Archeologische vondst West Sahara: oudste Amazigh stad

Gestart door abrid, 25/08/2004 om 14:50:36

ameziane

#15
Citaat van: afazar op 26/08/2004 om 16:44:32


en weet je nog 4 jaar geleden dat bericht van marokkaanse geologen die olie hebben gevonden in oost marokko en iedereen begon toen zich rijk te rekeken en zelfs mo6 had dat verteld op televisie en later bleek dat niet waar te zijn .


Citeer
Bleek het niet waar te zijn? Dan ben ik benieuwd naar jouw bronnen. Lijkt me eigenlijk onwaarschijnlijk.

razafa

Citaat van: ameziane op 27/08/2004 om 15:52:00
Citaat van: afazar op 26/08/2004 om 16:44:32


en weet je nog 4 jaar geleden dat bericht van marokkaanse geologen die olie hebben gevonden in oost marokko en iedereen begon toen zich rijk te rekeken en zelfs mo6 had dat verteld op televisie en later bleek dat niet waar te zijn .


Citeer
Bleek het niet waar te zijn? Dan ben ik benieuwd naar jouw bronnen. Lijkt me eigenlijk onwaarschijnlijk.


bedoel je hiermee dat dat verhaal wel waar was???

Chichung

Citaat van: ameziane op 27/08/2004 om 15:52:00
Citaat van: afazar op 26/08/2004 om 16:44:32


en weet je nog 4 jaar geleden dat bericht van marokkaanse geologen die olie hebben gevonden in oost marokko en iedereen begon toen zich rijk te rekeken en zelfs mo6 had dat verteld op televisie en later bleek dat niet waar te zijn .


Citeer
Bleek het niet waar te zijn? Dan ben ik benieuwd naar jouw bronnen. Lijkt me eigenlijk onwaarschijnlijk.




Voordat onderzoekers klaar waren met hun onderzoek, ging men ervan uit dat het om olie ging. Zonder dat de koning het zeker wist zei hij dat er olie lag, ik denk dat het hem meer ging om het volk even voor de gek te houden; nieuwe koning nieuwe hoop. of zoiets. Toen de onderzoekers klaar waren bleek de olie water te zijn, als of dit niet erg genoeg was bleek het ook nog eens om zout (zee) water te gaan. Het was dus nergens voor geschikt. 
De Marokkaanse volk heeft een hele slechte geheugen wat dit betreft... ik hoor nu niemand over de die olie praten.

razafa

Citaat van: Chichung op 27/08/2004 om 16:23:18
Citaat van: ameziane op 27/08/2004 om 15:52:00
Citaat van: afazar op 26/08/2004 om 16:44:32


en weet je nog 4 jaar geleden dat bericht van marokkaanse geologen die olie hebben gevonden in oost marokko en iedereen begon toen zich rijk te rekeken en zelfs mo6 had dat verteld op televisie en later bleek dat niet waar te zijn .


Citeer
Bleek het niet waar te zijn? Dan ben ik benieuwd naar jouw bronnen. Lijkt me eigenlijk onwaarschijnlijk.




Voordat onderzoekers klaar waren met hun onderzoek, ging men ervan uit dat het om olie ging. Zonder dat de koning het zeker wist zei hij dat er olie lag, ik denk dat het hem meer ging om het volk even voor de gek te houden; nieuwe koning nieuwe hoop. of zoiets. Toen de onderzoekers klaar waren bleek de olie water te zijn, als of dit niet erg genoeg was bleek het ook nog eens om zout (zee) water te gaan. Het was dus nergens voor geschikt. 
De Marokkaanse volk heeft een hele slechte geheugen wat dit betreft... ik hoor nu niemand over de die olie praten.

azul chichung

niet iedereen heeft een slechte geheugen blijkbaar en jij in ieder geval zeker niet

ameziane

Citaat van: afazar op 27/08/2004 om 15:58:47
Citaat van: ameziane op 27/08/2004 om 15:52:00
Citaat van: afazar op 26/08/2004 om 16:44:32


en weet je nog 4 jaar geleden dat bericht van marokkaanse geologen die olie hebben gevonden in oost marokko en iedereen begon toen zich rijk te rekeken en zelfs mo6 had dat verteld op televisie en later bleek dat niet waar te zijn .


Citeer
Bleek het niet waar te zijn? Dan ben ik benieuwd naar jouw bronnen. Lijkt me eigenlijk onwaarschijnlijk.


bedoel je hiermee dat dat verhaal wel waar was???
Het verhaal is waar tot het tegendeel bewezen is. Volgens mij is het nergens bewezen. Ik volg de ontwikkelingen daar op de voet en heb zoiets niet gehoord.

En naar de bronnen van Chichung ben ik ook benieuwd. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de koning iets aankondigt in een officiele toespraak wat er niet is. Hij zou dan voor schut staan in de internationale media.

razafa

Citaat van: ameziane op 27/08/2004 om 16:44:28
Citaat van: afazar op 27/08/2004 om 15:58:47
Citaat van: ameziane op 27/08/2004 om 15:52:00
Citaat van: afazar op 26/08/2004 om 16:44:32


en weet je nog 4 jaar geleden dat bericht van marokkaanse geologen die olie hebben gevonden in oost marokko en iedereen begon toen zich rijk te rekeken en zelfs mo6 had dat verteld op televisie en later bleek dat niet waar te zijn .


Citeer
Bleek het niet waar te zijn? Dan ben ik benieuwd naar jouw bronnen. Lijkt me eigenlijk onwaarschijnlijk.


bedoel je hiermee dat dat verhaal wel waar was???
Het verhaal is waar tot het tegendeel bewezen is. Volgens mij is het nergens bewezen. Ik volg de ontwikkelingen daar op de voet en heb zoiets niet gehoord.

En naar de bronnen van Chichung ben ik ook benieuwd. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de koning iets aankondigt in een officiele toespraak wat er niet is. Hij zou dan voor schut staan in de internationale media.

geloof je ons dus niet ?? waar was je dan in de lente van 2001  en hoe oud ben je als ik je vraag mag???

Chichung


Ik heb echt dubbel gelegen van het lachen toen.... alsof ik niets te doen heb zal ik weer op zoek gaan naar bewijzen....wat is internet toch vermoeint.

ameziane

#22
quote
Citeer

geloof je ons dus niet ?? waar was je dan in de lente van 2001  en hoe oud ben je als ik je vraag mag???
Citeer
Awma afazar,

Het gaat er niet om dat ik jullie niet geloof. Wat ik weet is dat ze daar met de oliewinning bezig zijn en dat het aantal jaren duurt voor het resultaat zichtbaar is.

Jullie kunnen best gelijk hebben, dan wil ik wel weten hoe jullie daar aankomen.
In 2001 was ik gewoon hier. Volgens mij was het 20 augustus 2000 dat de koning dat aankondigde.

razafa

Citaat van: ameziane op 27/08/2004 om 16:56:40
quote
Citeer

geloof je ons dus niet ?? waar was je dan in de lente van 2001  en hoe oud ben je als ik je vraag mag???
Citeer
Awma afazar,

Het gaat er niet om dat ik jullie niet geloof. Wat ik weet is dat ze daar met de oliewinning bezig zijn en dat het aantal jaren duurt voor het resultaat zichtbaar is.

Jullie kunnen best gelijk hebben, dan wil ik wel weten hoe jullie daar aankomen.
In 2001 was ik gewoon hier. Volgens mij was het 20 augustus 2000 dat de koning dat aankondigde.

awma akoukou7

je weet dus alles en wat voor bewijs wil je dan
in een land van list, bedrog en geschiedsvervalsing moet je niks geloven want er worden smerige politieke spelletjes gespeeld op de rug van onschuldigen en voorbeelden hiervan zijn er genoeg denk aan die olie, dat eilandje leila etc...............
dit is alles wat ik wil zeggen athawmat n dikhir.


Lezeres

Ik kom zelf uit dat gebied (Provincie Figuig), ben er in 2001 nog geweest,
volgens mijn familie is het wel waar, maar ja dat duurt denk ik nog lang voordat zo'n industrie wordt opgezet.
En of het nu een leugen is of de waarheid, dat durf ik echt niet te zeggen,
ik hou jullie wel op de hoogte zodra ik er meer over weet.

Lezeres

Het was wel opvallend dat de koning dat gebied bezocht, dat was voor het eerst. Zijn vader is daar nog nooit geweest, de mensen daar waren ook allemaal heel nuchter toen hij daar op bezoek was.
Dus geen uitbundige menigte, zoals je op de tv vaak ziet.

razafa

Citaat van: figuigya op 31/08/2004 om 11:42:51
Ik kom zelf uit dat gebied (Provincie Figuig), ben er in 2001 nog geweest,
volgens mijn familie is het wel waar, maar ja dat duurt denk ik nog lang voordat zo'n industrie wordt opgezet.
En of het nu een leugen is of de waarheid, dat durf ik echt niet te zeggen,
ik hou jullie wel op de hoogte zodra ik er meer over weet.

dan kunnen we nog heel lang wachten:

want bij ons  in alhoceima hebben we 22 jaar gewacht op dat stukje haventje.
we zitten nog steeds te wachten (al 22 jaar ) op die prachtig snelweg tussen tetouan en nador.