Hoofdmenu

x

Gestart door Ahraifi, 16/08/2004 om 18:06:01

Ahraifi

x
x

Ad Yiri

Ouders moeten eerlijker wezen tussen de kinderen, niet tegen de ene zeggen dat iets niet mag en van de andere alles accepteren en het maar goed vinden. Hiermee bedoel ik dus ook dat ze beter moeten nadenken over hoe ze geen onderscheid kunnen maken tussen jongens en meisjes.

Uiteindelijk kun je denk ik geen perfecte ouder zijn, iedereen maakt fouten en het kan altijd beter, je moet wel van begin af aan duidelijke regels hebben die je ook verstelt naarmate de kinderen ouder worden (bv bedtijd).

En aangezien het ouderschap al moeilijk genoeg is moet je het je ouders niet al te kwalijk nemen als ze verkeerde beslissingen hebben genomen voor je in het verleden...

...en het positieve van fouten maken is: uiteindelijk leer je er (als het goed is) van!

allasian

Onze ouders waren meelopers van de marokkaanse gemeenschap, vind ik.
Zij waren constant in een soort competitie en ze vonden reputatie heel belangrijk.Daar wordt je ook mee besmet.

Wij hebben ook geleerd om schijt te hebben aan wat de mensen over je denken.Zij niet,zij kunnen dat niet.

Volgens mij is dat overal zo,in elk land.

Dora

:)

Dora

Citaat van: lopende_lach op 16/08/2004 om 19:29:32
Citaat van: allasian op 16/08/2004 om 18:30:27

Wij hebben ook geleerd om schijt te hebben aan wat de mensen over je denken.Zij niet,zij kunnen dat niet.

precies hier ben ik het helemaal mee eens > wat heb ik een hekel aan dat zogenaamde familie eer. wij hebben een aantal mensen helaas onder ons die over je zullen praten hoe dan ook > ze zoeken altijd wel een zwakke punt en daar proberen ze je mee onderuit te halen. dit moeten wij als volgende generatie echt zien kwijt te raken. ik vind dat het jou leven is en niet dat van de familie. ieder dient zijn eigen keuzes in te maken en verantwoordelijk te zijn over eigen daden.

maar goed > mijn ouders hebben ons alhamdoellah perfect opgevoed. allen zijn we gestudeerd en optimisiten. we zijn heel geliefd bij mensen en we hebben altijd van pa geleerd om beleefd te zijn..daar hamert hij keer op keer op...pa was altijd aan ons zijde tijdens onze studie..altijd heb je je huiswerk gemaakt > laat je rapport zien enz enz..

maar ondanks alles zitten er inderdaad nog verbeter puntjes > zo is het inderdaad de gelijkheid tussen meisje en jongen. ook vind ik dat ze meer hun kinderen fouten mogen laten maken, ze zijn zo bang dat er iets misgaat dat ze altijd het laatste woord willen hebben > en als je toch bij je mening blijft dan zeggen ze : ewa a3a chem (maar vaak is dit dan met toon van ik ben het er niet mee eens)..fouten maken mag als je er maar van leert....

sraam L_L

Samariaan

Citaat van: lopende_lach op 16/08/2004 om 19:30:05

precies hier ben ik het helemaal mee eens > wat heb ik een hekel aan dat zogenaamde familie eer. wij hebben een aantal mensen helaas onder ons die over je zullen praten hoe dan ook > ze zoeken altijd wel een zwakke punt en daar proberen ze je mee onderuit te halen. dit moeten wij als volgende generatie echt zien kwijt te raken. ik vind dat het jou leven is en niet dat van de familie. ieder dient zijn eigen keuzes in te maken en verantwoordelijk te zijn over eigen daden.

maar goed > mijn ouders hebben ons alhamdoellah perfect opgevoed. allen zijn we gestudeerd en optimisiten. we zijn heel geliefd bij mensen en we hebben altijd van pa geleerd om beleefd te zijn..daar hamert hij keer op keer op...pa was altijd aan ons zijde tijdens onze studie..altijd heb je je huiswerk gemaakt > laat je rapport zien enz enz..

maar ondanks alles zitten er inderdaad nog verbeter puntjes > zo is het inderdaad de gelijkheid tussen meisje en jongen. ook vind ik dat ze meer hun kinderen fouten mogen laten maken, ze zijn zo bang dat er iets misgaat dat ze altijd het laatste woord willen hebben > en als je toch bij je mening blijft dan zeggen ze : ewa a3a chem (maar vaak is dit dan met toon van ik ben het er niet mee eens)..fouten maken mag als je er maar van leert....

sraam L_L

Jij was zeker ook een van die kinderen die altijd appels naar juffen meebracht enzo ;)
Mijn ouders hebben veel fouten gemaakt en ik kan niet wachten om die recht te trekken (hoe ik mijn kinderen ga opvoeden insaAllah).

Maar ik heb in dat opzicht makkelijk praten, toen zij hier aankwamen wisten ze niet hoe en wat, en ze namen ook van veel dingen automatisch aan dat we dat zouden weten. In marokko wordt je letterlijk en figuurlijk opgevoed door het hele dorp, hier in Europa ligt alle last bij de ouders, en alle info moet van hun komen.

Dora

nou nee > ik was juist 1 van die kinderen die het cakje van de meester kreeg die hij van kinderen kreeg die uitdeelden als ze jarig waren. als we pauze hadden kreeg ik het koekje maar dan moest ik het wel tegen niemand zeggen :)....ik was altijd heel close met mijn leerkrachten vanaf de basisschool al..

Samariaan

Citaat van: lopende_lach op 18/08/2004 om 18:54:18
nou nee > ik was juist 1 van die kinderen die het cakje van de meester kreeg die hij van kinderen kreeg die uitdeelden als ze jarig waren. als we pauze hadden kreeg ik het koekje maar dan moest ik het wel tegen niemand zeggen :)....ik was altijd heel close met mijn leerkrachten vanaf de basisschool al..

iiiiiiiiiiieuwwwk!

Dora

Fikria

Weet je wat meestal het geval is..... De meeste ouders zijn van de generatie 'gastarbeiders'. Ze hebben bijna geen opvoeding meegekregen. Ze werden op jonge leeftijd al naar het buitenland gebracht. Dan kan je ze het toch niet kwalijk nemen dat ze soms niet weten wat ze doen. Gelukkig heb ik daar absoluut geen last van en ben ik juist trots op ze!! Mijn ouders hadden het niet beter kunnen doen. (denk ik)

himito

Precies,zij hebben er alles uit gehaald wat er in zat.Ze hebben ons elke kans gegeven om te studeren/werken e.d Nu moeten wij wat terug doen voor hen.Ik zal voor hen zorgen tot hun dood of ik moet eerder sterven.

Aqsil

Omdat iedereen in Nederland over de Marokkanen klaagt, is de opvoeding van de Marokkaanse ouders slecht.
Ik heb het hier niet over mijn ouders of over je ouders, maar over het algemeen.

Daqz

Citaat van: Hulk op 24/08/2004 om 22:07:36
Omdat iedereen in Nederland over de Marokkanen klaagt, is de opvoeding van de Marokkaanse ouders slecht.
Ik heb het hier niet over mijn ouders of over je ouders, maar over het algemeen.

Over wiens ouders heb je t dan..  de ouders van de mensen die deze site niet bezoeken?
Das onzin...  de personen die de 'verkeerde' richting zijn opgegaan, hebben dat aan zichzelf te danken en niet aan hun ouders...
Uitzondering kan altijd aanwezig zijn.

Aqsil

Ik heb het over de ouders van de kinderen die de media halen. over de ouders van de kinderen die de Joden en Homo's uitschelden.

Daqz