Hoofdmenu

Haagsche Lounge

Gestart door miss.F., 08/09/2004 om 15:40:53

Dora

Citaat van: MBTiziAzza op 08/09/2004 om 16:14:15
nee hoofddoek is niet daarvoor bedoeld en helemaal niet in een felle kleur, draag m dan gewoon niet.

MBT je stelt me echt heel erg teleur..had zulke opmerkingen nooit van jou verwacht..ik draag mijn hoofddoek elke keer anders. ook in verschillende kleuren..(gepast bij de kleding die ik die dag draag)...

om te beginnen vind ik het fout om te beslissen voor anderen. en de gedachte draag m goed of draag m niet vind ik al helemaal nergens op slaan. wat is goed en wat is fout??...daarnaast wie een fout maakt hoeft niet de fout te verergeren...zo kun je van alles zeggen doe het goed of doe het niet....wat dacht je van het gebed..denk je nou werkelijk dat iedereen die bid goed bid??....moet je dan ook maar zeggen..bid dan maar helemaal niet??...

en over die haagse lounge..hollanders waren tolerant ze3ma ..tja...zo zie je maar..zoals mijn vader zegt; qa waganag hemren waga dehchan eqit negh....en het is echt zo...

Samariaan

Wie wil er nou met een hoofddoek tussen de alcohol gaan zitten? ::)

Lezeres

Citaat van: Ahraifi op 08/09/2004 om 17:59:12
Citaat van: figuigya op 08/09/2004 om 16:16:58
nee hoofddoek is niet daarvoor bedoeld en helemaal niet in een felle kleur, draag m dan gewoon niet.

Ok, heb je wel gelijk in, ik draag zelf geen hoofddoek, maar als ik 'm ooit ga dragen,
dan doe ik het wel op de manier die moet, the old-fashion-way.
Maar hoe dan ook ik vind meisjes weigeren met hoofddoek erg schandalig!
Ze gaat hem dragen als de dood op de loer ligt.Wanneer mensen de dood voelen naderen gaan ze naar mekka,vloeken niet meer en doen meteen maar een hoofddoek op het hoofd dragen.

Wat is dat nou voor een rotopmerking! Niemand weet wanneer die doodgaat, het ligt altijd op de loer of je nu 2 of 60 bent, jij en ik kunnen morgen ook het loodje leggen, dat weet alleen Allah SWT.
Maar ik ga niet nu als een hypocriet een hoofddoek dragen, terwijl ik weet dat ik niet helemaal 100% toegewijd ben aan mijn geloof.
Denk jij er wel zo over, of bekommer jij je niet om religie!

Dora

ook weer zoiets ::)....

ben niet 100% toegeweid dus dan laat ik de regels van Allah swt maar links liggen totdat ik dat wel ben...

aganeg yesmah arebbi waha inchallah!!

Lezeres

Citaat van: lopende_lach op 09/09/2004 om 11:51:55
ook weer zoiets ::)....

ben niet 100% toegeweid dus dan laat ik de regels van Allah swt maar links liggen totdat ik dat wel ben...

aganeg yesmah arebbi waha inchallah!!

Ieder z'n eigen mening meid!

Dora

exact..daarom post ik die van mij .. ::)

MBTiza

Citaat van: lopende_lach op 08/09/2004 om 18:58:18

MBT je stelt me echt heel erg teleur..had zulke opmerkingen nooit van jou verwacht..ik draag mijn hoofddoek elke keer anders. ook in verschillende kleuren..(gepast bij de kleding die ik die dag draag)...

om te beginnen vind ik het fout om te beslissen voor anderen. en de gedachte draag m goed of draag m niet vind ik al helemaal nergens op slaan. wat is goed en wat is fout??...daarnaast wie een fout maakt hoeft niet de fout te verergeren...zo kun je van alles zeggen doe het goed of doe het niet....wat dacht je van het gebed..denk je nou werkelijk dat iedereen die bid goed bid??....moet je dan ook maar zeggen..bid dan maar helemaal niet??...

en over die haagse lounge..hollanders waren tolerant ze3ma ..tja...zo zie je maar..zoals mijn vader zegt; qa waganag hemren waga dehchan eqit negh....en het is echt zo...

Van jou krijg ik ook gen hoogte pfff de ene keer zeg je dat je een hoofddoek draagt, de keer daarop weer niet...wat is het nou, is het nou een hoofddoek die je omwill van je geloof draagt of een gelegenheidsdoekje?

En wat ik bedoel met het dragen van een hoofddoek is dat als je deze draagt, je ook gepaste kleding erbij draagt en niet een superstrakke spijkerbroekje waarbij de naad in de darmen zit en een topje erbij waarbij je buikje is te zien.

Lezeres

Vind jij dat dan niet zo? Als je je niet aan alle regels houd kun je toch geen hoofddoek dragen?
Ik heb begrepen dat jij wel een hoofddoek draagt, hoe ben jij tot dat besluit gekomen? Voor mij is het een moeilijke stap.
Serieus antwoorden aub.

Dora

ik draag mijn hoofddoek alhamdoellah al 5/6 jaar.

maar wel op verschillende manieren. en verschillende kleuren. ik heb zoiezo een hekel aan spijkerbroeken..ben meer een pantalon vrouwke..

maar het gaat er mij om dat je niet mag bepalen wat goed voor iemand is of niet..ieder weet dat voor zichzelf...als het een bekende is die je goed kent en waar je goed mee kan opschieten dan merk je het niet eens meer op..want ach het is een toffe meid en ze weet heel goed wat ze doet...maar wanneer het een meisje is die even langs loopt dan is het verkeerd...we moeten niet zoveel op elkaar letten..

Lezeres

Ik vind het knap dat je 'm al zolang draagt, maar ik heb respect voor iedereen religieus of niet religieus, hoofddoek of geen hoofddoek.

Dora

Citaat van: figuigya op 09/09/2004 om 11:57:50
Vind jij dat dan niet zo? Als je je niet aan alle regels houd kun je toch geen hoofddoek dragen?
Ik heb begrepen dat jij wel een hoofddoek draagt, hoe ben jij tot dat besluit gekomen? Voor mij is het een moeilijke stap.
Serieus antwoorden aub.

welke regels???...kijk meiske je kan natuurlijk dat als excuus gaan zien maar denk dat je oud genoeg bent om in te zien dat het natuurlijk nergens op slaat.

laat ik even uitleggen wat ik daarmee bedoel;

als we jou theorie gaan volgen dan zouden we alle regels meteen opgeven of meteen volgen. dat kan natuurlijk niet. in de tijd van rasoul sws kwamen de regels ook stapsgewijs en niet in 1 keer tegelijk. waarom??..omdat Allah swt weet dat een mens erin moet groeien. je kan niet meteen alles goed doen. doormiddel van eerste stappen te zetten en langzame opbouw zul je vanzelf groeien tot een gewijde moslima. maar als je bij voorbaat al zoiets hebt van ..tja ik ben niet 100% gewijd dus laat ik alles maar uitstellen totdat ik dat wel ben dan speel je met je dierbare dagen die je geschonken zijn...jij gaf zelf heel goed aan dat neimand weet hoelang die te leven heeft...

in het hiernamaals zullen je daden " gewogen"  worden...dus elke daad die je nu verricht zal je goed doen...

maar goed..zo denk ik erover..
gegroet L_L

Dora

Citaat van: figuigya op 09/09/2004 om 12:07:53
Ik vind het knap dat je 'm al zolang draagt, maar ik heb respect voor iedereen religieus of niet religieus, hoofddoek of geen hoofddoek.

heb ik gezegd dat je dat niet moet hebben dan????