imperialisme van de Islam

Gestart door Massugrada, 03/05/2004 om 17:37:44

Massugrada

#15
stomme IDIOTEN...denken dat RELIGIE werkelijk wat voor hun kan betekenen........................WERP DE ISLAM van je af.................een echte AMAZIGH is vrij in denken en handelen

abrid

#16
Jij bent echt niet goed wijs! Ik kan makkelijk Mazigh zijn met mijn geloof! Daar geeft die religie genoeg ruimte voor!!

Wou jij zeggen dat Imazighen nooit een religie hebben aangehangen waardoor men vrij bleef????

AFRA

#17
het is het probleem van de islam neit. maar men kan de islam en het arabisme niet onderscheiden.
de reden is dat de imazighen niet graag lezen.(ik ben niet anti-amazigh zeker, maar ja, dit is ook een onontkenbaar feit)

Samariaan

Ten eerste je post zit vol met fouten,  als je de volgende keer een essay wilt posten laat het eerst door iemand nakijken, Voorbeeld:

CiteerEen Islamiet is een persoon dat de Koran aanbid.

Fout, dit is shirk en is ten strengste verboden in Islam, je aanbid alleen God.

Ten tweede, wat een onzin dat je imperialisme vergelijkt met islam. De enigste reden dat de islam zich in zon korte tijd heeft kunnen verspreiden is omdat mensen het zagen als de waarheid, ze zagen dat islam met regels kwam (huiselijke sfeer, economie, etc) die voor iedereen goed waren.

En waar bin laden nou weer in het verhaal komt begrijp ik niet. Door vliegtuigen in een gebouw te vliegen bekeer je niemand. Heb wel begrepen van een broeder uit Amerika, dat sinds 9/11 de boekhandels vol lagen met boeken over islam. Mensen zijn die gaan lezen, kregen begrip voor islam, en er zijn uiteindelijk massaal gaan bekeren. Geloof dat Texas - ironisch genoeg - en van de grootste groeistaten is wat betrefd islam.

Ten laatste, in dit forum is geen plaats voor religieuze getinte posts.

Aqsil

#19

CiteerDe Islam is juist de oplossing van al onze problemen. :)


Wat bedoel je met de Islam is de oplossing van alle onze problemen?

In Marokko zijn er meer dan drie Islamitische partijen en ieder partij draagt een eigen oplossing en beweert dat hij de enige is die de Islam wil toepssen.
In Egypte heb je meer dan 6 Islamitische partijnen en iedereen heeft eigen interpretatie van de Islam.

Weet je hoeveel Algerijnen  heeft GIA (JABHA ALISLAAMIA LILINKAAD) vermoord? meer dan Duizend moslims zijn omgebracht door deze Islamitische partij.
Dorpen en markten zijn meestal het doelwet van deze Islamitische partij.

Je kunt zeggen dat deze partij geen Islamitische is, maar dan is de vraag wat is Islam dan? Abbas MADANI en Ali Belhaaj (leiders van deze Islamitische partij) waren universitair docenten in de Islamologie.




abrid

#20
Azul Hulk,

De anti moslimsals ik ze zo op een hoopje mag gooien) lopen nou blindelings achter die hype die hier(in het wetsen) is gecreerd. Dat stoort mij eigenlijk. Waarschijnlijk zijn z'n eigen ouders(van massagurda) gewoon moslim en dan dit soort taal over het geloof van je ouders spuien. Heb tenminste een beetje respect want dat hoort ook bij het Amazigh zijn! Het is niet alleen vrijheid. Vrijheid gaat gepaard met respect!!

Massugrada

#21

CiteerAzul Hulk,

De anti moslimsals ik ze zo op een hoopje mag gooien) lopen nou blindelings achter die hype die hier(in het wetsen) is gecreerd. Dat stoort mij eigenlijk. Waarschijnlijk zijn z'n eigen ouders(van massagurda) gewoon moslim en dan dit soort taal over het geloof van je ouders spuien. Heb tenminste een beetje respect want dat hoort ook bij het Amazigh zijn! Het is niet alleen vrijheid. Vrijheid gaat gepaard met respect!!


Mijn vader doet niks aan het geloof en denkt er net zo over als ik.....mijn moeder daarentegen.....arme ziel.......bidt elke dag 5 keer.

abrid

#22
Moge God haar gebeden verhoren!

Masja

#23

CiteerMijn vader doet niks aan het geloof en denkt er net zo over als ik.....mijn moeder daarentegen.....arme ziel.......bidt elke dag 5 keer.

mijn moeder bad dag en nacht, bij wijze v. spreken, mijn vader had het lak aan geloof....

Samariaan

#24

CiteerMoge God haar gebeden verhoren!

Ameen

Masja

#25
hahahahahaha

Samariaan

#26

Citeerhahahahahaha


Masja rustig aan, je zal nog een keer een hartaanval krijgen van al dat gelach hier op dingen die je leest op dit forum!

Masja

#27
nee hoor, lachen is gezond! :)

Aqsil

CiteerAzul Hulk,

De anti moslimsals ik ze zo op een hoopje mag gooien) lopen nou blindelings achter die hype die hier(in het wetsen) is gecreerd. Dat stoort mij eigenlijk. Waarschijnlijk zijn z'n eigen ouders(van massagurda) gewoon moslim en dan dit soort taal over het geloof van je ouders spuien. Heb tenminste een beetje respect want dat hoort ook bij het Amazigh zijn! Het is niet alleen vrijheid. Vrijheid gaat gepaard met respect!!

Hirsi ALi en Theo van Gogh nemen hier de leiding. Een ongelovige Amazigh heeft het recht om dat te zijn, maar we moeten elkaar als een volk  respecteren. Als je tegen een Moslim zegt dat Islam achterlijk is dan zeg je ook dat die persoon achterlijk is. We moeten elkaar niet in de haren vliegen. Je mag ongelovig zijn en dat is je goed recht. In de Koran staat 'Je hebt je eigen geloof en ik heb mijn eigen geloof', dus lever geen Hirsi Ali of Theo van Gogh onder Imazighen.

Je moet beter spreken van 'Imperialisme van de Arabieren' en niet 'Imperialisme van de Islam'.
Natuurlijk willen moslims hun godsdiesnt versperiden, want dat is ook hun eigen recht. Christen doen dat ook. Communisten, leberalen doen dat ook.

Politiek partijen proberen ook mensen te overtuigen met hun ideologie, dus waarom mogen moslims de niet-moslims niet ovetuigen met hun geloof.

E3ber_Tastite

#29
goed gezegd Hulk