islamitische scholen hoe belangrijk zijn die voor ons?

Gestart door adia, 10/09/2004 om 23:15:06

Dora

mijn man zal islamitisch zijn met achterliggende info over beide scholen..vandaar dat ik weet dat het goed komt.. ::)...tja als zijn vrouw daar mag werken waarom niet zijn kind??

hey

Misschien komt het minder kwetsend over als je in termen van WIJ ipv IK overlegt. Je zal hem hiermee niet het gevoel geven dat je hem uitsluit in het nemen van belangrijke besluiten.

Dora

hey

mouslati

Ik ben zelf ook niet overtuigd van de kwalteit van islamitische scholen, deels door de slechte publiciteit rondom die scholen, deels uit harde cijvers waaruit blijkt dat kinderen die van een islamitische school afkomen over het algemeen, dus de uitzonderingen daargelaten, naar VMBO gaan. Op zich niets mis mee als er echt niet meer in zit kun je het er ook niet uithalen. Maar ik wil wel dat alles is geprobeert om er ook inderdaad alles uit te halen. Het idee dat er alleen moslimkinderen op zo'n school zitten vind ik ook een nadeel, ik wil graag dat mijn kinderen van alle dingen wat meekrijgen.

Eerder in deze topic wordt verwezen naar de boekjes van "de kleine moslim". Op zich leuke boekjes 'k heb er  direct maar een paar gekocht voor mijn kinderen, zitten er toch een paar opmerkingen in waar ze bang van worden, voorbeeld "Liegen wordt gezien als een slechte daad, de leugenaar gaat naar de hel" " Je mag geen eten op je bord laten anders eet Shaytan dat op" terwijl verder op in het boekje staat  "Onze profeet heeft verboden te zeggen dat eten vies is, als je het niet lekker vind laat je het staan.

Ik weet wel dat dat dingen zijn die kinderen moeten aanleren, maar ik heb het met mijn kinderen nooit over shaytan of hel. Ik wil dat ze zich aan de gedragsregels houden zonder dat ze bang moeten zijn om in de hel te belanden. Ik wil dat ze weten dat Allah onvoorwaardelijk van ze houd, ook als ze soms dingen doen die niet mogen.

Lâle

Citaat van: Tamza op 11/09/2004 om 00:18:25
Ik prefereer een Vrije School voor mijn kinderen en daarnaast in het weekend een dag Koran/Tafsier-les als die mogelijkheid er is. Afhankelijk dus van mijn mening over de geschiktheid van de betreffende Vrije School en/of de eendaagse Islamitische school.

Mag ik vragen of de DE Vrije School bedoeld en zo ja wat je daar dan van af weet? Ik heb namelijk 15 jaar lang op de Vrije School gezeten, met veel plezier en heb er veel geleerd, maar ik moet wel zeggen dat er de laatste paar jaar veel veranderd is (door dwang van de overheid). De eerste jaren (peuters, kleuters) vind ik nog steeds fantastisch en ik zou ook graag willen dat mijn kinderen daar naartoe gaan, maar de middelbare school heeft door de regels van de overheid toch veel in moeten leveren, juist de dingen die de Vrije School uniek maakte.

Als je er meer over wilt weten moet je maar gillen.

Dobry Den

Citaat van: adia op 10/09/2004 om 23:15:06
Hoe belangrijk zijn deze scholen voor ons of onze kinderen?zou je als ouder je kind naar een gewoone school of een islamitische school brengen? graag eerlijk zijn in je reactie!!

Er is een bom ontploft op een Islamitsche basisschool. En de Marokkanen lopen/fietsen liever voor een dode letterneu.ker dan voor de angstige moslimkinderen. Antwoord is dus wel duidelijk.

Dora

nee vind m niet duidelijk..kan je het even uitleggen..svp

athsaynou

Citaat van: adia op 10/09/2004 om 23:15:06
Hoe belangrijk zijn deze scholen voor ons of onze kinderen?zou je als ouder je kind naar een gewoone school of een islamitische school brengen? graag eerlijk zijn in je reactie!!

Als er een in de buurt is dan gaan ze naar de islamitische school...kijkend naar de kwaliteit van het onderwijs natuurlijk....zo niet naar de Obs...

athsaynou

Hmmm heb mijn twijfels er nu over....de islamitische scholen worden allemaal aangevallen..onschuldige kinderen voor niks...wat hebben zij gedaan.....

allasian

Toen ik kind was waren er helemaal geen islamitische scholen.
Ik heb gewoon op een rooms katholieke basisschool gezeten,met vrij weinig buitenlanders.Was vaak enigste marokkaan in de klas.

Maar op een gegeven moment hadden ze iets geregeld wat ze arabische les noemden.Dan ging je daar 1 keer in de week een hele middag arabisch leren.
En dan kwam je al die andere marokkanen van andere basisscholen daar tegen.Daar heb ik echt gelachen bij die arabische les.
En ik heb er ook leuke herinneringen aan over.
Bij het arabisch schrijven had ik het mooiste handschrift.Ik kreeg een goede rapport van arabische les.
Een 9  voor schrijven en een 8 voor lezen.
Wat was vader trots op mij.

Dora

Citaat van: allasian op 13/11/2004 om 15:54:39
Ik heb gewoon op een rooms katholieke basisschool gezeten,met vrij weinig buitenlanders.Was vaak enigste marokkaan in de klas.

Maar op een gegeven moment hadden ze iets geregeld wat ze arabische les noemden.Dan ging je daar 1 keer in de week een hele middag arabisch leren.
En dan kwam je al die andere marokkanen van andere basisscholen daar tegen.Daar heb ik echt gelachen bij die arabische les.
Bij het arabisch schrijven had ik het mooiste handschrift.Ik kreeg een goede rapport van arabische les.

ja dat ken ik inderdaad..alleen de sukkel die ons arabische les gaf was meer bezig met het betasten van de meiden dan dat hij les gaf...gaf ons altijd een gulden als we hem een kusje gaven..:(...zie die man nog regelmatig rondhuppelen op het station..oeff wat een vreemde vogel..(maar door hem heb ik wel de fatiha geleerd..dusssss

athsaynou

Citaat van: lopende_lach op 13/11/2004 om 16:09:22
Citaat van: allasian op 13/11/2004 om 15:54:39

ja dat ken ik inderdaad..alleen de sukkel die ons arabische les gaf was meer bezig met het betasten van de meiden dan dat hij les gaf...gaf ons altijd een gulden als we hem een kusje gaven..:(...zie die man nog regelmatig rondhuppelen op het station..oeff wat een vreemde vogel..(maar door hem heb ik wel de fatiha geleerd..dusssss

Ik zou aanklagen die handel...

allasian