Wat is erger: verwesteren of Arabisering

Gestart door Samariaan, 26/04/2004 om 17:29:27

ayuda

Sinds wanneer is muziek tamelijk onbelangrijk?
De muziek van een volk is een drager van cultuur en geschiedenis, van saamhorigheid en identiteit.

Denk maar aan die arme zwarten die hun drums moesten inleveren en bij een orgel psalmen moesten gaan zingen.
En dan nog in belachelijke westerse kleding (ook niet onbelangrijk)

Samariaan

#16

CiteerSinds wanneer is muziek tamelijk onbelangrijk?
De muziek van een volk is een drager van cultuur en geschiedenis, van saamhorigheid en identiteit.

Denk maar aan die arme zwarten die hun drums moesten inleveren en bij een orgel psalmen moesten gaan zingen.
En dan nog in belachelijke westerse kleding (ook niet onbelangrijk)

dit is iets waar mensen zelf voor kiezen wat ze wel of niet maken, en niks wordt opgewongen door de staat. Al die poppie rif muziek is ook allemaal geinspireerd op muziek uit Egypte, libanon, Casa en weet ik allemaal niet.

Wanneer het aankomt op arabisering van de rif, denk ik alleen aan het taalbeleid (wat inderdaad een krachtig wapen is). Verder doen de mensen het hun eigen cultuur aan.

Dora

#17

CiteerHet westen heeft mij nooit in Tifinagh te schrijven, mijn geschiedenis vervalst, gevangen gezet omdat ik een amazigh ben en voor mijn cultuur opkom..... moet ik doorgaan?
nou jongen dat doen ze wel degelijk >> denk aan de integratie/assimelatie kwestie

Inuit

#18

CiteerHet westen heeft mij nooit verboden om in Tifinagh te schrijven, mijn geschiedenis vervalst, gevangen gezet omdat ik een amazigh ben en voor mijn cultuur opkom..... moet ik doorgaan?
Dat klopt, jij als Amzigh bent voor het Westen ook geen enkel gevaar, sterker nog jij bent een prachtige tool in hun strijd tegen vijand. ;-)

Idir

#19

Citeernou jongen dat doen ze wel degelijk >> denk aan de integratie/assimelatie kwestie

Daar heb ik geen last van... voordeel is dat dit een democratie is en zolang in me aan de wet houd is er niks aan het handje;)

Idir

#20

CiteerDat klopt, jij als Amzigh bent voor het Westen ook geen enkel gevaar, sterker nog jij bent een prachtige tool in hun strijd tegen vijand. ;-)

Als jij persoonlijk de vaijand van het westen bent bestrijd ik je met alle plezier.. ;)

ayuda

#21

CiteerWanneer het aankomt op arabisering van de rif, denk ik alleen aan het taalbeleid (wat inderdaad een krachtig wapen is). Verder doen de mensen het hun eigen cultuur aan.


Ik wilde alleen maar even zeggen dat muziek belangrijk is.
Hangt ook samen met de taal, als je die kapot maakt, kan ook de oude muziek in de eigen taal niet meer  gezongen worden. Dan verlies je een heel stuk historie dat in muziek werd doorgegeven.

Samariaan

#22

CiteerDaar heb ik geen last van... voordeel is dat dit een democratie is en zolang in me aan de wet houd is er niks aan het handje;)

oftwel je neemt jezelf in de maling, schult geven aan de arabieren, en in de tussentijd vernederlandsen?


Idir

#23

Citeeroftwel je neemt jezelf in de maling, schult geven aan de arabieren, en in de tussentijd vernederlandsen?



Ik ben Amazigh (vrije man) en daar ben ik trots op. Wat versta jij onder Vernederlandsing??

Dora

#24

CiteerDaar heb ik geen last van... voordeel is dat dit een democratie is en zolang in me aan de wet houd is er niks aan het handje;)
hahahahaha..democratie..ik vind dat zo'n grappig woordje..

bestaat dat eigenlijk wel??

Inuit

#25

CiteerAls jij persoonlijk de vaijand van het westen bent bestrijd ik je met alle plezier.. ;)
Ik zie het Westen absoluut niet als vijand, ik denk dat het Westen mij, vanwege mijn geloof, als vijand ziet.
En als je mij daarom zou willen bestrijden, zou ik zeggen be my guest. Al zou gehele wereld mij bestrijden, dan nog zou ik mijn geloof niet laten vallen.

Inuit

#26

CiteerDaar heb ik geen last van... voordeel is dat dit een democratie is en zolang in me aan de wet houd is er niks aan het handje;)
Democratie? In het Westen heerst een schijn-democratie beste jongen, dus trap niet in mooie termen als vrijheid, democratie  etc.

ayuda

#27
Wat is de definitie van schijn-democratie?

Wat stel je voor? Referenda?

Inuit

CiteerWat is de definitie van schijn-democratie?

Wat stel je voor? Referenda?
Bij democratie denk ik aan veel inspraak voor het volk en daarmee bedoel ik niet eens per 4 jaar, nadat je zowat gehersenspoeld bent door campanges een kruisje te mogen zetten.
Als voorbeeld neem ik het Islamitische systeem: De burgers hebben het recht om hun leider ieder moment af te zetten indien hij in overtreding met de wetten van God regeert (en zoals de gelovigen weten, is er niets rechtvaardiger dan de wetten van God). Dat noem ik democratie, ik kan de leider namelijk op iedere overtreding die hij met opzet begaat, afrekenen.

Inuit

#29

Citeeroftwel je neemt jezelf in de maling, schult geven aan de arabieren, en in de tussentijd vernederlandsen?


Ouallah-illa