de egyptenaren en het arabisme

Gestart door AFRA, 10/05/2004 om 22:25:35

AFRA

kan er iemand me vertellen over de egyptenaren?

ik volg de politiek niet, maar af en toe hoor ik dat de egyptenaren het arabische identiteit weigeren en ze streven hun verloren identiteit terug te hebben.


AFRA

#1
het zou een prachtig idee zijn als de gearabiseerde imazighen in marokko de arabische identiteit zouden willen ontnemen , en weer naar de armen van het tamazight te bekeren.

E3ber_Tastite

#2

Citeerhet zou een prachtig idee zijn als de gearabiseerde imazighen in marokko de arabische identiteit zouden willen ontnemen , en weer naar de armen van het tamazight te bekeren.


Ik zie dat niet zo snel gebeuren, vandaag had mijn broer nog een discussie met een jablie en een ariffi die opgegroeid is in Meknes. Ik wist niet eens dat mijn broer geinteresseerd was in het Amazigh-problematiek, maar hij verdedigde zijn standpunt ongelooflijk fel. Namelijk dat de imazighen en voornamelijk Arif gediscrimneerd wordt door de Marokkaanse regering. De jebli hield vol, dat er in marokko vrijheid was, en dat de berbers ook in vrijheid leven ( terwijl dat niet zo is ). Maar wat zei die Riffi, hij zei ' Dat Imazighen net als lizandia (indianen) zijn '. Mijn broer antwoorde met ( dus jou vader en moeder zijn ook lizandia). Die Ariffi, werd zo rood als een tomaat, en had gelijk niets meer te zeggen.

Wat ik hiermee wil zeggen, is dat de Imazighen meer tegenstand van hun mede-imazighen zullen hebben dan van de verarabiseerde Amazigh.

Add wenni netta,

AFRA

#3
azul,

ik geloof dat de groep nog ingewikkelder is.