Arabisch is een rijk taal

Gestart door Aqsil, 12/08/2004 om 14:35:00

himito

Citaat van: mkorchi op 22/09/2004 om 12:40:58
Citaat van: Ahraifi op 16/08/2004 om 18:19:42
Ik persoonlijk vind dhmazicht een sterke,onverwoestbare taal,na 1300 jaar is onze taal nog springlevend en dat zonder dat ie geschreven werd voor eeuwen en eeuwen...

Noem je Tamazight levend?? Waar leeft Tamazight, alleen in paar steden in Marokko en Afrika...  De rest van de wereld heeft nooit van Tamazight gehoord...1300 jaar en is het nog niet bekend!!!! De meeste talen waren in 200 jaar of minder heel bekend en worden geschreven... Voor Tamazight heb je nog zo'n 2000 jaar om leven te worden...jullie praten maar, jullie doen niks voor je taal... Onwerp een website over je taal, en probeer met je vrinden en andere mensen een krant bijvoorbeeld in Tamazight te hebben... Meeste mensen hier praten veel en doen weinig...

Salaam alaeikom
Tamazight is zo orgineel omdat een kleine groep het spreekt,waarom moet de hele wereld het spreken?Sommige van ons zijn in dat opzicht tweetalig(marokkaans)Arabieren kunnen dat niet zeggen!!!!

mkorchi

Citaat van: himito op 22/09/2004 om 12:45:40
Ik persoonlijk vind dhmazicht een sterke,onverwoestbare taal,na 1300 jaar is onze taal nog springlevend en dat zonder dat ie geschreven werd voor eeuwen en eeuwen...

Noem je Tamazight levend?? Waar leeft Tamazight, alleen in paar steden in Marokko en Afrika...  De rest van de wereld heeft nooit van Tamazight gehoord...1300 jaar en is het nog niet bekend!!!! De meeste talen waren in 200 jaar of minder heel bekend en worden geschreven... Voor Tamazight heb je nog zo'n 2000 jaar om leven te worden...jullie praten maar, jullie doen niks voor je taal... Onwerp een website over je taal, en probeer met je vrinden en andere mensen een krant bijvoorbeeld in Tamazight te hebben... Meeste mensen hier praten veel en doen weinig...

Salaam alaeikom
Tamazight is zo orgineel omdat een kleine groep het spreekt,waarom moet de hele wereld het spreken?Sommige van ons zijn in dat opzicht tweetalig(marokkaans)Arabieren kunnen dat niet zeggen!!!!

Ik heb ook niet gezegd dat de wereld het moet spreken, ik zei dat Tamazight niet bekend is, en dat is jullie rol, jullie moeten dat doen, de wereld moet weten dat er een groep bestaat en die heten Amazigh... Is ook heel leuk als Tamazight in de Universiteiten wordt gegeven... in UVA bijv..

Matoub

Ik ben er trots op dat ik richting arbie bid. ik ben er trots op dat de arabieren vereer. ik ben er trots op dat ik arabisch ophemel. ik ben er trots op dat me niet amazigh noem. ja, ik noem mijn voorouders barbaren. en ik ben er ook trots op dat ik ze verraad, en ook trots op dat ik dat ze zwart maak ten opzichte van de arabieren.

laat me richting arabie bidden ! laat me de arabieren en arabisch vereeren ! laat me een verradende afstammeling zijn!

hopelijk was ik een arabier, dan had ik al deze minderwaardigheid niet moeten dragen, dan moest ik helemaal niet mijn voorouders minderwaardig beschouwen.

Laat me er de vraag over vergeten waarom is tamazight zo onbkend is, Want het antwoord is : ik heb niets voor mijn taal gedaan, ik bidde het arabisch aan, Maar ik was nooit eervol genoeg  ,zoals de Britten, om me volwaardig genoeg te beschouwen, en om  minder schandalig voor mijn voorouders te zijn.

Laat me deze vraag negeren, want ik zal ontdekken dat ik een schande ben voor mijn voorouders.

ik ga even wijn drinken, en de koran lezen, en richting arabia bidden, zo voel ik me weer onschuldig.

MBTiza

Citaat van: mkorchi op 22/09/2004 om 13:03:01
Citaat van: himito op 22/09/2004 om 12:45:40

Salaam alaeikom

Ik heb ook niet gezegd dat de wereld het moet spreken, ik zei dat Tamazight niet bekend is, en dat is jullie rol, jullie moeten dat doen, de wereld moet weten dat er een groep bestaat en die heten Amazigh... Is ook heel leuk als Tamazight in de Universiteiten wordt gegeven... in UVA bijv..

Ga effe je moeder vervelen ofzo man, geouwehoer van jou zit niemand op te wachten.

mkorchi

Allah ismeh, itakki allah broeder... Wist je niet dat een goede woord "sadaka" is. wat denk je dan van een slechte woord??

Matoub

Citaat van: mkorchi op 22/09/2004 om 19:10:44
Allah ismeh, itakki allah broeder... Wist je niet dat een goede woord "sadaka" is. wat denk je dan van een slechte woord??

half sadaqa :)

MBTiza

Citaat van: mkorchi op 22/09/2004 om 19:10:44

ik begrijp je niet, dat geouwehoer van jou zit gewoon niemand op te wachten dus opzouten

athsaynou

Het Tmazight is een rijke taal je hebt verschillende benamingen voor iets en je hebt verschillende dialecten. Wat wil je nog meer?