islamitische scholen hoe belangrijk zijn die voor ons?

Gestart door adia, 10/09/2004 om 23:15:06

Izwan

Citaat van: mouslati op 14/03/2006 om 21:45:23
Citaat van: Izwan op 14/03/2006 om 10:14:12
Ik heb ervaring met een islamitische school. Daar zitten kinderen van verschillen nationaliteiten. Veel asielzoekers ouders uit verschillen landen brengen hun kinderen naar islamitische school.

Mag ik vragen hoe jij dit heb ervaren?
Mijn ervaring met deze school is zeer positief. Alle ouders die ik gesproken heb geven aan dat  het gedrag van hun kinderen, sinds ze op die school zitten, is positieve veranderd. Dit constateer ik ook bij kinderen die ik goed kende.

Hadou

Citaat van: wadayitseda3 op 15/03/2006 om 11:19:54
Citaat van: Hadou op 14/03/2006 om 23:42:08
Een neef van mij (uit Frankrijk) is ondanks dat hij naar een openbare school is gegaan en zijn studie afronde en afstudeerde aan de chemie. En is dus DR. ING in de Chemie.
Een wo-er die gelijk de titel DR. krijgt ???
Nee, daar heb je gelijk in. Maar hij studeerde nog jaren verder . Hij heeft het pas 2 jaar geleden gehaald.

Izwan

Citaat van: Hadou op 14/03/2006 om 23:56:35
Naast de ouders, is de maatschappij ook heel belangrijk.
Ik ben iets vergeten te noemen dat heel belangrijk was in de studie van mijn neef en zijn mede leeftijd en stads genoten.
De hele Moskee vereniging sloeg hand in hand en maakten deze kinderen als hun eigen kinderen. Iedereen hielp mee aan de studie en de mogelijkheiden die deze kinderen '' artsen, chemicci, technici'' en Imaam 's vandaag zijn geworden.
Men had geen oog voor materialisme. De moskee was een oud gebouw. Dat vroeger een gastarbeiders pension was. Maar de barakat die er in zat, was beter dan een Universiteit.
Dit verhaal is bij me ook herkenbaar.

mara

Citaat van: Hadou op 15/03/2006 om 12:14:09
Een neef van mij (uit Frankrijk) is ondanks dat hij naar een openbare school is gegaan en zijn studie afronde en afstudeerde aan de chemie. En is dus DR. ING in de Chemie.
Nee, daar heb je gelijk in. Maar hij studeerde nog jaren verder . Hij heeft het pas 2 jaar geleden gehaald.
je bedoelt dat hij gepromoveerd is denk ik...

Hadou

Citaat van: wadayitseda3 op 15/03/2006 om 12:29:35
Citaat van: Hadou op 15/03/2006 om 12:14:09
je bedoelt dat hij gepromoveerd is denk ik...
Ja na werken en bij leren en nog wat.. Hij heeft mij die diploma pas laten zien. staat er op Dr en nog wat titels in het Frans.

athsaynou

Even over het Islamitische Voortgezet onderwijs die is gevestigd in Rdam en ze zijn begonnen in 2001. Op dit moment hebben ze 4 locaties, niveaus van VMBO, HAVO en VWO. Het breidt zich enorm uit, simpelweg omdat er veel vraag naar is. Ze zijn nog opzoek naar andere nieuwe locaties. Ze werken ook veel met de Islamitische Basisscholen.

Dora

Citaat van: Taghrawla op 15/03/2006 om 15:32:18
Even over het Islamitische Voortgezet onderwijs die is gevestigd in Rdam en ze zijn begonnen in 2001. Op dit moment hebben ze 4 locaties, niveaus van VMBO, HAVO en VWO. Het breidt zich enorm uit, simpelweg omdat er veel vraag naar is. Ze zijn nog opzoek naar andere nieuwe locaties. Ze werken ook veel met de Islamitische Basisscholen.

mooi....er is ook heel veel vraag naar islamitische scholen...in zeist zijn ze ook bezig. aantal van moskeebestuur willen een aanvraag indienen..dus ben benieuwd..scheelt mij weer reistijd ;D

mouslati

Citaat van: Izwan op 15/03/2006 om 12:12:47
Citaat van: mouslati op 14/03/2006 om 21:45:23
Citaat van: Izwan op 14/03/2006 om 10:14:12
Ik heb ervaring met een islamitische school. Daar zitten kinderen van verschillen nationaliteiten. Veel asielzoekers ouders uit verschillen landen brengen hun kinderen naar islamitische school.

Mag ik vragen hoe jij dit heb ervaren?
Mijn ervaring met deze school is zeer positief. Alle ouders die ik gesproken heb geven aan dat  het gedrag van hun kinderen, sinds ze op die school zitten, is positieve veranderd. Dit constateer ik ook bij kinderen die ik goed kende.

Hoop dat ik dit volgend schooljaar ook kan zeggen insahalah ;)

Izwan

Moslims willen meer scholen

door Ingrid Weel

Er is voldoende animo in Nederland voor in totaal zeker honderd islamitische basisscholen, een verdubbeling van het huidige aantal. Dat blijkt uit onderzoeken van het Nijmeegs instituut ITS.
Begin deze maand werd bekend dat tien tot twaalf van de bestaande 47 islamitische basisscholen problemen hebben om voldoende leerlingen te krijgen.

Dat zou niet hoeven, volgens ITS-onderzoeker Nico van Kessel, want er is belangstelling voor nog zeker vijftig scholen extra, mits ze maar op de juiste locatie worden gevestigd. En een aantal van de bestaande scholen moet de tijd oftewel de kans krijgen om te groeien. „Een deel van de scholen die het nu moeilijk hebben, staat in de verkeerde wijk.”

Uit het onderzoek onder tienduizenden gezinnen blijkt dat dertig procent van de Turkse en Marokkaanse ouders van kinderen tussen nul en elf jaar hun kind het liefst naar een islamitische school stuurt, op voorwaarde dat die in de buurt staat.

Wanneer de afstand van huis naar school te ver wordt, kiezen islamitische ouders toch voor een openbare of christelijke school.

Nu krijgen scholen nog vaak gebouwen toegewezen van de gemeente in een buurt waar geen behoefte is aan een islamitische school

http://www.trouw.nl/deverdieping/op...n+meer+scholen+

Dora

dit klopt wel ja, alleen is het niet altijd verstandig om een school te hebben in achterstandswijken, omdat je als school een kind niet zonder geldige reden kunt weigeren, krijg je dus een school met heel veel achterstands kinderen.....

Lâle

De Islamitische school hier in de buurt is helaas niet zo goed. De docenten spreken slecht Nederlands, en door de buurt waarin ie gevestigd is, is het inderdaad een achterstandschool geworden. Maar de openbare school in de buurt is ook niet goed, ook vanwege de buurt. Het heeft dus denk ik niets te maken met Islamitisch of niet, ik ken erg veel openbare scholen waarvan de kwaliteit ver onder de maat is.