Azul

Gestart door Boureddi, 31/08/2004 om 15:00:25

Dora

Citaat van: MBTiziAzza op 02/09/2004 om 15:11:11
landverrader!

hahaha..ma nech nigh??,.....

jij begroet mij ook nooit met de azul vriend...dus SALAAM :P

Ait_touzini

Citaat van: lopende_lach op 02/09/2004 om 15:09:23
ik had hier laatst een discussie over met mijn collega's..en inderdaad ik dacht er net zo over > groet is een groet..maar uiteindelijk dacht ik bij mezelf...nee dat is niet waar. de salaam is universeel. iedereen (die moslim is) zal je begrijpen als je hem/haar daarmee begroet...van oost tot west en van noord tot zuid. de azul niet..de azul is puur tamazight. dat verbind alleen de imazighen..de salaam alle moslims (etnische achtergrond niet van belang)...

sraam L_L
Ben het deels met jouw eens.  Een moslim uit somalië kun je het beste met salaam oleikoem groeten of in het engels.  Maar een amazigh, ongeacht zijn godsdienst,  groet je gewoon met Azul. Klaar punt uit.  Maar als iemand met salaam wil groeten dan doet hij dat toch gewoon!

MBTiza


Dora

precies..dat bedoel ik ook..een amazigh kan je best met de azul begroeten..maar je moet de azul niet met de salaam vergelijken...het zijn misschien wel beide begroetingen..maar chinees wordt ook niet met engels vergeleken...

MBTiza

Je hebt alweer 3000 keer gepost ik weet wat jij hebt gedaan tijdens de vakantie..voor was het 2000...dus 1000 / 30 = 30 posts per dag

Ait_touzini

Citaat van: MBTiziAzza op 02/09/2004 om 15:08:04
aith touzini is back amazighcrew is back!

Top ;D

Ben jij MBTIza? zo ja, alles goed? Fijn dat je mij nog herkend! aj amdoeker!

MBTiza

ja terug van weggeweest..gaat prima..aya amadukkar!

Dora

Citaat van: MBTiziAzza op 02/09/2004 om 15:18:59
Je hebt alweer 3000 keer gepost ik weet wat jij hebt gedaan tijdens de vakantie..voor was het 2000...dus 1000 / 30 = 30 posts per dag

hahaha..wallah de saaiste vakantie ooit..was vies weer in holland en mijn favo mensen waren op vakantie..dus..bleef ik hier alleen achter...ik en mijn amazigh.nl ;D

MBTiza


tezaghien

AZUL AZUL AZUL AZUL AZUL AZUL AZUL AZUL(PROBLEMEN MEE KOM HET DAN OPLOSSEN)


IK BEN GEEN ARABIER OM S....... TE GEBRUIKEN

IK BEN HEIR BIJ IMAZIGHEN, EN DAN BEGROET IK MET  AZUL.
SPRIJK IK TEGEN NL ZEG IK HALLO TEGEN EEN SPANJAARD ZEG IK HOLA
IN HET ENGELS HELLO PRAAT IK TEGEN EEN ARABIER ZEG IK SALAAM
MEOT IK DOORGAAN?? PRAAT IK TEGEN EEN AMAZIGH ZEG IK AZUUUUUUUUUUULLLLLLLL.
IK WEET NIET WAT JIJ BENT, DUSCHH?

                INTEMSAFFA( EN ZO NEEM JE AFSCHEID IN TMAZIGHT)

ameziane

Okee, Azul is een groet uit het hart. Maar wat betekent Tannemirt? Heeft het een betekenis?

MBTiza

tannemirt betekent Laterz...


ameziane

Citaat van: MBTiziAzza op 02/09/2004 om 16:09:28
tannemirt betekent Laterz...


Ik bedoel meer: kun je het herleiden uit iets? Bv. azul: zi ur of zoiets.

MBTiza

ik maak maar een grapje

Boureddi


Salaam yaiethma,

Ik wist het, wij kunnen niet discussieren zonder iemand anders te krenken.
Wij kunnnen niet tegen kritiek, wij zijn racisten en wij weten gewoon niet hoe we anderen in hun waarde kunnen laten. Ik vraag me af waarom wij dat pre historisch azul gebruiken...en wat krijg je dan: een stortregen aan verwijten en beledigingen...jongens jongens.....

Managhna necin, a yethma imazighen...dedj ouethenkeber, necin dinefsiien..

wat een tekst...maar in de praktijk klopt er gewoon geen bal van...wij zingen en gebruiken de mooiste woorden om onze trots te laten blijken, maar 90 % van de zogenaamde imazighen verkopen heel arrif voor 3 jointjes....

Groetjes,

Boureddi