kinderen > ze gaan toch anders met je om dan hoe ze met je nederlandse collega's omgaan..veel begripvoller op de een of andere manier > zijzelf voelen zich ook meer begrepen door jou....

wat beterft de lesmethodes dat is gewoon hetzelfde hoor > denk niet dat wij iets anders geven dan andere scholen >> alleen krijgen ze 2 keer in de week dien islam !!!!....

Samariaan

Citaat van: lopende_lach op 13/09/2004 om 08:39:59

huh????....ik weet niet niet wat je verstaat onder les geven op islamitische school??..dat nederlandse systeem wordt ook daar gewoon toegepast hoor...wij geven les zoals we dat op de opleiding hebben meegekregen (en geloof me de opleidingen zijn niet islamitische >> nergens heb je islamitische PABO's)....

ik doelde meer op de directe link die docenten moeten leggen op een islam school tussen het kind en Allah. Ik kan me voorstellen dat dit moeilijk is om te doen als je daar nooit voor getrained bent als docent.

Dora

je bedoeld hoe wij de kinderen zich bewust gaan laten maken van Allah swt??

tijdelijk

Citaat van: MohamedUK op 10/09/2004 om 23:28:01
ik kan de belangrijkheid van Islam scholen niet genoeg onderdrukken.
In een full-time school kun je meer pratijkgericht te werk gaan en alle onderwerpen, van seksuele voorlichting tot scheikunde, tot maatschappijleer behandelen onder de koepel van Islam.

Maar wat is dan Islamitische scheikunde? Ik zat als protestant op een katholieke school (was het dichtst bij en betere sfeer dan de protestante vandaar mijn keus toen) maar kan me niet herinneren er door de Paus goedgekeurde scheikunde of seksuele voorlichting te hebben gehad.

Volgens mij is het nergens zo overdreven als in Nederland met scholen voor iedere geloofsrichting. Dat komt natuurlijk voort uit de schoolstrijd en politieke koehandel toen, maar hallooo dan hebben we het over een eeuw geleden zeg. Dat moet nu maar eens afgelopen zijn die onzin.  Maar zolang Balkenende en zijn kliek aan de macht blijven zullen christelijke, (turks-)islamitische, joodse, hindoeistische en weet ik veel wat voor  splinterscholen blijven bestaan. Dus een stemadvies voor wie voor islamitisch onderwijs zijn: Balkenende.

Ik ben van mening dat de geloofsopvoeding thuis en in de moskee of kerk of synagoge moet gebeuren. Op school moet je gewoon goed leren rekenen, schrijven, studeren, sociale vaardigheden opdoen.

Dora

ach joh, het zit allemaal tussen hun oren..dat is natuurlijk belachelijk..

tijdelijk

Samariaan

Samariaan

Citaat van: tijdelijk op 14/09/2004 om 19:32:22
Citaat van: MohamedUK op 10/09/2004 om 23:28:01
ik kan de belangrijkheid van Islam scholen niet genoeg onderdrukken.
In een full-time school kun je meer pratijkgericht te werk gaan en alle onderwerpen, van seksuele voorlichting tot scheikunde, tot maatschappijleer behandelen onder de koepel van Islam.

Maar wat is dan Islamitische scheikunde? Ik zat als protestant op een katholieke school (was het dichtst bij en betere sfeer dan de protestante vandaar mijn keus toen) maar kan me niet herinneren er door de Paus goedgekeurde scheikunde of seksuele voorlichting te hebben gehad.

ik doelde meer om de kinderen de Eenheid van Allah (tawheed) te leren, en dat Islam niet alleen "politiek" dan wel sociaal is.