onderwerping of tolerrantie

Gestart door Matoub, 10/08/2004 om 21:02:48

Dora

en dus happy ending??????

je theorie is nog slapper dan een natte vaatdoekje...

wat gebeurd er als we het omdraaien??...dat wij de verarabiseerde imazighen weer pro amazigh maken??..uiteindelijk zijn het toch je roots waar je terug op valt nietwaar??...

Ahraifi

Never argue with an idiot first he will drag you to his level and after that he will finish you with his advanced idiotness.

Dit heb ik eerder tegen aghzayfu gezegd maar het slaat ook op jou.

Inuit

Citaat van: Ahraifi op 11/08/2004 om 18:51:33
Never argue with an idiot first he will drag you to his level and after that he will finish you with his advanced idiotness.
Het is:
Never argue with an idiot, he will drag you down to his level and then beat you on experience!

Maar hij is echt goed! ;-)

Matoub

Citaat van: lopende_lach op 11/08/2004 om 18:51:03
en dus happy ending??????

je theorie is nog slapper dan een natte vaatdoekje...

wat gebeurd er als we het omdraaien??...dat wij de verarabiseerde imazighen weer pro amazigh maken??..uiteindelijk zijn het toch je roots waar je terug op valt nietwaar??...

met alle respect voor U , is dat geen antwoord .

Ahraifi

Citaat van: gebruiker01 op 11/08/2004 om 18:53:04
Het is:
Never argue with an idiot, he will drag you down to his level and then beat you on experience!

Maar hij is echt goed! ;-)
Kwestie van rijkheid van taal,mijn versie telt meer woorden dus ik gebruik de taal op een rijkere manier.Jouw manier van uitleg of niet?

Niet hatelijk bedoeld dus ga niet schelden.

Matoub

Dit heb ik eerder tegen aghzayfu gezegd maar het slaat ook op jou.
okke ahraifi :

yabghi akilo alkala'i illa tadhakiyan , fama yordihi illa an yadjtarra fadhalata ghayrihi .

dat wou ik in het engels zeggen maar ik kan dat niet .

Ahraifi

Dat komt goed uit want ik versta er geen snars van!

imzourenlady

Citaat van: Ahraifi op 11/08/2004 om 18:55:59

Kwestie van rijkheid van taal,mijn versie telt meer woorden dus ik gebruik de taal op een rijkere manier.Jouw manier van uitleg of niet?

Citeer

hoge dunk!

Inuit

Ik merk dat jij nieuw bent op dit forum, anders dan had je deze laatste opmerking niet gemaakt. ;-)

a tawmat, ik kom hier om met andere Imazighen van gedachten te wisselen en niet om mijn opgekropte haatgevoelens en frustraties te verwerken, iets wat sommigen hier helaas wel komen doen.

Ahraifi

Nee ben zeer nederig en bescheiden maar heb een high-volume harddisk tot mijn beschikking.

Dora

Citeer

Citeer
ik veronderstel dat er twee groepen :gearabiseerden en iet-gearabiseerden . de eerste onderdrukt de tweede omdat ze zich gearabiseerd hebben. dus als de tweede zich zou verabiseren dan zou de eerste niemand kunnen onderdrukken .  want ze werden allemaal gearabiseerd .

je wilt dus antwoord > prima!!

even met makkelijke woorden jou beichte analiseren;

verarabiseerde amazigh onderdrukt bewuste amazigh. dus moeten de bewuste imazghen zich ook verarabiseren om niet meer onderdrukt te zijn.

op zich zou dat heel mooi zijn..maar geloof je daarin??..zie je dan niet dat de machthebbers alles in hun we onderdrukken??...hun eigen "soortgenoten"..denk je dat de darija sprekende imazighen in marokko niet onderdrukt zijn??...en de soedaniers??...waarom worden zij onderdrukt..zij spreken ook "arabisch"...machthebbers die in staat zijn hun eigen broer te vermoorden (die dus ook arabische zijn) omdat ze een gevaar zijn in hun ogen.....

denk je echt dat het een oplossing is??..ik denk het niet.

Matoub

Citaat van: Ahraifi op 11/08/2004 om 18:57:21
Dat komt goed uit want ik versta er geen snars van!

de inhoud is wel geruststellend  :) .

Matoub

Citaat van: lopende_lach op 11/08/2004 om 19:00:42

Citeer

Citeer
ik veronderstel dat er twee groepen :gearabiseerden en iet-gearabiseerden . de eerste onderdrukt de tweede omdat ze zich gearabiseerd hebben. dus als de tweede zich zou verabiseren dan zou de eerste niemand kunnen onderdrukken .  want ze werden allemaal gearabiseerd .

je wilt dus antwoord > prima!!

even met makkelijke woorden jou beichte analiseren;

verarabiseerde amazigh onderdrukt bewuste amazigh. dus moeten de bewuste imazghen zich ook verarabiseren om niet meer onderdrukt te zijn.

op zich zou dat heel mooi zijn..maar geloof je daarin??..zie je dan niet dat de machthebbers alles in hun we onderdrukken??...hun eigen "soortgenoten"..denk je dat de darija sprekende imazighen in marokko niet onderdrukt zijn??...en de soedaniers??...waarom worden zij onderdrukt..zij spreken ook "arabisch"...machthebbers die in staat zijn hun eigen broer te vermoorden (die dus ook arabische zijn) omdat ze een gevaar zijn in hun ogen.....

denk je echt dat het een oplossing is??..ik denk het niet.

ook geen antwoord , jij hebt het nu over machthebber en het volk, terwijl het om het volksonderlingen gaat.

Ahraifi

Citaat van: gebruiker01 op 11/08/2004 om 18:59:15

Ik merk dat jij nieuw bent op dit forum, anders dan had je deze laatste opmerking niet gemaakt. ;-)

a tawmat, ik kom hier om met andere Imazighen van gedachten te wisselen en niet om mijn opgekropte haatgevoelens en frustraties te verwerken, iets wat sommigen hier helaas wel komen doen.
Ik ben ook geen haatdragend mens,het was grappig bedoeld.

Dora

Citeer

ook geen antwoord , jij hebt het nu over machthebber en het volk, terwijl het om het volksonderlingen gaat.
Citeer

onderling zal die onderdrukking blijven..families onderdrukken elkaar laat staan verarabiseerden...en ik weet dat jij dat ook wel weet maar ergens moet je weer dwars liggen...de onderdrukking heeft ook veel te maken met stammen en klasse..de rijkere families onderdrukken de armere/zwakkere..verarabiseerd of niet...