islamitische scholen hoe belangrijk zijn die voor ons?

Gestart door adia, 10/09/2004 om 23:15:06

Dora

Citaat van: wadayitseda3 op 13/03/2006 om 11:11:14
Sommige mensen vinden de naam 'zuilen' zo eng, dat ze daar maar 'overvecht' van maken ;D

;D...overvecht noord is ook niet zo best hoor..

mouslati

Citaat van: Izwan op 14/03/2006 om 10:14:12
Ik heb ervaring met een islamitische school. Daar zitten kinderen van verschillen nationaliteiten. Veel asielzoekers ouders uit verschillen landen brengen hun kinderen naar islamitische school.

Mag ik vragen hoe jij dit heb ervaren?

Tikinas

Citaat van: dora op 14/03/2006 om 19:13:19
Sommige mensen vinden de naam 'zuilen' zo eng, dat ze daar maar 'overvecht' van maken ;D

Ze vinden het gewoon leuk om over die brug te rijden. ;)

Timarzgha

Assalaam,
Een islamitische opvoeding als ze jong zijn, bespaard een hoop ellende als zij ouder worden.
Hoe belangrijk? zeer belangrijk willen wij de normen en waarden van de islam aan hun overbrengen.

Hadou

Een neef van mij (uit Frankrijk) is ondanks dat hij naar een openbare school is gegaan en zijn studie afronde en afstudeerde aan de chemie. En is dus DR. ING in de Chemie.
Ook een goede Islamistische onderwijs heeft genoten. Hij heeft op zijn 18 de Koran uit. Dus helemaal geleerd, im gestampt in zijn hoofd. Daarnaast is hij goed geworden in arabische taal en tijdens Ramadan is hij Imam. Hij lijdt Tarawie7. Avond en de ochtend gebed.
Dit kon hij enkel gedaan hebben met de steun, opvoeding en begeleiding van zijn ouders.
Ik sta nog steeds versteld van!

Timarzgha

Citaat van: Hadou op 14/03/2006 om 23:42:08
Een neef van mij (uit Frankrijk) is ondanks dat hij naar een openbare school is gegaan en zijn studie afronde en afstudeerde aan de chemie. En is dus DR. ING in de Chemie.
Ook een goede Islamistische onderwijs heeft genoten. Hij heeft op zijn 18 de Koran uit. Dus helemaal geleerd, im gestampt in zijn hoofd. Daarnaast is hij goed geworden in arabische taal en tijdens Ramadan is hij Imam. Hij lijdt Tarawie7. Avond en de ochtend gebed.
Dit kon hij enkel gedaan hebben met de steun, opvoeding en begeleiding van zijn ouders.
Ik sta nog steeds versteld van!
Niet alle kinderen of ouders zijn het zelfde a tawmat, daarom juist zijn die scholen zo belangrijk.
Opvoeden begint thuis en niet op een school, maar iedere bijdrage tegenwoordig is meer dan welkom, en zeker op het gebied van geloof want veel ouders zelf zijn onwetend ;)

Hadou

Naast de ouders, is de maatschappij ook heel belangrijk.
Ik ben iets vergeten te noemen dat heel belangrijk was in de studie van mijn neef en zijn mede leeftijd en stads genoten.
De hele Moskee vereniging sloeg hand in hand en maakten deze kinderen als hun eigen kinderen. Iedereen hielp mee aan de studie en de mogelijkheiden die deze kinderen '' artsen, chemicci, technici'' en Imaam 's vandaag zijn geworden.
Men had geen oog voor materialisme. De moskee was een oud gebouw. Dat vroeger een gastarbeiders pension was. Maar de barakat die er in zat, was beter dan een Universiteit.

Timarzgha

Citaat van: Hadou op 14/03/2006 om 23:56:35
Men had geen ook voor materialisme. De moskee was een oud gebouw. Dat vroeger een gastarbeiders pension was. Maar de barakat die er in zat, was beter dan een Universiteit.
mashallah, mooi gezegd/geschreven a tawmat :)

Dobry Den

Islamitische basisschool als basis voor een Islamitsche opvoeding gaat er bij mij niet in. Drie van mijn broertjes hebben op zo'n school gezeten en het enige positieve daaraan was dat ze wat aan hun Tamazight hebben gehad (inclusief allerlei scheldwoorden die ik van te voren nooit had gehoord). Een leraar gaf zelfs les in het Tamazight (uitleg van Qur'anteksten). Zelf geven ze aan dat ze daar slecht onderwijs hebben genoten.

Timarzgha

Vreemd want de scholen die ik ken en bedoel onderwijzen toch echt in het nederlands.
Zelfs de islam word in het nederlands uitgelegd want er zitten niet alleen marokanen maar ook andere nationaliteiten.
Tot nu toe ken ik veel betere voorbeelden en maar weinig tot geen slechte voorbeelden, maar dat er een paar zullen zijn verbaast me niets.
Niet alle christelijke scholen zijn goed in onderwijs, en niet alle openbare dus wellicht ook niet alle moslim scholen ;)

Dobry Den

Citaat van: Timarzgha op 15/03/2006 om 01:18:26
Vreemd want de scholen die ik ken en bedoel onderwijzen toch echt in het nederlands.
Zelfs de islam word in het nederlands uitgelegd want er zitten niet alleen marokanen maar ook andere nationaliteiten.
Tot nu toe ken ik veel betere voorbeelden en maar weinig tot geen slechte voorbeelden, maar dat er een paar zullen zijn verbaast me niets.
Niet alle christelijke scholen zijn goed in onderwijs, en niet alle openbare dus wellicht ook niet alle moslim scholen ;)

Onderwijs werd ook voornamelijk in het Nederlands gegeven. Natuurlijk is de ene school de ander niet en zijn er kwalitatieve verschillen onderling. Ik zeg niet dat Islamitsch basisschool slecht is (geef slechts mijn ervaringen weer), maar ik geloof niet dat de Islamitsche basisschool rijp genoeg is om een Islamitsche opvoedkundige bijdrage te leveren.

Dora

Citeer

Ze vinden het gewoon leuk om over die brug te rijden. ;)

hahaha..neem altijd een kijkje inderdaad :P..

mara

Citaat van: dora op 14/03/2006 om 19:13:19

overvecht noord is cool ;D itt zuid :(

Dora

Citeer

Onderwijs werd ook voornamelijk in het Nederlands gegeven. Natuurlijk is de ene school de ander niet en zijn er kwalitatieve verschillen onderling. Ik zeg niet dat Islamitsch basisschool slecht is (geef slechts mijn ervaringen weer), maar ik geloof niet dat de Islamitsche basisschool rijp genoeg is om een Islamitsche opvoedkundige bijdrage te leveren.
de visie van ons is om de eigen identiteit te versterken. kinderen moeten zich sterk voelen, overtuigd zijn van hun eigen cultuur, religie en tegelijkertijd respect hebben voor andersdenkenden en anderen gelijkwaaridg behandelen. wij zetten ons in voor de Taqwa (Godsbewustzijn) bij kinderen te vormen en waarderen.

voor alle duidelijkheid wij zijn een islamitische school geen koranschool!!!!
dus de doelstelling is > kinderen ontwikkelen tot burgers die volwaardig participeren in de Nederlandse samenleving met behoud van eigen identiteit.

mara

Citaat van: Hadou op 14/03/2006 om 23:42:08
Een wo-er die gelijk de titel DR. krijgt ???