hulp nodig bij me eigen taal

Gestart door passie, 27/08/2004 om 19:46:19

passie

nou ik ben hier nieuw op deze site
en ja zal t maar ff kort samen vatten
ik ben..zoals de meeste t noemen
een "verkaaste"marokkaan

ben vrij nederlands opgevoed
weinig meegekregen over me eigen cultuur en me eigen taal

ik beheers het Tamazight vrij slecht
ik versta het wel
maar mijn uitspraak en dergelijke is uitermate slecht
als iemand tegen me praat
weet ik wel hoe ik moet antwoorden
maar alleen in het nederlands
ik antwoord dan ook meestal in het nederlands
maar ik ben hier nu
om iemand te zoeken
die met mij gesprekken kan voeren
op msn bv
in het Tamazight
ik heb dit liever met een vreemde
dan met een bekende
daarom vraag ik het hier

dus is hier iemand die me hier verder mee kan helpen
alvast bedankt
en stuur me maar een prive mailtje of plaats het hier


Tama

welkom passie. heel goed dat je je bent gaan interesseren in je eigen taal en culttur.

Klik hier voor meer informatie over het leren van tarifit:


http://www.amazigh.nl/aforum/index.php?topic=3417.0


http://www.lisaan-iles.com/



azul

passie

hey hartelijk dank

maar ik woon in tilburg en wanneer die cursussen hier beginnen is nog niet bekend

en ik zou het liefst zo snel mogelijk willen beginnen

Tama

Citaat van: passie op 27/08/2004 om 20:01:19
hey hartelijk dank

maar ik woon in tilburg en wanneer die cursussen hier beginnen is nog niet bekend

en ik zou het liefst zo snel mogelijk willen beginnen



Je zou contact op kunnen nemen met de genoemde organisatie en wie weet kunnen ze je meer vertellen. Succes

Dora

tegenwoordig geeft L_L ook spoedcursussen tamazight (spreektaal...althans mijn dialect het teqzeneet)...dus thalwiest ook voor jou een aanrader...stap over van dat platte aith wayegher dialect :P...

Tama

#5
Citaat van: lopende_lach op 30/08/2004 om 19:47:42
tegenwoordig geeft L_L ook spoedcursussen tamazight (spreektaal...althans mijn dialect het teqzeneet)...dus thalwiest ook voor jou een aanrader...stap over van dat platte aith wayegher dialect :P...

@passie, is het geen aanrader om met jemmegh(jouw ma) met wat woordjes enzo te beginnen? Doet wonderen


@ L_L
ewa jiihh shem ;-)

passie

Thalwiest

dat heb ik al vaak geprobeerd
maar het lukt nooit
heb niet echt een moeder die zich daar in interesseert

MBTiza

luister naar liederen en vraag naar de betekenis van de woorden!

Dora


Citeer

@passie, is het geen aanrader om met jemmegh(jouw ma) met wat woordjes enzo te beginnen? Doet wonderen


@ L_L
ewa jiihh shem ;-)
Citeer

haha..a temchount..ik blijf toch gek op jullie..:-[..

he maar topicopener..als het goed is gaan in september cursussen tamazight van start..als je wil kan je je daar aanmelden...ik zit erover na te denken om dat ook te doen...

sraam L_L

tijdelijk

DOEN!!!!!!! niet meer denken, echt DOEN!!!!

Dora

ik ben een typje die echt met te veel dingen bezig is..ik wil het heel graag doen, maar ben bang dat ik uiteindelijk in de knel kom...daarnaast heb ik te weinig info meegekregen om echt stappen te ondernemen. als er een groepje mee gaat ben ik zeker van de partij..dan heb ik mensen die mij pushen :)...zoals een thalwiest en een arrows..maar die meiden willen niet :(...

sraam L_L

tijdelijk

De cursus is op zich best te doen. Voor mij als Nederlandse waren alleen al de onbekende klanken enzo een probleem, maar jij hebt gewoon een enorme voorsprong in alle opzichten. Met een uurtje studeren in de week (gewoon Amazigh.nl een tijdje niet bezoeken) kom je ongetwijfeld heel ver.

Dora

hahaha..amazigh.nl kom ik zoiezo al heel veel minder op vanwege mijn werk. maar het is een tip..thanx..he maar vertel eens verder??...hoeveel uur en dagen neemt het in beslag??..wat zijn de kosten?...kan je ook een thuis studie aanvragen??...heb dat eigenlijk liever!!