CORSAIR piraten

Gestart door Arrows, 20/08/2004 om 20:25:48

Arrows

Corsair: these were Pirateers who operated in the Mediterranean.The  most famous were the barbary Corsairs from the barbary coast  of North Africa, who were authorized by their governments to attack the shipping of Christian countries.
Some of these states even helped organize the pirates and the ones that operated from them  were called corsairs. Among these states were Morocco, Algiers, Tunis and Tripoli.

Arrows

#1
Er was 1 meest beroemde Corsair die heette Barbarossa waar die vandaan kwam weet ik niet ...probeer ik nog eventjes te achterhalen maar dat doet me weer denken aan "the pirates of the Caraibean" waar een kapitein Barbossa heette (prachtfilm overigens)

Maar wat ik zelf denk is dat het een Bijnaam is Barbarossa

Arrows

Geen schip was veilig in de straat van Gibraltar...de schepen werden ingenomen of ze werden totaal verwoest en leeg geplunderd...de bemanning werd gevangen gehouden of als slaven verkocht!

Arrows

ow jah...heb wat...Barbarossa was inderdaad een nickname het betekende (rode baard) en zijn echte naam was...Khair A din in het arabisch en de Turken noemde hem "Hizir Bin yacoup" Geboren op het Eilandje Lesbos! (geen Afrikaan dus)

navaras

de gebroeders Barbarossa werkten onder de Sultanaat van de Ottomanen.


navaras

de barbarijse zeerovers hebben vele slaven uit Engeland en Ierland meegenomen. En ze voere zelfs tot Canada.