de arabisten en het tamazight verloochenen

Gestart door AFRA, 02/05/2004 om 14:45:11

AFRA

de imazighen waren altijd pro-tamazight , totdat de arabisten de godsdienst gebruikten om het tamazight als atheisme te beschouwen.

de algerijnen en de imazighen van marokko willen voor hun tamazight opkomen , maar de arabisten , bestreden tamazight een allochtonen uitvinding is.

volgens de arabisten worden de imazighensactivisten als westerse inhuurders door te beweren dat ze dat doen om de bloei en de groei van de arabieren tegen te houden, zoals:

*de westers willen niet dat de arabieren belangrijke streken niet hebben , zoals de atlantische oceam.
*de westers willen niet dat arabisch sterk wordt tegen de westerse talen.
*de westers willen de imazighen onder hun cotrole om hen te bezetten.
*de westers zijn anti-islamieten , en daarom willen ze de imazighen verwesteren, en zo zullen ze geen moslims meer zijn.
...

dat wordt er beweerd door hen, maar is dat waar?

*de arabisten beweren dat latijns schrift pro-westers en vervolgens is dat betrokken tot westerse samenzwering.
*** waarom leren de marokkanen al lange jaren frans en engels in de scholen en toch hebben ze ze niet tegengewerkt zolang ze westerse talen zijn.
***waarom erkennen ze de westerse talen en tamazight niet.
*** waarom zien we westerse films en westerse ondertiteling maar tamazightsfilms niet.
***waarom horen we vaak de westerse muzieken in de arabische media en het tamazightsmuziek niet.

ze beweren dat de westers de imazighen gebruiken om de arabieren en de islam tegen te houden . maar de geschiedenis stelt de tegenstelling vast.

*** de arabieren hebben met westers samen gewerkt om dihya tegen te houden.
***de arabieren hebben met de westers samengerkt toen de almoravieden naar hen gingen redden.
*** de arabieren hebben samengewerkt met de westers toen de almohaden de islam gingen redden.
*** de arabieren hebben met de westers samengewerkt om de ottomanen te verslaan.
...

verder zijn de bekendste oorolgen tegen de islamieten en de westers , waren door geen arabieren uitgevoerd. zoals:

de moren staken naar spanje om de silam te verspreiden, maar de arabieren beschouwen ze als arabieren.

slah addin al'ayyoubi kon de westers tegenhouden en hij was geen arabier zoals velen denken.

AFRA

de arabisten beweren dat in het tifinagh schrijven anti-islamitisch is, maar is dat waar?

de koran heeft dat nooit direct gezegd , en wat inderict is , kan gewoon verzonnen zijn. dat zijn toch allemaal goddelijke schriften.

tifinagh is tenminsten een lokaal schrift in tegenstelling tot het arabische schrift , want het arabische schrift dat ze heilig beschouwen is niets behalve aramees schrift.

dus waarom beweren de arabieren dat we pro-westers zijn en de arabieren zijn super islamieten , moeten ze de geschiedenis niet nakijken??
oftewel moeten we (de imazighen en de gearabiseerde imazighen )niet ons beschuldigen omdat we blind de arabisten geloven?
want de arabisten zijn de enigen die ons geb ruiken om het westen tegen te werken en hun taal en hun beweerd schrift te verspreiden ,door onze taal en schrift en cultuur te vermoorden.

Yugurthen

volgens mij waren dat de arabisten die de amazighen bang waren. wij imazighen hebben hannibal en vele grote leiders op de aarde gemaakt en de arabieren war5en bang dat wij sterk zijn tegen over de arabieren dus zij schakelen de westerse hulp in.

AFRA

http://www.annahjaddimocrati.org/pages/amazigh/arabe_amazigh.htm

dit gaat tamelijk over het het probleem van het amazighisme en de arabieren.

(ik heb het nog niet gelezen)

E3ber_Tastite

Dat is arabisch, en ik begrijp geen arabisch. Kan iemand het vertalen

AFRA

CiteerDat is arabisch, en ik begrijp geen arabisch. Kan iemand het vertalen

aah, de schrijver is een pro-amazigh als hij geen amazigh is.

ik zal het later lezen , en ik zal jou de beste zinnen vertalen als er goedec zinnen. anders geeft ik jou er een overzicht oevr.

E3ber_Tastite

oke thanx

AFRA

CiteerDat is arabisch, en ik begrijp geen arabisch. Kan iemand het vertalen

jammer genoeg vind ik er niets speciaal te vertalen.

hij spreekt over de politiek van de arabisten tegen de imazighen in de drie landen :tunisie en algerije en marokko .
hij benadrukt dat de arabisten de rechten van de imazighen onderdrukten.
hij benadrukt dat er geen democratie en rechtvaardiheid zonder de imazighische identiteit te erkennen.
hij benadrukt dat de meeste bewoneres van die drie landen imazighen en gearabiseerde imazighen zijn.
hij benadrukt dat de cultuur in die drie landen imazighisch in het algemeen.

...
 (dat weet iedereen, het nieuwe is dat hij genoeg moedig om dat te benadrukken op een stille manier)