Azul

Gestart door Boureddi, 31/08/2004 om 15:00:25

MBTiza

het gaat erom wat wij van onszelf vinden, sommige hebben namelijk een minderwaardigheidscomplexje en verafschuwen hun afkomst

Azjdhiedh

Citaat van: MBTiziAzza op 06/09/2004 om 16:09:04
het gaat erom wat wij van onszelf vinden, sommige hebben namelijk een minderwaardigheidscomplexje en verafschuwen hun afkomst

het spijt me zo erg vvoor die mensen, want onwetenheid is namelijk het ergste wat een mens kan treffen...je zult moeten weten hoe je geschiedenis eruitziet, dan pas kun je trots zijn net zoals ik en jij!!...dus voortaan als je zo iemand ziet die zich schaamt, heb maar medelijden met hem!!

Sehraoui



je moet mensen niets opdringen, als zij willen groeten met Azul dan is dat hun goed recht. Sommigen hierzo hechten veel meer waarde aan hun amazigh-identiteit dan aan de islamitische: leven en laten leven zal ik maar zeggen
Citeer

Niks is belangerijker dan de islam ik ben trots op mijn amazigh identiteit maar niets gaat boven die van de islam. Ik weet niet hoe verjullie willen gaan straks gaan jullie je nog beeldjes aanbidden. doe normaal joh en groet met asalaam ou3aleikoum

YUBA2

als jij een beetje geloof kennis had dan zat je nu niet van die onzin te typen.

het beste om iemand te begroten is de salaam groet. nergens wordt in het geloof waar jij blijkbaar veel van af weet. verplicht om deze groet te gebruiken. het wordt geadviseerd en het is de beste groet die er is maar je mag groeten zoals jij wil.

ten tweede.  HEB JIJ JE OOK ZO DRUK GEMAAKT EN VOOROORDELEN GESPROKEN TEGEN DE GENE DIE  MET AHLAN GROETEN. beter gezegd daar groet de meerderheid mee maar  dat is jou natuurlijk nooit opgevallen.
en ahlan heeft niks te maken met de islam.

slaap daar is een nachtje over voordat je hierop reageert.
en weer gekke dingen gaat typen. zo zijn de arabieren namelijk ook je hoeft maar effe over je eigen cultuur te beginnen of 1 van je rechten te eisen dan was je geen moslim en was je een jood.

ik zal je eeerlijk zeggen die hebben mij nooit wat aangedaan.

AZUL

MBTiza

Citaat van: Sehraoui op 07/09/2004 om 01:58:24

Niks is belangerijker dan de islam ik ben trots op mijn amazigh identiteit maar niets gaat boven die van de islam. Ik weet niet hoe verjullie willen gaan straks gaan jullie je nog beeldjes aanbidden. doe normaal joh en groet met asalaam ou3aleikoum

Over hypocriet gesproken, man je volgt alleen je l.l, en spreekt iedere meisje aan die langs je loopt en bent op iedere rai-party te vinden....


Azjdhiedh

Citaat van: MBTiziAzza op 07/09/2004 om 09:34:00
Citaat van: Sehraoui op 07/09/2004 om 01:58:24

Niks is belangerijker dan de islam ik ben trots op mijn amazigh identiteit maar niets gaat boven die van de islam. Ik weet niet hoe verjullie willen gaan straks gaan jullie je nog beeldjes aanbidden. doe normaal joh en groet met asalaam ou3aleikoum

Over hypocriet gesproken, man je volgt alleen je l.l, en spreekt iedere meisje aan die langs je loopt en bent op iedere rai-party te vinden....



hoe groeten mensen mekaar op een raÏ-party...?

MBTiza


Boureddi


MBTIZI...Dat valt nu tegen, hoe je dat woord zo neerzet..is niet netjes, er zijn ook zusters die gebruik maken van deze forum.

Iets netter antwoorden.....

AZUL

imzourenlady

#113
salaam mo3laykom zeggen klinkt (athans dat vind ik) leuker azul klinkt zo raar 

Tikinas

Azul,

Waarom wordt de bewustwording van de amazighcultuur steeds door mensen tegengewerkt?

Ik wil mij graag verdiepen in de geschiedenis en cultuur van mijn voorouders. Ik ben erachter gekomen dat imazighen elkaar met azul begroeten. Ik voel me er goed bij als ik met azul groet, het geeft mij als amazigh  zelfrespect en dat is volgens mij de basis voor de ontwikkeling van tamazight.

Waarom moeten jullie dit steeds als achterlijk bestempel?
Waarom kunnen jullie ons niet gewoon in onze waarden laten?

AZUL

Aqsil

Citaat van: Tikinas op 07/09/2004 om 18:29:09
Azul,

Waarom moeten jullie dit steeds als achterlijk bestempel?
Waarom kunnen jullie ons niet gewoon in onze waarden laten?

AZUL
Ja Maar Arabisch klint nou beter. Arabische is de taal van goden, dieren, planten, insekkten, en van iedereen. In andere planeten wordt ook Arabische gesproken.

ayned_m

azul tarwa n tmazgha !


arabieren hebben een (tekedfet) gepakt en zij hebben het voor 20 jaar op een tafel  in AZHAR gezet en hebben zij een vraag gesteld  " is het nou- die tekedfet=takettuft" een vrouw of een man ?
im zie hier op deze topic  wat de arabieren gedaan aan het helhalen !. Eentje vindt salam beter, de andere vindt azul beter.... Wat voor onzin is dat , zeg!
salam, azul, salut, hi, holla dat zijn woorden om iemand te begroeten, niet meer. alleen heeft  ieder woord zijn eigen identiteit . en omdat ik een amazigh van identiteit ben en omdat azul een amazigh woord is, dus ik gebruik hem gewoon . maar ik gebruik ook salam met mensen  die nog niet bewust zijn van hun eigen identiteit, of tegen arabieren!!!
Wat is nou de probleem hier ?
moet ik jullie nog die takettuft gaan pakken , tot dat jullie z'n  20 jaar gaan besteden om te  kijken  of het nou een vrouw is of een man ?
tanemmirt
AZUL
ayned 

ayned_m

azul tarwa n tmazgha !


arabieren hebben een (tekedfet) gepakt en zij hebben het voor 20 jaar op een tafel  in AZHAR gezet en hebben zij een vraag gesteld  " is het nou- die tekedfet=takettuft" een vrouw of een man ?
im zie hier op deze topic  wat de arabieren gedaan aan het helhalen !. Eentje vindt salam beter, de andere vindt azul beter.... Wat voor onzin is dat , zeg!
salam, azul, salut, hi, holla dat zijn woorden om iemand te begroeten, niet meer. alleen heeft  ieder woord zijn eigen identiteit . en omdat ik een amazigh van identiteit ben en omdat azul een amazigh woord is, dus ik gebruik hem gewoon . maar ik gebruik ook salam met mensen  die nog niet bewust zijn van hun eigen identiteit, of tegen arabieren!!!
Wat is nou de probleem hier ?
moet ik jullie nog die takettuft gaan pakken , tot dat jullie z'n  20 jaar gaan besteden om te  kijken  of het nou een vrouw is of een man ?
tanemmirt
AZUL
ayned 

Boureddi


Salaam, Azul, hoi, hi,

Wat een rijtje zeg...azul, de initiele vraag was: Waarom azul gebruiken, is dat niet achterhaald of is dit woord nieuw? Is hier iemand op deze forum die weet of zijn of haar grootouders dit woord gebruikten...ik denk het zelf niet! Dat woord heeft eigenlijk geen betekenis, een woord dat bedacht is en door ons schapen wordt herhaald...laat het vallen en kom met de echte groet, of willen jullie nog bomen of vuur gaan aanbidden...? Ik ben trots op mijn amazigh identiteit, maar we moeten niet gaan overdrijven...en wij zijn nou eenmaal vervuld met zelfmedelijden, terwijl we niks hebben uitgericht in deze wereld...denk hier maar eens over na?

MBITIZI..Wat vind jij hiervan? Uchan zal wel tegen zijn en mij van landverrader betichten...

Salaam

Boureddi

ayned_m

#119
AZUL boureddi!!!
als je denkt dat AZUL geen betekenis heeft, dat betekend niet dat het geen betekens heeft...alleen sommige kiezen om vooruit in hun cultuur te gaan en de anderen kiezen natuurlijk om achteruit te gaan en .
vult het zelf maar a yuma .  begroet met wat je  graag wilt !!!!. En misschien om je te helpen om een stapje voor in je eigen cultuur (als je een amazigh bent natuurlijk) te doen , zou ik zeggen AZZZZZZZZZZZZUUUUUUUUUUUUUUUUUUL !!!!
Tanemmirt
ayned