Wat is erger: verwesteren of Arabisering

Gestart door Samariaan, 26/04/2004 om 17:29:27

Ariaz

Arabisering .......jakkes


Ik wil liever moslim blijven en de nederlandse taal aannemen





AFRA

#61
naar mijn bescheiden mening is het verwesteren het ergste. waarom?

een amazigh lijkt op arabieren, met bruine huid en met zwart haar.
de westers hebben ook hekels aan de imazighen, volgens mijn bescheiden nakijk voor hun literatuur hebben ze de arabieren liever dan de imazighen.
zoals:
tamazight heeft geen schrift.
er zijn meer dan 8 miljoen tamazighttalig in de wereld (15 mijloen zijn alleen in marokko).
de arabieren bouwden steden voor de imazighen.
de arabieren brachten de beschaving naar noord afrika.
de oude inscripties van tifinagh dateren uit 139 vc (de arabieren zeggen dat het nog ouder).
sites van chat zoals "hat to be" hebben geen enkel kamer voor tamazight maar wel aantal voor arabisch (zelfs als het latijn meer gheschikt voor tamazight en het meest imazighen talig zijn).
tarik ibn ziyad was een arabier.
ibn battuta was een arabier.
de almohaden en de almoravieden zijn genergeerd uit de geschiedenis.
de film van the gladiator (de imazighen werden beschouwd als barbaren en slaven).
ze accepteren dat ibn khaldun en averroes en ibn tufayl arabieren zijn, maar ze accepteren niet dat ze imazighen zijn.
de film legionnaire , van damme en abdel karim alkhattabi: zijn leger spreekt arabisch en abdel karim had een baard en hij sprak de klassieke arabisch , en ze waren meer bewapend dan de fransen en met meer manschap .
de informatie over de imazighen in google is bijna onbestaan .
.....

+ik denk dat ze nog niet konden vergeten dat cabaon de vandalen een les gaf, en dat de imazighen ook romeinse keizers waren, en dat ze niet gemakkelijk te verslaan waren , ze  vergeten ook niet dat hannibal met een hoop imazighen soldaten hen een les in hun huis gaf.
ze vergeten ook niet dat de amazigh tarik ibn ziyad en zij imazighen leger een les voor hen gaf.
ze vergeten ook de lessen van almoravieden en de almohaden en de nederlaag van wadi ad'dhahab niet...

deze lessen zijn nog levend in het onderbewust van de westers. ze weten dat het gevaar en het pijn van de imazighen meer pijndoenend dan die van de arabieren.

(de arabieren hebben bijna niets gedaan voor de westers zelfs werd samengewerkt tussen de westers (byzentiers ) en de arabieren om dihya te verslaan).
---------------------------------------------------------

deze opmerkingen lijken anti-westeres te zijn, maar ik heb niets verzonnen , google staat openbaar voor iedereen.
zoek naar de cultuur van de iumazighen en vertel me wat jij er in zou vinden:
een kwart: is vergriekt en de tweede is geromeiniseerd en de derde is gefinicieerd en de vierde kwart is gearabiseerd.
maar als jij zou zeggen dat ze imazighen waren , dan beginnen ze objectief en serieux en deskundigen te worden , en nauwkeurig. zoals (macrinus was mogelijk een amazigh geen fenicier) deze zin is onvoorspelbaar pro-amazigh.

------------------------
we zijn naief als we zouden denken dat ze van ons houden. en tenminste kunnen we onszelf als arabieren beschouwen als het moet.

maar dit betekent absoluut niet dat we arabieren moeten worden. de meeste imazighen zijn arabieren geworden , omdat ze onwetend en er niet bewust van waren, dat een amazigh geen arabier is, ook met de vorige historische feiten is het normaal zo'n geweldige aantal te veraabiseren.
de cultuur is geen andere , we zijn de cultuur, we moeten het zelf behouden, want zo behouwden we ons zelf. anders zal de toekomstige geschiednis deze onverantwoordelijkheid genadeloos veroordelen.

maar we kunnen er trots op zijn, dat we ons tamazight 10000 jaar konden behouden. de romeinen en de feniciers en de oude grieken zijn niet meer maar de imazighen wel.

(sorry voor de taalfouten en het kromme nederlands)


Aqsil

#62

Citeernaar mijn bescheiden mening is het verwesteren het ergste. waarom?

1. Westerlingen zijn degenen die de bas zijn in Marokko
2. Westerlingen zijn degenen die Tamazight in Marokko verbieden.
3. verder gan ik hier niet in herhalen. je kunt zelf het lijst invullen!

AFRA

#63

Citeer1. Westerlingen zijn degenen die de bas zijn in Marokko
2. Westerlingen zijn degenen die Tamazight in Marokko verbieden.
3. verder gan ik hier niet in herhalen. je kunt zelf het lijst invullen!

jij moet dat absoluut niet herhalen.

-1- de meeste marokkanen zijn imazighen.
-2- de huidige marokkanen waren vorige imazighen.
-3-de eerste minister is een amazigh en de vorige eerste minster was een amazigh.
-4- de westerlingen verbieden tamazight waar de absolute meerderheid imazighen zijn. zie belgie en nederland.
-5-als de arabische nationalisten (ze waren toch imazighen dus we hoeven de feiten niet te vervalsen) tamazight willen tegenwerken omwille van hun arabisch dan verdienen ze mijn respect , in tegestelling tot de imazighen die geen enkel respect hebben voor hun tamazight en hiervoor zou ik me moeten schamen ( en iedereen die imazighisch bloed heeft).
-6- er zijn imazighen aan de macht en toch beschouwen tamazight als minachtige taal. zoals een amazigh pliticus die beweerde dat tamazight geen taal en geen dialect is.
-7- ahardan de amazigh minister gebruikt nooit de term tamazight , maar albarbariya.
-8-wij als machteloze groep verdienen extra aandacht van de buitenlandse landen maar dat doen ze niet.
(ik vind hun literatuur erger dan de arabische literatuur).
-9- de imazighen zeggen dat tamazight een joods truc is, om ons als moslims te verdelen , zodat we zwak zouden worden.
( waarom de arabieren niet).
-10- de imazighen wonen omstreeks 40  jaar in nederland en belgie en toch weten de meesten van hen dat tamazight een eigen schrift heeft. maar dat is niet raar, de imazighen weten dat zelf niet.
ik heb een amazigh laten zien hoe tifinagh is , wat zei hij?
: hij beweegde zijn hoofd, hebreeuws , puur hebreeuws maar , niets anders. (hij weet waarschijnlijk zelfs niet hoe hebreeuws is).

......