zijn er nog mensen die uit Azgar of boekidaren komen???

Gestart door omar_montana, 26/08/2004 om 14:28:19

omar_montana

op de hele site heb ik geen keer iets over boukidaren of azgar gelezen zijn er wel mensen die deze dorpjes kennen??

abrid

Azghar daar komt mijn vrouw vandaan. Is een mooi dorpje. Haar moeder komt uit Boekidarn.

Azghar een mooi vlak gebied met uitkijk op temsaman en tazrut n n'kur.


abrid

Azghar werd ook gebruikt door Moulay Mouhand voor militaire parades. Omdat dit land het vlakst was in de omgeving van Ajdir. Verder staan er nog oude grotten die als gevangenissen werden gebruikt deze plek heet Fisina.

Als je goed rond gekeken hebt dan had je gezien dat Boukidarn wel degelijk is genoemd in een discussie/verhaal over Bu Taghyutc(Bou Hmara).

Vanwaar in Azghar kom jij?

razafa

Citaat van: abrid op 27/08/2004 om 08:55:35
Azghar daar komt mijn vrouw vandaan. Is een mooi dorpje. Haar moeder komt uit Boekidarn.

Azghar een mooi vlak gebied met uitkijk op temsaman en tazrut n n'kur.



hey abrid ken je of je vrouw die grote familie (elbadmoussie) uit azghar met hoge militaire posten in rabat.

abrid

Azul Afazar,

Ja die ken ik. Azghar bestaat bijna alleen uit die familie. Ik weet wel dat er iemand bij de douane is die van de  Ayth Budhimus is. Hier gaat het om een persoon.

I cek mennis tesned Azghar? Nec qa zeg Ayth Hicham s dare3 n Azghar! I cek?

MBTiza


abrid

Klopt Ayth Tizi Azza. Hun land heet dan ook Imruthen(Imluthen). Is tegenover de Ayth Bu Dhimus!

razafa

Citaat van: abrid op 31/08/2004 om 08:27:45
Azul Afazar,

Ja die ken ik. Azghar bestaat bijna alleen uit die familie. Ik weet wel dat er iemand bij de douane is die van de  Ayth Budhimus is. Hier gaat het om een persoon.

I cek mennis tesned Azghar? Nec qa zeg Ayth Hicham s dare3 n Azghar! I cek?

een familie van mij is getrouwd met iemand uit azgha, ik was daar bij de bruiloft in 1988 ik moest toen wel na rforjath midden in de nacht lopen van azgha naar ajdir(control) ongeveer 6km dat vond ik toen wel eng.

ik ken familie elbadmoussie een paar hebben bij  mij vroeger op school gezeten , ze zijn heel intelligent ze hebben allemaal goede banen in marokko : ingenieurs, leraren etc...

familie amlou ken ik ook een paar en volgens mij hebben ze een beetje een slechte naam in alhoceima wegens hun aanhang voor Hizb listiklal en te veel chiki voor niks.

en jij komt uit aith hicham en waarschijnlijk ken je de bekendste lahris al3am (le surveillant general = onder directeur) van nouveaux college en moulay ali cherif
lyceum ( elhichami Hamou) met de beruchte bijnaam EL3ATOUZ.

en met mijn carriere gaat ook goed ik heb vier sterren bij amazigh.nl en keihard op weg naar 5.

abrid

Dat is wel een eind he van Azghar naar Contron en dan ook 's nachts. Waarschijnlijk heb je ook de autoweg gepakt. Er is een binnendoor weggetje.

Ik ken de Ayth Budhimus die in A'dam wonen. Vorig jaar is hun jongste broer overleden mischien dat je hem kende Abd el Aziz rahimahoe allah!
Die andere namen zeggen mij niet veel omdat ik zelf in Lhusima heb gewoond dus niet veel weet van de mensen die daar allemaal wonen.

Ik weet ook niet welke aanhang men heeft bij de Imruthen. Wat ik weet is dat ze harde werkers in de bouw zijn. een van hun is een m3alam in de bouw dus alle broers helpen hem daarbij. Die chiki waar jij het over hebt zegt mij echt niets. Mischien waren andere Imruthen dat maar niet degene die ik ken. Die zijn juis zeer bescheiden.

Ik lees hieruit dat jij uit Ajdir komt?

razafa

die imruthen is een hele grote familie maar over die chiki en hisb listiklal heb ik het alleen over een biologie leraar en een apotheker in alhoceima.

nee ik kom niet uit ajdir maar ik heb daar wel familie in azgha, dhar nsajjoum.