Hoofdmenu

Cassette(s) n zenzal

Gestart door *-RiFFijn0s-*, 10/09/2004 om 17:01:45

*-RiFFijn0s-*

Azul a jeethma,

Wie heeft tijdens zijn vakantie cassette(s) gekocht die over de zenzal gaan?. Zo ja, wat vonden jullie ervan?
Ik vindt ze helemaal top. Met name de cassette: Ajounzier n zenzal.  ook de cassette: Youssouf zenzal is top. Jammer genoeg heb ik geen cd's kunnen vinden van de zenzal. 

Iedereen moet het een keer geluisterd hebben. Overigens zijn ze mischien ook te koop in de zwarte markt of rotterdam.

Adios


imzourenlady

Citaat van: Ait_Touzinie op 10/09/2004 om 17:01:45
Azul a jeethma,

Wie heeft tijdens zijn vakantie cassette(s) gekocht die over de zenzal gaan?. Zo ja, wat vonden jullie ervan?
Ik vindt ze helemaal top. Met name de cassette: Ajounzier n zenzal.  ook de cassette: Youssouf zenzal is top. Jammer genoeg heb ik geen cd's kunnen vinden van de zenzal. 

Iedereen moet het een keer geluisterd hebben. Overigens zijn ze mischien ook te koop in de zwarte markt of rotterdam.

Adios



ja ik weet welke jij bedoeld hij is leuk hoor ghataar!!!

Dora

Citaat van: Ait_Touzinie op 10/09/2004 om 17:01:45
Azul a jeethma,

Wie heeft tijdens zijn vakantie cassette(s) gekocht die over de zenzal gaan?. Zo ja, wat vonden jullie ervan?
Ik vindt ze helemaal top. Met name de cassette: Ajounzier n zenzal.  ook de cassette: Youssouf zenzal is top. Jammer genoeg heb ik geen cd's kunnen vinden van de zenzal. 

Iedereen moet het een keer geluisterd hebben. Overigens zijn ze mischien ook te koop in de zwarte markt of rotterdam.

Adios



was wel op cd te verkrijgen; zie >>

http://www.amazigh.nl/aforum/index.php?topic=3525.0

bouaouiouach

 azul marra
ik heb dat CD sinds een 3 maanden ongeveer, persoonlijk vind ik prima van Youcef, maar even dit, het album zelf heet "zilzal" en de zanger is Youcef imzouren, maar om eerlijk te zijn het zijn allemaal oude muziek stuks en met andere teksten over de vreselijk aardbeving, ik hoop van Youcef als de andere Amazigh zangers hard moeten werken om nieuwe muziek te maken, maar niet muziek van andere stelen zoals met raimuziek gebeurd.
tanemiert

Dora

nou vind dat hij het slim heeft aangepakt...het deuntje van selama selma was heel bekend..en daarheeft hij opin gespeeld....

heb trouwens gehoord dat die oudere meneer (ken zijn naam niet) die wel eens op tv komt en zingt op playa in al hocyma > met 2 dansenden meiden, dat hij ook liedjes over zilzal heeft uitgebracht..heb ze helaas alleen niet kunnen krijgen...

Dora

had trouwens gehoopt dat twatoun of bena3man wat zouden uitbrengen over de beving...maar ja :(

Alhoub

Citaat van: lopende_lach op 11/09/2004 om 14:14:45
nou vind dat hij het slim heeft aangepakt...het deuntje van selama selma was heel bekend..en daarheeft hij opin gespeeld....

heb trouwens gehoord dat die oudere meneer (ken zijn naam niet) die wel eens op tv komt en zingt op playa in al hocyma > met 2 dansenden meiden, dat hij ook liedjes over zilzal heeft uitgebracht..heb ze helaas alleen niet kunnen krijgen...



mehand alkmroui zo heet die vent

*-RiFFijn0s-*

Azul,

Wat ik wel jammer vindt aan sommige liedjes, is dat het muziek niet zo droefig is. Maar deze artiesten hebben tenminste een cassette uitgebracht over de aardbeving, dat is positief. Ik weet niet waar die artiesten waren zoals, Izri, Banne3man, Ayawan enz. die geen 1 lied over de aardbeving hebben uitgebracht.
Over Youssouf zenzal is ook 1 liedje wat ik zo beschamend vindt, over mo 6. Maar aan de ene kant zit daar ook een politiek achtergrond achter.

Ajouzier n zenzal  is een man waarvan zijn ouders zijn omgekomen tijdens de aardbeving. Ik vindt het de beste zenzal cassette. Hij is er ook op cd.