Archeologische vondst West Sahara: oudste Amazigh stad

Gestart door abrid, 25/08/2004 om 14:50:36

abrid

Goed nieuws voor de geschiedkundigen die zeggen dat Imazighen de oorspronkelijke bevolking van Noord Afrika is.




http://www.niburu.nl/showarticle.php?articleID=4094

abrid


abrid

Het is een hele ontdekking vooral omdat men eerst aannam dat de Imazighen een ebschaving kennen die 9000 jaar oud is. Deze stad die opgegraven is is ca. 15.000 jaar oud. Lees het artikel en reageer!

ameziane

Ja, het is een belangrijke ontdekking. Er was een item daarover op de Marokkaanse tv.

navaras


Arrows

zie je wel! bewijs nummer een, wat zal er allemaal dan nog wel niet voor moois liggen onder die hele sahara vlakte...daar ligt ons hele geschiedenis....

ik ga er zelf naar toe met een schapje wie gaat er mee?:D

Debouz

Citaat van: abrid op 25/08/2004 om 14:50:36
Goed nieuws voor de geschiedkundigen die zeggen dat Imazighen de oorspronkelijke bevolking van Noord Afrika is.




http://www.niburu.nl/showarticle.php?articleID=4094

Dit is oud nieuws a monsieur Abrid ;-)

http://www.amazigh.nl/aforum/index.php?topic=3568.0

abrid

Helaas ben ik het Frans niet machtig vandaar dat ik dat artikel niet heb kunnen lezen. Ik was hier niet van op de hoogte. En meerdere met mij denk ik.

Bedankt voor je attendering!

razafa

zijn die marokkaanse archeologen wel te vertrouwen ?????

abrid

Azul afazar,

Ze hebben het gewoon over een amazigh stad. Deze theorie zou dan zeggen dat de Imazighen altijd al in noord afrika hebben gewoond. In tegenstelling tot de Jemen theorie(geschiedvervalsing) die in Marokko word geeduceerd.

Want wat zou dan hun bedoeling zijn bij het bekendmaken van dit nieuws? Waar zie jij een adder onder het gras?

tqadash

Idir


Toch durven die Arabieren onze geschiedenis te ontkenen en te vervalsen, ooit komt de gehele waarheid naar boven.... ;)

Tudart I Imazighen marra.......

razafa

#11
Citaat van: abrid op 26/08/2004 om 12:14:41
Azul afazar,

Ze hebben het gewoon over een amazigh stad. Deze theorie zou dan zeggen dat de Imazighen altijd al in noord afrika hebben gewoond. In tegenstelling tot de Jemen theorie(geschiedvervalsing) die in Marokko word geeduceerd.

Want wat zou dan hun bedoeling zijn bij het bekendmaken van dit nieuws? Waar zie jij een adder onder het gras?

tqadash
azul abrid

dat de oorspronkelijke bewoners van noord africa imazighen waren staat bij mij vast. alleen wat ik wil zeggen is zolang die bevinding niet  door andere archeologen  is bevestigd moet je die berichten uit rabat altijd wantrouwen want die flauwekul theorie van (albarabira atouw 3an tarik alhabacha wa misra), kwam ook uit rabat. en weet je nog 4 jaar geleden dat bericht van marokkaanse geologen die olie hebben gevonden in oost marokko en iedereen begon toen zich rijk te rekeken en zelfs mo6 had dat verteld op televisie en later bleek dat niet waar te zijn . dus die eikels uit rabat moet je nooit vertrouwen hun bericht moet 3 keer gechekt worden, ze hebben ons vaak belazerd.


Chichung


Marokko zit vol met oude steden, de marokkaanse overheid laat geen mensen toe om onderdoeken te doen... waarom ze het in Sahara wel doen en ook nog eens naar buiten brengen, zal wel een of andere politiek bedoeling hebben.

masin

Citaat van: Chichung op 26/08/2004 om 18:20:13

Marokko zit vol met oude steden, de marokkaanse overheid laat geen mensen toe om onderdoeken te doen... waarom ze het in Sahara wel doen en ook nog eens naar buiten brengen, zal wel een of andere politiek bedoeling hebben.

Jah, om te bewijzen dat de Sahara altijd bij Marokko heeft gehoord. Marokko gebruikt het Tamazight alleen als het haar uitkomt.

abrid

S.A.,
Oke Afazar je hebt wel gelijk wat dat betreft. En ook wat Masin zegt is een hele goede. Het zal wel om deze reden zijn dat men daar is gaan zoeken.
Om de sahara te claimen.

In de Rif wou men ooit ook een archeolisch onderzoek doen naar waar nu de Baraj n Abdelkrim is. Het schijnt dat hieronder de ruines van de oude stad N'kour liggen. Zo is er ook iets gevonden in Ajdir(bij club med) echter boven deze lokatie staat nu een moskee.

Tqadawum