Wat is erger: verwesteren of Arabisering

Gestart door Samariaan, 26/04/2004 om 17:29:27

ayuda

CiteerIk liet de situatie in de VS doorschemeren, omdat de VS toch het schoolvoorbeeld van vrijheid is voor veel Westerlingen.

Wat ik weet en ik denk de rest van NL ook, is dat LPF grotendeelds gefinanierd werd (of wordt) door vrienden van Pim die in onroerend goed zaten. En je kan je hand er voor in het vuur steken dat als Pim destijds aan de macht was gekomen, dan had hij er wel voor zou zorgen dat hun markt wat gunstiger voor hun wordt.

Ja bluuuuh, die zielige LPF, je ziet waar al die steun van rijkelui ze gebracht heeft, nergens. Met Pim was het net zo hard mis gegaan.
En ik vind de VS helemaal geen democratisch vrij land. Twee partijen die als twee druppels water op elkaar lijken, geen echte keus. En media die puin op de mensen loslaten.

Inuit

CiteerAls je een betere woord voor me hebt om het systeem in het westen aan te duiden, zal ik "democratie" uit mijn woordenboek verwijderen ;)
die heb ik dan ook voor je, schijn-democratie.
dus ik verwacht van je dat als democratie in het westeb ter sprake komt dat je hebt over schijn-democratie i.p.v. democratie ;-)

Inuit

CiteerJa bluuuuh, die zielige LPF, je ziet waar al die steun van rijkelui ze gebracht heeft, nergens. Met Pim was het net zo hard mis gegaan.
En ik vind de VS helemaal geen democratisch vrij land. Twee partijen die als twee druppels water op elkaar lijken, geen echte keus. En media die puin op de mensen loslaten.

dan zijn we het op die punten eens

Yugurthen

VERWESTEREN is in mijn oog veel slechter dan arabisering. want verwestering is niets meer dan christendom. en kapitalisme en de westerse wereld doet helemaal niet aan de armoede en houd alleen maar bezig met rijk en machtig worden. of ze menselijk zijn weet ik niet. Maar ze denken dat ze suprieur zijn tegen andere culturen of volkeren.

Idir

Citeerdie heb ik dan ook voor je, schijn-democratie.
dus ik verwacht van je dat als democratie in het westeb ter sprake komt dat je hebt over schijn-democratie i.p.v. democratie ;-)

Dan zou je voor alles schijn kunnen zetten..schijn-moslims, schijn-tolerantie.... Want uiteindelijk is niets puur!! ;)

Inuit

CiteerDan zou je voor alles schijn kunnen zetten..schijn-moslims, schijn-tolerantie.... Want uiteindelijk is niets puur!! ;)
Bij de Islaam moet je het onderscheid maken tussen de Islaam zelf en de mensen die zeggen moslim te zijn. Als je de mensen die zeggen moslim te zijn, maar verre van wat de Islaam zegt handelen en ook niet proberen om dit te verbeteren, schijn-moslims wilt noemen, dan zeg ik, fine by me! ;-)
Wat betreft tolerantie en alle andere zaken (ook democratie) geldt hetzelfde.

Idir

CiteerBij de Islaam moet je het onderscheid maken tussen de Islaam zelf en de mensen die zeggen moslim te zijn. Als je de mensen die zeggen moslim te zijn, maar verre van wat de Islaam zegt handelen en ook niet proberen om dit te verbeteren, schijn-moslims wilt noemen, dan zeg ik, fine by me! ;-)
Wat betreft tolerantie en alle andere zaken (ook democratie) geldt hetzelfde.

Op papier is alles leuk en aardig ;)

Inuit

CiteerOp papier is alles leuk en aardig ;)
En als je het niet naleeft dan komt er in de praktijk niets van terrecht.

trik

volgens mij kan men niet vewachten dat het westen arabiseerd.
wel kunnen we een multiculturele samenleving worden.
dat westerlingen denken dat ze allemaal beter zijn is zever.
soms hebben westerlingen hetzelfde gedacht van islamieten.
daarbij weinig westerlingen zijn echt christelijk en in mijn ogen heeft het christendom in het verleden inderdaad al heel wat slecht gedaan.(zoals heel wat godsdiensten)
vandaar wil ik dus geen christen meer zijn.
ik kies er wel voor gelovig te zijn maar dan niet in een wereldgodsdienst.
daarbij zeggen dat het christendom slecht is is verkeerd.dan maak je dezlefde fout als sommige christenen over de islam doen.
geen enkele godsdienst is in weze slecht want elke godsdienst wil het beste uit mensen halen.
mensen bepractiseren hun godsdienst gewoon vaak fout.

Aqsil

Ik zou beide nooit doen. Maar Arabiseren betekent pe defenitie dat je het rechten van imazighen in hun land ontneemt. Hoe groter het aantal Aranieren, hoe slechter de situatie van Imazighen.

Samariaan

CiteerIk zou beide nooit doen. Maar Arabiseren betekent pe defenitie dat je het rechten van imazighen in hun land ontneemt. Hoe groter het aantal Aranieren, hoe slechter de situatie van Imazighen.

Hulk hoe definieer je dan arabisering precies?

Aqsil

CiteerHulk hoe definieer je dan arabisering precies?
Arabiseren: Je verlaat je eigen taal, cultuur en identiteit en je kiest voor die uit het Arabische schiereiland.
Dit betekent het stijgen van het aantal Arabieren in Noord Afrika en dalen van het aantal Imazighen. In de loopt van de jaren betekent dit dat Imazighen zullen verdwijnen zoals ze verdween zijn  in Mauritanië en Libië.
Arabiseren betekent dus een eind maken aan Imazighen in hun historische land.

ataynahnah

Mlieh sha skoershi?

Wat denk je van allebei?
Ze zijn allebei erg, wanneer er van je wordt verwacht om je ID op te geven.

Alleen het arabisch is mij opgedrongen.
die westerse shit wordt nu ook langzamerhand opgedrongen, maar daar heb je nog wat te zeggen.

Dus ik denk dat je met het westerse gedoe beter af bent.

Theweni netta.

allasian

CiteerVaak wordt hier gepraat over het gevaar van de Arabisering, heeft verwestelijking niet veel meer ellende veroorzaakt in de Amazigh gemeenschap/cultuur?
Een  ARTISTA die plukt overal de vruchten van af.Dus is je plukt alleen de positieve dingen van de arabische beschaving en de westerse beschaving.
En voor de rest blijft een ARTISTA gewoon zichzelf.

ataynahnah

CiteerEen  ARTISTA die plukt overal de vruchten van af.Dus is je plukt alleen de positieve dingen van de arabische beschaving en de westerse beschaving.
En voor de rest blijft een ARTISTA gewoon zichzelf.

Sorry dat ik jou moet verbeteren, maar ik zie het anders.

Een ARTISTA laat anderen van zijn cultuur meeplukken.
Wij hebben een rijke cultuur en een hele grote beschaving.
Welke beschaving heeft 2 talen? een taal voor baby's(foefoe)+ een taal voor grote mensen(thimessi)?
En dit is dan een klein voorbeeldje.

Het is alleen hoe je tegen je cultuur aankijkt.

Onze cultuur is goed genoeg, en we hoeven ons geen dingen van andere cultuur op te laten dringen.