Azul

Gestart door Boureddi, 31/08/2004 om 15:00:25

MBTiza

Azul prehistorisch? Hoe kan een woord prehistorisch zijn...de kabyliers hebben het altijd al gebruikt...jij bent echt zwaar irritant

Boureddi


Ok sorry..pre historisch moet je niet figuurlijk opnemen..alleen het is niet meer van toepassing. Het is zo zwaar overdreven om elkaar zo te begroeten...je kan best trots zijn, maar in mijn ogen moet dat toch niet zo ver gaan...???

Salaam ayouma..

Boureddy

MBTiza

kijk sommige gebruiken worden van andere imazighen over genomen ik vindt daar niets slechts aan..zelfs op tv wordt nu met azul gegroet

Boureddi


Dat gaat toch te ver...? Ik heb mijn opa, mijn vader, mijn moeder en de rest van mijn hele familie nooit dat woord horen gebruiken! Waar komt dat toch ineens vandaan.....je gaat me toch niet vertellen dat het in jouw familie veel voorkomt...?

MBTiza

nee maar het woord televisie kwam 50 jaar terug ook niet voor in onze woordenschat! iedere taal ontwikkelt zich en als wij alleen maar woorden blijven gebruiken die onze rejdud gebruikten dan moeten we a of leenwoorden gebruiken of zelf woorden verzinnen (logisch!). de imazighen van siwa (egypte) zeggen zewal zayes ipv sedjam zeyas (groet hem)

Boureddi


Dat klopt...je hebt gelijk, daar kan ik niets op zeggen...in ieder geval, ik vind het maar een vreemd woord..misschien wen ik er nog wel aan...

Azul....

Boureddi

Azjdhiedh

azul  ejmazighen utimazighin

boereddi en ales de zwaar irritantste mensen en amazigh afkrakers..wie dat ook vind laat het weten!!

(k heb schoon genoeg van da soort mensen, moeten ze maar naar irak verhuizen weinig tot geen imazighen daar)!!

Boureddi


Waar heb je het over...ik ben 100 % amazigh...ik heb weleens zelf kritiek, dat is namelijk goed, hierdoor kunnen wij onszelf evalueren en verder ontwikkelen...

Ik kom uit Yihouden..omgeving Tizi-Ousli...dus in het hart van Rif..

E3ber_Tastite

Citaat van: Boureddi op 02/09/2004 om 17:28:15

Waar heb je het over...ik ben 100 % amazigh...ik heb weleens zelf kritiek, dat is namelijk goed, hierdoor kunnen wij onszelf evalueren en verder ontwikkelen...

Ik kom uit Yihouden..omgeving Tizi-Ousli...dus in het hart van Rif..

Je bent dus een Azenay, wist je dat daar in Gzenaya gewoon met Azul gegroet wordt. Vooral Ajdir is een Actieve gemeenschap die opkomt voor het Amazighbewustzijn.

imzourenlady

Citaat van: e3ber op 02/09/2004 om 17:34:14


Je bent dus een Azenay, wist je dat daar in Gzenaya gewoon met Azul gegroet wordt. Vooral Ajdir is een Actieve gemeenschap die opkomt voor het Amazighbewustzijn.

nou nou door azul te zeggen ben je niet amazigh bewust

E3ber_Tastite

Citaat van: imzourenlady op 02/09/2004 om 17:35:36
Citaat van: e3ber op 02/09/2004 om 17:34:14


Je bent dus een Azenay, wist je dat daar in Gzenaya gewoon met Azul gegroet wordt. Vooral Ajdir is een Actieve gemeenschap die opkomt voor het Amazighbewustzijn.

nou nou door azul te zeggen ben je niet amazigh bewust

Beter lezen, halve gare

imzourenlady

Citaat van: e3ber op 02/09/2004 om 17:36:16
Citaat van: imzourenlady op 02/09/2004 om 17:35:36
Citaat van: e3ber op 02/09/2004 om 17:34:14


Je bent dus een Azenay, wist je dat daar in Gzenaya gewoon met Azul gegroet wordt. Vooral Ajdir is een Actieve gemeenschap die opkomt voor het Amazighbewustzijn.

nou nou door azul te zeggen ben je niet amazigh bewust

Beter lezen, halve gare

heey hou je bek e mens mensen kunnen fouten maken!! ga leven haten!!

E3ber_Tastite

Alsof ik je niet langer dan vandaag ken.

imzourenlady

Citaat van: e3ber op 02/09/2004 om 17:38:41
Alsof ik je niet langer dan vandaag ken.


bla bla bla ga leven haten!!!!

Azjdhiedh

#74
AZUL... toen k hier kwam dacht k een stel mensen aan te treffen met hart voor hun identiteit. en die zijn er gelukkig ook, maar er is ook een groot stel dat in mijn ogen onzin uitkraamt.ze nemen allerlei gewoontes aan ;nederlandse, arabische etc. etc. maar als je begint over onze eigen amazigh gewoontes, noemt de een het prehistorisch, de ander noemt het heidens.
deze mensen noemen zich "amazigh" terwijl ze er niks omgeven, het doet ze niks, hun grootste pijn is juist dat ze amazigh zijn, waren liever uit arabieren geboren en het enigste wat ze dan ook doen ik k*****en op hun eigen identiteit...komen aanzetten met argumenten die net zo stevig staan als een kaartenhuis.