Het wordt steeds gekker.....

Gestart door Idir, 25/03/2004 om 06:42:36

Idir

Bron: www.nu.nl
Direct-link: http://www.nu.nl/news.jsp?n=297483&c=23


'Zwakbegaafde tiener kreeg 20 euro voor zelfmoordaanslag'

Uitgegeven: 24 maart 2004 23:22
Laatst gewijzigd: 25 maart 2004 00:36

TEL AVIV/NABLUS - Israëlische militairen hebben woensdag een 14-jarige geestelijk gehandicapte jongen aangehouden die een gordel met explosieven droeg om een zelfmoordaanslag te plegen. De Palestijnse jongen werd aangehouden bij de controlepost Hawara bij Nablus op de Westelijke Jordaanoever, meldden de Israëlische strijdkrachten.

Hij zou op de militairen zijn afgerend en hebben geprobeerd de explosieven te laten ontploffen. De jongen kreeg van een op afstand bediende robot een schaar aangereikt, waarmee hij zich van de gordel kon bevrijden. Soldaten zeiden dat de jongen 20 euro zou hebben gekregen om de aanslag te plegen.

Kinderen

Volgens de Israëlische regering schakelen Palestijnse groeperingen steeds vaker kinderen in voor hun strijd. Palestijnse politici hebben dat herhaaldelijk ontkend. Nog geen twee weken geleden was een 12-jarige Palestijnse jongen aangehouden die explosieven smokkelde.

Masja

#1
misleidende propaganda v.d. kant v. israelieten om de palestijnen nog meer de grond in te drukken....?
waren de duitsers in WW 2 ook goed in, maar dan gericht tegen de joden in dat geval....tsjonge tsjonge zeg, hoe doorzichtig!

Idir

Die â,¬ 20 vind ik ook overdreven..... maar verder kan het wel kloppen!! Ik bedoel; iemand die bij volle verstand is krijgen ze niet zover om zichzelf op te blazen. Maar goed als het verhaal echtwaar is zou ik eigenlijk wel beelden van willen zien....

Zolang de mens er baat bij heeft zal er propaganda zijn en dat geldt voor alle partijen ;)


Idir

#3

Masja... ik ben wel overtuigd ik heb die beelden op het NOS-journaal gezien... echt triest gewoon. Kijk anders de herhaling van het Journaal van 20:00 uur, deze wordt om 00:45 uur vannacht op NED-2 herhaald.

Groeten,
I.

Inuit

#4

CiteerMasja... ik ben wel overtuigd ik heb die beelden op het NOS-journaal gezien... echt triest gewoon. Kijk anders de herhaling van het Journaal van 20:00 uur, deze wordt om 00:45 uur vannacht op NED-2 herhaald.

Groeten,
I.
Waarvan ben je overtuigd dan?

soemisha

#5
waar ik tegen ben is dat ze hiervoor kinderen inzetten > en dan met name gehandicapte jongeren!!! > volgens mij kun je deze groep niet als moejahiddien zien omdat zij zich niet bewust zijn van waar ze mee bezig zijn > en dan omkoping van 20 euro?? wat is dat voor iets belachelijks > wat heeft hij aan 20 euro als hij zichzelf de dood injaagt???

soemisha

#6
ik zie dit als moord ( voor de mensen die hem dit wijs hebben gemaakt) en zelfmoord (voor de kinderen) > en allebei is haram in de islam>>>>>>>allah jehdie maglak!!!

Idir

Tuurlijk is dit moord de zogenaamde strijders zaaien alleen maar dood en verderf, zelfs (zwakbegaafde) kinderen worden hiervoor misbruikt.... schandalig gewoon.

(Ik wist trouwens niet dat je in de hemel met â,¬-tjes kon betalen, ben vanuitgegaan dat het een Europees betaalmiddel was ;))

soemisha

hoezo?? wil je zeggen dat de hemel niet tot europa behoort?? :).....

Idir

#9

CiteerWaarvan ben je overtuigd dan?

Voor mij is er bewijs geleverd dat er inderdaad een kind is gebruikt voor zo'n actie en dat het dus geen propaganda is zoals Masja zei!!

Idir

#10

Citeerhoezo?? wil je zeggen dat de hemel niet tot europa behoort?? :).....

Nog niet ;)

soemisha

#11

CiteerNog niet ;)
wat bedoelen ze dan met hemel op aarde???

Masja

#12
hemel op aarde kan ik me nauwelijks voorstellen, is niet mogelijk, lijkt mij, ik vermoed dat ons leven op aarde een leerschool is, dan wel een harde soms, maar ja, zal wel ergens goed voor zijn

Masja

#13

CiteerMasja... ik ben wel overtuigd ik heb die beelden op het NOS-journaal gezien... echt triest gewoon. Kijk anders de herhaling van het Journaal van 20:00 uur, deze wordt om 00:45 uur vannacht op NED-2 herhaald.

Groeten,
I.

de informatie v.d. propaganda had ik uit z.g. betrouwbare bron, maar geen objektieve bron, de rest kan je raden..

maarre....ik zeg altijd: je weet maar nooit

Idir

#14

Lieve schat, als je had gekeken dan had je ook de moeder en de zus gezien die aan het woord waren.... Wat versta je onder objectiviteit???

Citeerde informatie v.d. propaganda had ik uit z.g. betrouwbare bron, maar geen objektieve bron, de rest kan je raden..

maarre....ik zeg altijd: je weet maar nooit