de stille gifgas genocide op de Riffijnen

Gestart door masin, 09/09/2004 om 17:29:20

masin


Salaam

Het is algemeen bekend dat Riffijnen langzaam maar zeker nog steeds worden uitgeroeid  door de misdadige Spaanse gifgasaanvallen die in 1925 ons Riffijns volk duizenden ( sommige hebben het over honderdduizenden)  het leven heeft gekost. Het is een schande, dat ondanks de zichtbaarheid van de vele geschiedkundige berichten over die periode en natuurlijk de vele Rif kankerpatiënten er zo weinig over wordt gediscussieerd. Zowel onderling als op welk ander niveau dan ook. We brengen het ook bij niemand onder de aandacht dat Spanje verboden gifgas heeft gebruikt op onschuldige vrouwen en kinderen. Het lijkt ons niet te interesseren!
Elke Riffijnse familie heeft wel minstens 1 aan kan kerlijdend familielid of wel iemand aan die ernste ziekte verloren. Het is zo wijdverspreid dat we het gewoon niet kunnen ontkennen!

Het is spijtig te moeten constanteren dat Irifian die criminele gifgasaanvallen naar de achtergrond hebben verdrongen, er niet meer over praten, en het als iets uit het verleden beschouwen terwijl we nog steeds bij bosjes er door sterven. We moeten voor onze rechten opkomen daar de "Marokkanen" niet iedereen als "marokkaan" beschouwen, anders hadden ze ons wel geholpen om Spanje compensatie te laten betalen aan de vele duizenden nog steeds lijdende Riffijnse bevolking!


Islamonline heeft er een artikel over geschreven wat zeker de moeite waard is om te lezen

http://www.islamonline.net/English/News/2004-09/08/article07.shtml

Azjdhiedh

azul eyoema...

er is inderdaad haast geen familie die geen kkpatient heeft. terwijl de joden nu nog steeds enorme geldbedragen opstrijken, wegens het leed dat ze aangedaan is door de duitsers. als ik me niet vergis is ethiopie het eerste volk dat met gifgas is aangevallen, en daar heeft ook nooit iemand het over. wij zijn de enigste die in mijn ogen dit onderwerp naar de voorgrond kunnen schuiven. maar ik weet nie hoe, een begin zou kunnen zijn dit onderwerp bij de iriefien zelf aan te kaarten. ik ben trouwens blij dat je hier over begint, ik zelf was het al bijna vergeten , en dat is zeker geen goede zaak!!

E3ber_Tastite

Citaat van: Uchan op 09/09/2004 om 22:36:00
azul eyoema...

er is inderdaad haast geen familie die geen kkpatient heeft. terwijl de joden nu nog steeds enorme geldbedragen opstrijken, wegens het leed dat ze aangedaan is door de duitsers. als ik me niet vergis is ethiopie het eerste volk dat met gifgas is aangevallen, en daar heeft ook nooit iemand het over. wij zijn de enigste die in mijn ogen dit onderwerp naar de voorgrond kunnen schuiven. maar ik weet nie hoe, een begin zou kunnen zijn dit onderwerp bij de iriefien zelf aan te kaarten. ik ben trouwens blij dat je hier over begint, ik zelf was het al bijna vergeten , en dat is zeker geen goede zaak!!

Azul,

Irrifiyen zijn een winterslaap aan het houden, en voorlopig ziet het er naar uit dat het nog lang gaat duren.

masin

Citaat van: Uchan op 09/09/2004 om 22:36:00
azul eyoema...

er is inderdaad haast geen familie die geen kkpatient heeft. terwijl de joden nu nog steeds enorme geldbedragen opstrijken, wegens het leed dat ze aangedaan is door de duitsers. als ik me niet vergis is ethiopie het eerste volk dat met gifgas is aangevallen, en daar heeft ook nooit iemand het over. wij zijn de enigste die in mijn ogen dit onderwerp naar de voorgrond kunnen schuiven. maar ik weet nie hoe, een begin zou kunnen zijn dit onderwerp bij de iriefien zelf aan te kaarten. ik ben trouwens blij dat je hier over begint, ik zelf was het al bijna vergeten , en dat is zeker geen goede zaak!!

Om te beginnen moeten we onze omgeving, familie, vrienden en ook zeker Nederlanders intensiever inlichten waar deze oorzaak van die ramp ligt. En hun moet ook vertelt worden dat in Marokko meer dan 60% van de kank- erpatienten uit het
Riffijnse Noorden komt, plus het bijhorende verhaal van de gifgasaanvallen want ik heb gemerkt dat Irifian door onwetendheid zich niks van de verschrikkelijke gebeurtenis aantrekken. Velen hebben geen flauw idee dat de gifgassen de oorzaak zijn van de explosieve stijging van kan*ker in de Riffijnse bevolking. 

Ten tweede moet er hier in Nederland een Riffijnse vereniging opgericht worden van hoogopgeleide Riffijnen, die als taak moet hebben om te pleiten voor een gerechtelijk onafhankelijk onderzoek, naar de verschrikkelijke gebeurtenis van die tijd en zich moet inzetten voor compensatie voor ALLE slachtoffers van de volkerenmoord door de Spanjaarden op de Heldhaftige Riffijnse bevolking.

Misschien heeft iemand betere ideeën?

Tamza

Is hier een Nederlandse vertaling van? Anders vertaal ik het wel of laat ik het door iemand vertalen. Niet iedereen beheerst het Engels evengoed. En dit goede artikel moet zoveel mogelijk mensen bereiken.

Let me know!

Tamza

CiteerHe further added that his NGO has documents of calls by resistance hero Mohammad Bin Abdul Kareem Al-Khatabi, on the International Committee of the Red Cross to immediately intervene and protect his fellow citizens from a Spanish genocide.

Ik krijg tranen van woede.


masin

#6
Tamza, jij mag de  Nederlandse vertaling doen.

N tqadam cam

Tamza

Citaat van: masin op 11/09/2004 om 02:42:36
Tamza, jij mag de  Nederlandse vertaling doen.

N tqadam cam

Ik ben er mee bezig, de vertaling zal binnenkort op amazigh.nl komen te staan!

allasian

#8
Welke gassen zijn er dan gebruikt??
Het is tachtig jaar geleden.De nog levende ""samples" die bewijsmateriaal zijn leven niet meer lang.Of zijn de qonsequenties zelf tot het nageslacht gedrongen of mischien zelfs tot ons 5/6  generaties later?
Er moet een medisch onderzoek komen ter bevestiging.
Er zijn daarnaast ook nog andere soorten bewijzen.
Maken we een kans als we ze gaan aanklagen?
Of zullen we eerst het onderelkaar het proberen op te lossen?

Weet je wat nou zo klote is?Onze mensen hebben Franco geholpen.En volgens mij gaan ze dat als weerwoord gebruiken.

Maar weapons of massdestruction blijven natuurlijk zwaarder wegen dan een stelletje huurlingen,die voor een beetje geld voor een dictator oorlogvoeren.




E3ber_Tastite

Azul,

Ik heb net gehoord, dat er weer een dorpgenoot van mij in Arif gestorven is aan Kanker. het is niet normaal meer, er zijn echt te veel slachtoffers gevallen in Arif door die gifgasaanvallen en de gevolgen daarvan zijn nu nog steeds merkbaar.

Er moeten toch wel mogelijkheden zijn, om Spanje aan te klagen of iets dergelijks, daar hebben we Marokko toch niet voor nodig. Wij als Europeanen zijnde hebben Marokko echt niet nodig, we hebben juridische mogelijkheden, we moeten ze alleen gebruiken.

razafa

Citaat van: e3ber op 09/09/2004 om 22:52:54
Citaat van: Uchan op 09/09/2004 om 22:36:00
azul eyoema...

er is inderdaad haast geen familie die geen kkpatient heeft. terwijl de joden nu nog steeds enorme geldbedragen opstrijken, wegens het leed dat ze aangedaan is door de duitsers. als ik me niet vergis is ethiopie het eerste volk dat met gifgas is aangevallen, en daar heeft ook nooit iemand het over. wij zijn de enigste die in mijn ogen dit onderwerp naar de voorgrond kunnen schuiven. maar ik weet nie hoe, een begin zou kunnen zijn dit onderwerp bij de iriefien zelf aan te kaarten. ik ben trouwens blij dat je hier over begint, ik zelf was het al bijna vergeten , en dat is zeker geen goede zaak!!

Azul,

Irrifiyen zijn een winterslaap aan het houden, en voorlopig ziet het er naar uit dat het nog lang gaat duren.

juist athawmat

sterker nog er is al lang geleden geschikt in deze zaak tussen spanje en marokko.


Chatt zie arif

Over de gifgasaanvalllen is een boek geschreven door SEBASTIAN BALFOUR en het boek zelf heet;DEADLY EMBRACE .

Het is te verkrijgen bij www.amazon.com

moulaymouhand

[quote author=masin link=topic=3692.msg70409#
Om te beginnen moeten we onze omgeving, familie, vrienden en ook zeker Nederlanders intensiever inlichten waar deze oorzaak van die ramp ligt. En hun moet ook vertelt worden dat in Marokko meer dan 60% van de kank- erpatienten uit het
Riffijnse Noorden komt, plus het bijhorende verhaal van de gifgasaanvallen want ik heb gemerkt dat Irifian door onwetendheid zich niks van de verschrikkelijke gebeurtenis aantrekken. Velen hebben geen flauw idee dat de gifgassen de oorzaak zijn van de explosieve stijging van kan*ker in de Riffijnse bevolking. 

Ten tweede moet er hier in Nederland een Riffijnse vereniging opgericht worden van hoogopgeleide Riffijnen, die als taak moet hebben om te pleiten voor een gerechtelijk onafhankelijk onderzoek, naar de verschrikkelijke gebeurtenis van die tijd en zich moet inzetten voor compensatie voor ALLE slachtoffers van de volkerenmoord door de Spanjaarden op de Heldhaftige Riffijnse bevolking.

Misschien heeft iemand betere ideeën?

Citeer
Ik vind het een goede idee, maar zou de componstie echt naar de slachtoffers dus irifiyen gaan???
ik zelf denk van niet, het is de marokkaanse regering die dat gaat benutten, kijk maar naar het hulp voor de aardbeving in alhoceima!

Izwan

Deze man heeft gifgas gemaakt die Frankrijk en Spanje tegen Iriffijen hebben gebruikt.
http://img142.imageshack.us/my.php?image=afbeelding0711yu.jpg


Izwan

De fabriek waar ze toen gifgas hebben gemaakt en tegen iriffijen hebben gebruikt.
http://img142.imageshack.us/my.php?image=afbeelding0703ia.jpg